Żabka od 25 lat wspiera przedsiębiorczość

Rozpoznawalność marki / Markę Żabka rozpoznaje dziś 93 proc. konsumentów, a należące do sieci niemal 10 tys. placówek na stałe wpisało się w otaczający nas krajobraz.
Wtorek
28.11.2023
25 lat temu w Swarzędzu powstał pierwszy sklep pod marką Żabka. W ciągu ćwierć wieku niewielka sieć sklepów zmieniła się w Grupę Żabka, która notuje rocznie ponad miliard wizyt klientów.
 

Żabka działa w zgodzie z ideą franczyzocentryczności i wspiera polską przedsiębiorczość. Wraz ze swoimi franczyzobiorcami, którzy przez ćwierćwiecze pomagali ją budować i rozwijać, zapewnia blisko 60 tys. miejsc pracy. Aktualnie z siecią współpracuje ponad 8,6 tys. franczyzobiorców, a dla wielu z nich kooperacja ta jest szansą na rozpoczęcie własnego biznesu. 

– Żabka należy do grona najbardziej innowacyjnych sieci franczyzowych na świecie. Wdrażane i funkcjonujące w naszej sieci narzędzia wspierają współpracujących z nami przedsiębiorców w efektywnym zarządzaniu sklepami, podnoszeniu kompetencji własnych oraz ich zespołów, a także w systematycznym rozwoju biznesu. Wprowadzamy kolejne narzędzia cyfrowe dostosowane do potrzeb franczyzobiorców, przekładające się na większą stabilizację i większą dochodowość, budujące rynkową pozycję prowadzonych przez nich sklepów oraz całej sieci – mówi Adam Manikowski, wiceprezes zarządu Grupy Żabka, dyrektor zarządzający Żabka Polska.

Rozwój formatów

Żabka od lat spełnia obietnicę bliskości i wygody opracowując kolejne formaty sklepów, tak aby klienci mogli korzystać z jej oferty w różnych sytuacjach życia codziennego. Inwestycja w kolejne formaty zwiększa również perspektywę rozwoju franczyzobiorców oraz wzrost dochodowości ich biznesów. 

Z okazji 25-lecia w październiku br. otwarto aż trzy nowe placówki. Sklep nr 10 000 w Starym Browarze w Poznaniu, w którym zastosowano najnowocześniejsze technologie, wspomagające pracę franczyzobiorcy i sprzedawców oraz pozwalające ograniczyć wpływ na środowisko naturalne. W sklepie tym znajdzie się m.in. dobrze znane klientom Żabki Nano nowatorskie rozwiązanie – robot Robbie, który będzie serwował hot dogi.

A także sklep hybrydowy w Warszawie, który będzie działał jak standardowy sklep Żabka, ze znaną klientom strefą gastronomiczną, usługami i pełnym asortymentem. Natomiast w godzinach nocnych, tj. od 23:00 do 6:00, funkcjonować będzie jak sklep autonomiczny Żabka Nano – wejście do placówki będzie możliwe przy wykorzystaniu dowolnej karty płatniczej lub aplikacji mobilnej żappka z kartą płatniczą podpiętą pod Żappka Pay oraz Żabka Drive, gdzie bez wysiadania z auta, klienci będą mogli skorzystać z bogatej oferty gastronomicznej.

Strategia Odpowiedzialności

Żabka dąży do tego, aby jej działania nie tylko upraszczały życie klientom, ale też pozytywnie wpływały na interesariuszy firmy, jej otoczenie, społeczność, a także na planetę. Zwieńczeniem ponad dwóch dekad działania było w 2021 roku przyjęcie Strategii Odpowiedzialności (ESG) w pełni zintegrowanej ze strategią biznesową firmy. W tym samym roku Grupa Żabka opublikowała pierwszy Raport Odpowiedzialności. To ważna dla firmy publikacja, która w kompleksowy sposób przedstawiła założenia Strategii ESG oraz podsumowała działania Żabki w obszarze pozafinansowym w ujęciu rocznym, zgodnie z międzynarodowymi standardami ujawnień ESG oraz została poddana niezależnej usłudze atestacyjnej.

– Chcemy, aby nasze działania upraszczały życie klientom, z myślą o nich wprowadzamy nowe rozwiązania, przemyślane usługi i dopasowany asortyment. W centrum naszej uwagi jest człowiek i jego potrzeby, nie zapominamy jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nasze najbliższe otoczenie. Zadowolenie klienta, franczyzobiorcy, pracowników, partnerska współpraca z dostawcami oraz troska o lokalne społeczności i bardziej przyjazne środowisku działania operacyjne są filarami działań Żabki w obszarze ESG – mówi Anna Grabowska, wiceprezeska zarządu ds. strategii konsumenckich Grupy Żabka.

Dzięki skali prowadzonej działalności Grupa Żabka dysponuje szeregiem możliwości, aby zaangażować interesariuszy w przedsięwzięcia na rzecz minimalizacji wpływu na środowisko w całym łańcuchu wartości. Konsekwentnie promuje recykling jako jeden ze sposobów na ograniczenie produkcji pierwotnego plastiku. W grudniu 2022 roku w Bydgoszczy sieć uruchomiła pilotażową inicjatywę „Zielona Odnowa”, w której bierze udział 121 sklepów Żabka w mieście. Od stycznia br. w ramach pilotażu zebrano blisko 2,5 mln butelek i puszek aluminiowych.

W ostatnich latach Grupa Żabka zrewidowała też podejście do zaangażowania społecznego, definiując obszary ważne dla społeczności lokalnych i kładąc nacisk na działania, które przyczyniają się do realnych i długofalowych zmian. Od siedmiu lat realizuje program „Dobry Staż w Żabce”, skierowany do młodzieży zagrożonej wykluczeniem społecznym. Wspólnie ze swoimi franczyzobiorcami umożliwia młodzieży udział w płatnych stażach w sklepach, dając szansę na zdobycie wiedzy i doświadczenia oraz łatwiejszy start w życie zawodowe. 

Markę Żabka rozpoznaje dziś 93 proc. konsumentów, a należące do sieci niemal 10 tys. placówek na stałe wpisało się w otaczający nas krajobraz. Aktualnie Żabka to nie tylko sklep, to minicentrum handlowo-usługowe – w tym największa sieć kawiarni, bankomatów, punktów pocztowych czy kolektur Lotto. Żabka rozwija także sektor usług, wspiera polskich dostawców i startupy, jest odpowiedzialnym pracodawcą, inkubatorem nowoczesnych rozwiązań i innowacyjnych produktów. 

 

WIZYTÓWKA MARKI ŻABKA

Sieć sklepów convenience.

  • liczba sklepów: prawie 10 tys. 
  • liczba franczyzobiorców: ponad 8,6 tys.
  • kwota inwestycji: 5 tys. zł

Sklep blisko domu / Żabka od lat spełnia obietnicę bliskości i wygody, opracowując kolejne formaty sklepów, tak aby klienci mogli korzystać z jej oferty w różnych sytuacjach życia codziennego.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

1 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

6 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022
Nowe warunki współpracy dla franczyzobiorców

Widzę ,że przestępczość zorganizowana od nowego roku w natarciu na Franchising.pl:)

1 wypowiedzi
ostatnia 27.01.2022
Franczyza, która daje niezależność

No no i tutaj polecę jutrzejszy program Anity Gargas. Redakcjo opamiętajcie się i przestańcie promować reklama i tekstami natywnymi przestępczość zorganizowana....

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022
Poznaj franczyzę Intermarché

Wow Szanowna Redakcja zdaję się kontynuować wspieranie przestępczości zorganizowanej. Polecam jutrzejszy program Anity Gargas. Jakie będzie stanowisko POF? Mydlenie oczu...

1 wypowiedzi
ostatnia 26.01.2022
Empik - jakieś doświadczenia?

Czy ktoś ma aktualną wiedzę w temacie prowadzenia salonu partnerskiego Empiku ?

14 wypowiedzi
ostatnia 02.12.2021