Agenci ubezpieczeniowi ciągną do sieci

Na wyłączność / Franczyzobiorca CUK Ubezpieczenia otrzymuje wyłączność terytorialną na konkretnym obszarze.
Czwartek
18.05.2023
Rynek ubezpieczeniowy coraz bardziej się konsoliduje. Do sieci CUK Ubezpieczenia w ubiegłym roku dołączyło 750 partnerów.
 

Jak zauważa Julita Dobiech, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w CUK Ubezpieczenia, wysoka konkurencyjność rynku, coraz więcej regulacji i konieczność dostępu do drogiej technologii powodują, że agentom ubezpieczeniowym coraz trudniej jest działać samodzielnie.

– Konsolidacja rynku pośredników i migracja agentów w stronę dużych multiagencji jest naturalnym procesem – uważa Julita Dobiech. – Profesjonalizację rynku wymuszają również zmieniające się zachowania klientów. Cenią oni sobie swobodę wyboru i możliwość porównywania i fachowego doradztwa.

CUK zaprasza do sieci

Z CUK Ubezpieczenia współpracuje już ponad 3 tys. agentów. W ubiegłym roku do sieci dołączyło 750 partnerów. Mogą oni wybierać z kilku form współpracy – decydują, czy chcą otworzyć placówkę franczyzową, punkt partnerski czy działać jako agenci CUK lub niezależni doradcy.

 – W ubiegłym roku otwieraliśmy średnio jeden nowy punkt brandowany tygodniowo. Dziś działa ich w sumie ponad 500 – dodaje Julita Dobiech.

Przed każdym otwarciem partner może liczyć na ekspercki audyt pod kątem lokalizacji, przepływu klientów oraz potencjału sprzedażowego. Ma zapewnioną kompleksową pomoc w przygotowaniu, wystroju oraz oznakowaniu placówki.

– W departamencie marketingu CUK mamy osobny dział, zajmujący się aranżacją i wystrojem lokalu oraz przygotowaniem strategii marketingowej. Placówki mają zapewnione działania internetowe, które gwarantują, że klienci je znajdą i do nich dotrą. Biorą też udział w działaniach promocyjnych w skali lokalnej i krajowej – informuje Andrzej Dądela, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w CUK Ubezpieczenia

Niezależnie od stopnia posiadanej przez partnera wiedzy z zakresu ubezpieczeń (doświadczenie w branży nie jest wymagane), CUK zapewnia mu pełen proces wdrożenia oraz szkoleń.

– Autorski system pozwala na kompleksowe przygotowanie do sprzedaży nawet w 14 dni – zapewnia Artur Turoczy, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w CUK Ubezpieczenia. – Wiedza produktowa i obsługowa to bardzo cenny atrybut współpracy z CUK. Franczyzobiorcy biorą udział w programach szkoleniowych przez cały okres współpracy. Mogą również liczyć na wsparcie w sprzedaży produktów biznesowych, życiowych oraz rolniczych.

Szkolenia dotyczą też m.in. tematyki budowania marki osobistej oraz wykorzystywania social mediów w sprzedaży.

Zarobki z prowizji

Franczyzobiorca CUK Ubezpieczenia otrzymuje wyłączność terytorialną na konkretnym obszarze. Na starcie inwestycji musi wyłożyć 16 tys. zł.

– Warto jednak zauważyć, że w ramach kontraktu wyposażamy i oznakowujemy placówkę – dodaje Artur Turoczy. – Benefity czekają również na otwierających kolejne punkty. W tym przypadku oznakowanie lokalu i jego wyposażenie jest gratis, a działania marketingowe i wynajęcie lokalu są finansowane w 50 proc.

Każda nowa placówka franczyzowa lub punkt partnerski może liczyć na wsparcie od 20 do 40 tys. zł w ramach programu Pas Startowy.

Podstawowym źródłem dochodów franczyzobiorców jest oczywiście sprzedaż polis.

– Nie narzucamy planów sprzedażowych i oferujemy bardzo atrakcyjne warunki prowizyjne oraz bonusy kwartalne za rozwój portfela ubezpieczeń – podkreśla Artur Turoczy. – Stworzyliśmy unikatowy na rynku program „3% 5% 8%”, który zapewnia dodatkowe prowizje za sprzedaż produktów komunikacyjnych, życiowych i majątkowych.

Franczyzobiorcy mają pełen dostęp do oferty ubezpieczeniowej i rozwiązań technologicznych.

– Dzięki naszemu modelowi sprzedaży wielokanałowej omniCUK agenci otrzymują prowizję bez względu na wybrany przez klienta kanał zakupu lub wznowienia polisy – dodaje Artur Turoczy.

CUK zapewnia, że najlepsi partnerzy generują przychody na poziomie ponad 120 tys. zł miesięczne, a średnia wartość dla całej grupy CUK wynosi około 25 tys. zł miesięcznie. To odpowiednio o 20 i 25 proc. więcej niż rok wcześniej.

 

WIZYTÓWKA CUK UBEZPIECZENIA

Sieć multiagencji ubezpieczeniowych.

  • ponad 3 tys. agentów
  • kwota inwestycji 16 tys.

Artur Turoczy, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w CUK Ubezpieczenia / "Franczyzobiorcy biorą udział w programach szkoleniowych przez cały okres współpracy".