Biznes blisko domu
Dla niektórych praca blisko domu, codzienny kontakt z rodziną, a przy tym wysoki dochód to wręcz luksus.
– Przez kilka lat byłem kierowcą ciężarówki w Niemczech. Z dala od rodziny, spanie, gotowanie w trudnych warunkach, spożywanie posiłków w samochodzie, prysznic w tzw. miejscach obsługi podróżnych (MOP) przy autostradach to przykra codzienność. W pewnym momencie postanowiłem zmienić swoje życie i wrócić do domu. Tylko pytanie… co robić? Mieszkam w Słupcy, małej miejscowości, gdzie możliwości zawodowe w porównaniu z dużymi miastami są ograniczone – mówi Karol Nowosielski, franczyzobiorca Bafra Kebab.
Ważny cel – małe miejscowości
Aktualnie ważnym kierunkiem rozwoju sieci punktów Bafra Kebab są małe miejscowości, już od 5 tys. mieszkańców, gdzie jest mała konkurencja i w porównaniu do większych miast, brakuje miejsc spotkań towarzyskich, a mieszkańcy szukają potraw innych od domowego jedzenia.
Jeśli ktoś myśli o biznesie w swojej miejscowości, ale ma wątpliwości, czy nie jest za mała, firma bezpłatnie sprawdzi jej potencjał i opłacalność inwestycji. Pod uwagę brane są m.in. obecność konkurencji, natężenie ruchu i wiele innych czynników, które decydują o wyborze danej lokalizacji.
Żeby otworzyć punkt Bafra Kebab, wystarczy posiadać środki własne w wysokości 15 tys. zł. – Koszty inwestycji są bardzo niskie, ale biznes wymaga zaangażowania i pracy. Model bardzo dobrze sprawdza się w małych miejscowościach już od 5 tys. mieszkańców. Wpisaliśmy się więc w potrzeby Karola Nowosielskiego, który szukał dochodowej pracy w swoim rodzinnym mieście blisko domu, a on w nasze – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR menedżer.
Franczyzobiorcy otrzymują przyczepę z pełnym wyposażeniem, od razu gotową do pracy. Wcześniej przechodzą intensywne pięciodniowe szkolenie i otrzymują gotowe rozwiązania. Dzięki temu, przystępując do sieci Bafra Kebab, nie muszą posiadać doświadczenia w gastronomii.
Rozbudowane szkolenia
Szkolenia podzielone są na dwa bloki. Pierwszy obejmuje wiedzę z zakresu operacyjnego zarządzania punktem, czyli umiejętności przygotowania wszystkich pozycji z menu i obsługi klienta. Drugi blok szkoleniowy dotyczy wiedzy o biznesie w szerokim aspekcie. Szkolenia odbywają się w działającym punkcie, a więc franczyzobiorca ma od początku styczność z realiami biznesu gastronomicznego. Franczyzobiorca w trakcie prowadzenia działalności na co dzień współpracuje z opiekunem, który regularnie odwiedza go w punkcie, gdzie omawiają bieżące sprawy. Ponadto, w razie potrzeby, franczyzobiorca może kierować do niego wszelkie zapytania dotyczące biznesu.
– Zanim otworzyłem punkt Bafra Kebab, byłem kompletnym laikiem. Pracowałem w innym zawodzie. Natomiast z gastronomią zacząłem mieć do czynienia, współpracując z Bafra Kebab. Wszystkiego nauczyłem się podczas szkolenia, które było bardzo szczegółowe. Teraz natomiast mam opiekuna, z którym współpracuję na co dzień i jest do dyspozycji w każdym momencie. To bardzo pomaga i zwiększa pewność siebie – mówi Karol Nowosielski. – Zespół firmy liczy 250 osób, zatrudnionych w centrali i w regionach, które pracują dla naszych franczyzobiorców – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
Bafra Kebab to sieć 350 punktów działających w otwartej przestrzeni z możliwością relokacji. Odległość punktu od miejsca zamieszkania franczyzobiorcy wynosi ok. 30 km. To często jeden z kluczowych elementów, który przekonuje osoby, dotychczas zatrudnione daleko od domu, do otwarcia punktu Bafra Kebab.
– Kierowcy, pracownicy fizyczni, pracownicy hal magazynowych, budowlańcy itd., którzy pracują kilkaset kilometrów od domu, oraz inni, których praca stanowi dominujący element życia kosztem rodziny i czasu wolnego. Otwierając punkt Bafra Kebab, osiągną większy komfort życia zawodowego i prywatnego – zapewnia Krzysztof Olesiak, prezes Sweet Gallery. Jak twierdzi, biznes pod marką Bafra Kebab pozwala zarobić nawet 15-20 tys. zł miesięcznie. Firma stawia jednak warunki. Trzeba zaangażować się w działalność, spędzać w punkcie przynajmniej pięć godzin dziennie i doglądać spraw związanych z prowadzoną działalnością. Wystarczy jeden pracownik, który byłby prawą ręką franczyzobiorcy.
Lokalizacja ma znaczenie
Firma zapewnia także lokalizację. Wszystkie miejsca są przez nią sprawdzone i zweryfikowane pod względem potencjału dochodowego. – Bierzemy pod uwagę ok. 50 składowych, które określają jakość danej lokalizacji. Istotne są obecność i jakość konkurencji, struktura demograficzna danej okolicy i miejscowości, portfel klienta itd. Tak samo sprawdzamy lokalizację zaproponowaną przez franczyzobiorcę. Robimy to bezpłatnie. Spotkania w centrali firmy są niezobowiązujące, po to, by wyjaśnić wszelkie kwestie związane z naszym biznesem i zasady działalności.
– Osoba, która umówi się na spotkanie, dowiaduje się, jak działa ten biznes od kuchni, co firma oferuje na poszczególnych szczeblach – od znalezienia optymalnej lokalizacji biznesowej, poprzez szkolenia, po marketing wspierający sprzedaż. Dodatkowo, każdy na żywo zobaczy, jak wygląda w pełni wyposażona przyczepa gastronomiczna oraz pozna jej funkcjonalność i udogodnienia – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon.
WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB
Sieć punktów gastronomicznych oferujących kebaby.
- minimalna kwota inwestycji 15 tys. zł
![](https://img.franchising.pl/pl/5c5/fc2/bafra-kebab-jedzenie.jpg)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
![](https://img.franchising.pl/pl/cea/a20/franczyzobiorczyni-lodolandia01.jpg)
Anna Bachowska przez długie lata pracowała w korporacji. Od kilku lat czerpie satysfakcję z biznesu, dzięki któremu zarabia pieniądze i ma czas dla rodziny.
Jakie biznesy zakładają dwudziestolatkowie, czy warto zainwestować we franczyzę z branży edukacyjnej i jak zarobić na Walentynkach? Przeczytaj we "Własnym Biznesie FRANCHISING".
Polacy pokochali kebab prawie równie mocno, jak schabowego i rosół. Jak zarobić na tym trendzie?
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Styczniowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży!
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
![](https://img.franchising.pl/pl/04e/49c/partner_aliorbank_lc_4_fraj_franchising-1-2.jpg)
Czy warto dziś ryzykować etat dla własnej firmy? – Zdecydowanie warto – odpowiada Joanna Fraj, franczyzobiorczyni Alior Banku.
Zakładając własną działalność masz do wyboru dwie drogi: możesz otworzyć firmę pod własną marką albo przystąpić do sieci franczyzowej. Bez względu na to, którą drogę wybierzesz, musisz zarejestrować firmę.
Popeyes pojawi się w Poznaniu, KOKU Sushi chwali się pierwszym półroczem, a Salad Story odświeża menu. Przegląd tygodnia 13-20 lipca.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali