Agenci ubezpieczeniowi ciągną do sieci
Jak zauważa Julita Dobiech, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w CUK Ubezpieczenia, wysoka konkurencyjność rynku, coraz więcej regulacji i konieczność dostępu do drogiej technologii powodują, że agentom ubezpieczeniowym coraz trudniej jest działać samodzielnie.
– Konsolidacja rynku pośredników i migracja agentów w stronę dużych multiagencji jest naturalnym procesem – uważa Julita Dobiech. – Profesjonalizację rynku wymuszają również zmieniające się zachowania klientów. Cenią oni sobie swobodę wyboru i możliwość porównywania i fachowego doradztwa.
CUK zaprasza do sieci
Z CUK Ubezpieczenia współpracuje już ponad 3 tys. agentów. W ubiegłym roku do sieci dołączyło 750 partnerów. Mogą oni wybierać z kilku form współpracy – decydują, czy chcą otworzyć placówkę franczyzową, punkt partnerski czy działać jako agenci CUK lub niezależni doradcy.
– W ubiegłym roku otwieraliśmy średnio jeden nowy punkt brandowany tygodniowo. Dziś działa ich w sumie ponad 500 – dodaje Julita Dobiech.
Przed każdym otwarciem partner może liczyć na ekspercki audyt pod kątem lokalizacji, przepływu klientów oraz potencjału sprzedażowego. Ma zapewnioną kompleksową pomoc w przygotowaniu, wystroju oraz oznakowaniu placówki.
– W departamencie marketingu CUK mamy osobny dział, zajmujący się aranżacją i wystrojem lokalu oraz przygotowaniem strategii marketingowej. Placówki mają zapewnione działania internetowe, które gwarantują, że klienci je znajdą i do nich dotrą. Biorą też udział w działaniach promocyjnych w skali lokalnej i krajowej – informuje Andrzej Dądela, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w CUK Ubezpieczenia
Niezależnie od stopnia posiadanej przez partnera wiedzy z zakresu ubezpieczeń (doświadczenie w branży nie jest wymagane), CUK zapewnia mu pełen proces wdrożenia oraz szkoleń.
– Autorski system pozwala na kompleksowe przygotowanie do sprzedaży nawet w 14 dni – zapewnia Artur Turoczy, dyrektor ds. rozwoju sieci sprzedaży w CUK Ubezpieczenia. – Wiedza produktowa i obsługowa to bardzo cenny atrybut współpracy z CUK. Franczyzobiorcy biorą udział w programach szkoleniowych przez cały okres współpracy. Mogą również liczyć na wsparcie w sprzedaży produktów biznesowych, życiowych oraz rolniczych.
Szkolenia dotyczą też m.in. tematyki budowania marki osobistej oraz wykorzystywania social mediów w sprzedaży.
Zarobki z prowizji
Franczyzobiorca CUK Ubezpieczenia otrzymuje wyłączność terytorialną na konkretnym obszarze. Na starcie inwestycji musi wyłożyć 16 tys. zł.
– Warto jednak zauważyć, że w ramach kontraktu wyposażamy i oznakowujemy placówkę – dodaje Artur Turoczy. – Benefity czekają również na otwierających kolejne punkty. W tym przypadku oznakowanie lokalu i jego wyposażenie jest gratis, a działania marketingowe i wynajęcie lokalu są finansowane w 50 proc.
Każda nowa placówka franczyzowa lub punkt partnerski może liczyć na wsparcie od 20 do 40 tys. zł w ramach programu Pas Startowy.
Podstawowym źródłem dochodów franczyzobiorców jest oczywiście sprzedaż polis.
– Nie narzucamy planów sprzedażowych i oferujemy bardzo atrakcyjne warunki prowizyjne oraz bonusy kwartalne za rozwój portfela ubezpieczeń – podkreśla Artur Turoczy. – Stworzyliśmy unikatowy na rynku program „3% 5% 8%”, który zapewnia dodatkowe prowizje za sprzedaż produktów komunikacyjnych, życiowych i majątkowych.
Franczyzobiorcy mają pełen dostęp do oferty ubezpieczeniowej i rozwiązań technologicznych.
– Dzięki naszemu modelowi sprzedaży wielokanałowej omniCUK agenci otrzymują prowizję bez względu na wybrany przez klienta kanał zakupu lub wznowienia polisy – dodaje Artur Turoczy.
CUK zapewnia, że najlepsi partnerzy generują przychody na poziomie ponad 120 tys. zł miesięczne, a średnia wartość dla całej grupy CUK wynosi około 25 tys. zł miesięcznie. To odpowiednio o 20 i 25 proc. więcej niż rok wcześniej.
WIZYTÓWKA CUK UBEZPIECZENIA
Sieć multiagencji ubezpieczeniowych.
- ponad 3 tys. agentów
- kwota inwestycji 16 tys. zł

PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

W świecie finansów zaufanie to waluta o największej wartości. Klienci powierzają bankowi nie tylko swoje pieniądze, ale też bezpieczeństwo przyszłości .
W sześciu miastach Polski członkowie zarządu Alior Banku rozmawiali o strategii z partnerami i pracownikami banku.
Patryk Lemański zwyciężył w konkursie Top Franczyzobiorca w kategorii „Młody zdolny”. Jego kariera w Alior Banku rzeczywiście rozwija się błyskawicznie.
Nie musisz być bankowcem, by otworzyć placówkę PKO Banku Polskiego. Ale bez relacji z klientem i konsekwencji trudno ją dobrze prowadzić. Zobacz historię Pauliny Maciejewskiej, która od 7 lat działa w Łęczycy.
Na początku czerwca zaczął działać kolejny franczyzowy kantor kryptowalut pod szyldem Quark.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Zamiast czekać, aż coś się zmieni, wzięła sprawy w swoje ręce. Andżelina Kowalczyk porzuciła etat, zawalczyła o zdrowie, a dziś prowadzi własny salon Body Evolution w Łukowie.
Synevo szuka franczyzobiorców, którzy chcą otworzyć własny punkt pobrań pod znaną marką.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.