Z korporacji do własnej firmy

Sieć rośnie / Sieć salonów łazienek BLU ma obecnie prawie 60 placówek, partnerskich i franczyzowych.
Czwartek
02.12.2021
Ewelina Gorczyca zrezygnowała z kierowniczych stanowisk i otworzyła własny biznes we franczyzie. Na jaką markę postawiła?
 

Przez wiele lat Ewelina Gorczyca zajmowała kierownicze stanowiska w korporacjach z branży FMCG. W pewnym momencie życia doszła jednak do wniosku, że więcej satysfakcji sprawi jej praca na własny rachunek.

– Dziewięć miesięcy temu zdecydowałam, że zaangażuję się we własny biznes. Zrezygnowałam z etatu i otworzyłam pierwszy sklep franczyzowy. Przejęłam działający w Piotrkowie Trybunalskim sklep z meblami, drzwiami i podłogami. Tak się zaczęło – opowiada Ewelina Gorczyca.

Jedna franczyza to za mało

Okazało się, że otwarcie własnej firmy było strzałem w dziesiątkę. I to na tyle celnym, że Ewelina Gorczyca zaczęła się rozglądać za kolejnym biznesem we franczyzie. I to takim, który komplementarnie uzupełniłby dotychczasową ofertę jej salonu.

– Chciałam poszerzyć swoją dotychczasową działalność o kolejny asortyment wyposażenia wnętrz, aby klient w jednym miejscu mógł zaplanować, zaprojektować i kupić prawie wszystko, czego potrzebuje do wykończenia mieszkania i domu lub do zrobienia remontu – wyjaśnia.

Spośród wielu możliwości wybrała markę sieci salonów łazienek BLU. Jej salon z łazienkowym asortymentem ruszył w październiku 2021 roku.

– Wsparcie od centrali mocno pomogło w jego otwarciu – podkreśla franczyzobiorczyni BLU. – Zaczęło się od pierwszego spotkania z przedstawicielami sieci, na którym bardzo rzeczowo przedstawiony został model współpracy. Następnie uzyskałam konkretną kalkulację inwestycji oraz projekt zagospodarowania powierzchni sprzedaży. Nieocenioną pomoc stanowił wybór towaru na ekspozycję oraz zaangażowanie profesjonalnych ekip zajmujących się budową boksów ekspozycyjnych i wykończeniem powierzchni salonu. Ponadto przez cały okres adaptacji powierzchni przedstawiciele marki czuwali nad nad jej przebiegiem, zgodnym z harmonogramem prac oraz prawidłowym wykonaniem. Firma zapewniła również pełny program szkoleń branżowych, projektowych oraz innych, niezbędnych do właściwej obsługi klienta - co ma wpływ na wysoką jakość obsługi.

Atrakcyjna lokalizacja

Od otwarcia salonu łazienek BLU w Piotrkowie Trybunalskim minął zaledwie miesiąc, trudno więc jeszcze oceniać zyskowność biznesu, ale franczyzobiorczyni jest dobrej myśli.

– Niewątpliwie w Piotrkowie Trybunalskim brakowało miejsca z tak szerokim wyborem i dostępnością asortymentu z branży wyposażenia łazienek. Pierwsi klienci zwracali uwagę na wyjątkowy wygląd salonu, profesjonalną i uśmiechniętą obsługę oraz dostęp do asortymentu trzech marek własnych, które różnią się od innych, ogólnie dostępnych na rynku – podkreśla Ewelina Gorczyca.

Sieć salonów łazienek BLU ma obecnie prawie 60 placówek, partnerskich i franczyzowych. Teraz koncept poszukuje franczyzobiorców szczególnie na zachodzie Polski, w takich województwach jak zachodniopomorskie, lubuskie, wielkopolskie, dolnośląskie i opolskie.

– Zasadniczo salony otwieramy w miejscowościach powyżej 20 tys. mieszkańców, jednak ze względu na specyfikę branży każde zgłoszenie analizujemy indywidualnie – informuje Dorota Placzyńska, regionalny dyrektor ds. rozwoju sieci franczyzowej BLU. – Z naszego doświadczenia wynika, że najbardziej atrakcyjne lokalizacje to części miasta znane mieszkańcom z możliwości zakupu wszelkich materiałów do wyposażenia mieszkania / domu, jak również sąsiedztwo składów budowlanych czy nawet sklepów konkurencyjnych.

Oceny i weryfikacji lokalizacji dokonują przedstawiciele sieci, odpowiedzialni za ekspansję i sprzedaż.

– Franczyzobiorca zatem otrzymuje opinię osób posiadających wieloletnie doświadczenie w branży, w różnych obszarach – podkreśla Dorota Placzyńska. – Wybór najlepszej lokalizacji leży w interesie nie tylko franczyzobiorcy, ale również franczyzodawcy.

Inwestycja i zwrot

Lokal na Salon łazienek BLU powinien mieć powierzchnię od 300 do 600 m2 (optymalnie ok. 450 m2). Kwota inwestycji uzależniona jest od stanu technicznego lokalu oraz jego wielkości. Średnie wydatki po stronie franczyzobiorcy wynoszą ok. 150-200 tys. zł. W tym zawiera się adaptacja lokalu, partycypacja w budowie boksów łazienkowych, reklama zewnętrzna, stanowisko obsługi klienta z wyposażeniem IT, program do projektowania łazienek, wyposażenie boksów oraz opłata za przystąpienie do sieci.

Opłata miesięczna jest stała i wynosi 1 tys. zł. Obejmuje przede wszystkim regularną opiekę kierowników sprzedaży, stały monitoring rynku, reklamę on- i offline oraz pełny dostęp do towaru, który znajduje się we własnym centrum logistycznym zlokalizowanym w centralnej części Polski.

– Poza ofertą wiodących marek zewnętrznych, rozwijamy również trzy marki własne: Azario, VIJO i IÖ, które są wyróżnikiem naszych salonów. Kładziemy duży nacisk na jakość i wzornictwo tych produktów – mówi Dorota Placzyńska. – Dają one naszym franczyzobiorcom co najmniej dwie korzyści - wyjątkowość oferty oraz możliwość generowania wyższej sprzedaży, niż na produktach ogólnodostępnych na rynku.

Według franczyzodawcy, salon staje się rentowny - w zależności od wielkości miasta oraz samej lokalizacji - w ciągu od 3 do 6 miesięcy. Zwrot z inwestycji w wysokości 200 tys. zł następuje średnio do 24 miesięcy od otwarcia.

– Dzięki naszej aktywności w internecie, franczyzobiorcy mogą liczyć na dodatkowych klientów - dodaje Dorota Placzyńska. – Dziś bardzo często zanim klient podejmie decyzję o remoncie, czy urządzeniu łazienki, najpierw zagląda do komputera lub smartfona. Szuka inspiracji, pomysłów, rozwiązań, porad. Sprawdza, gdzie może dokonać wygodnych zakupów. Ocenia solidność potencjalnych dostawców. Mamy tego świadomość i bardzo dbamy o obecność marki w sieci.

 

WIZYTÓWKA MARKI BLU

Sieć salonów z wyposażeniem łazienek.

  • prawie 60 placówek
  • inwestycja ok. 150-200 tys.
  • zwrot z inwestycji do 24 miesięcy

Ewelina Gorczyca, franczyzobiorczyni BLU: / "Dziewięć miesięcy temu zdecydowałam, że zaangażuję się we własny biznes."