Przepis na kebab
Franczyzodawca Carat Kebab przekonuje, że kebaby sprzedawane pod tą marką różnią się znacznie od tych, do jakich zostali przyzwyczajeni polscy konsumenci.
– Przede wszystkim serwujemy kebab nie w tortilli, ale w cienkim lawaszu, przygotowanym tylko z trzech składników (mąka, woda i sól) – wyjaśnia Łukasz B. Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab. – A grube ciasto to u nas nie żadna bułka, tylko turecki chleb na zakwasie, z ciasta, które garuje przez 24 godziny i jest wytrawione przez drożdże.
Druga główna składowa kebabu to mięso. W Carat Kebab to mięso wołowo-baranie, rzemieślniczo przygotowywane w kuchni centralnej.
– To nie jest łój czy przyprawy imitujące baraninę, ale prawdziwe płaty mięsa – podkreśla Łukasz B. Błażejewski. – Na każdym jest nasza etykieta. Mamy też kebaby z kurczakiem, a dla wegan z roślinnym zamiennikiem o smaku kurczaka. Kolejnym naszym wyróżnikiem jest fakt, że nie dajemy do naszych kebabów kapusty, jak to robi praktycznie cała konkurencja. W żadnym innym kraju się tego zresztą nie robi, tylko w Polsce. My używamy sałaty lodowej. Serwujemy też świeże, codziennie przygotowywane sosy, na bazie jogurtu i świeżych ziół.
Stacjonarnie lub mobilnie
W menu Carat Kebab jest 7 rodzajów kebabów. Oprócz wersji klasycznych są też oryginalne receptury, jak np. kebab z sosem chili-mango czy chili-malina.
– Jako pierwsi wprowadziliśmy do stałej oferty kebab z sosem ze świeżego mango. Dopiero po nas zrobił to np. Filip Chajzer. Natomiast sos chili-malina, który w naszej ofercie jest od kilku lat, od kilku tygodni dostępny jest też w jednym ze znanych szczecińskich kebabów – mówi Łukasz B. Błażejewski.
Carat Kebab chce rozwijać swoją sieć w formacie lokali stacjonarnych oraz food trucków. Te ostatnie można traktować jako biznes sezonowy lub całoroczny, choć franczyzodawca rekomenduje, aby jednak prowadzić działalność przez cały rok.
– W zależności od sezonu można zmieniać lokalizację – dodaje Łukasz B. Błażejewski.
Inwestycja w lokal stacjonarny mieści się zazwyczaj w widełkach 76-180 tys. zł netto – w zależności od stanu technicznego lokalu. Ta kwota zawiera też zatowarowanie. Food truck kosztuje ok. 115 tys. zł netto. W każdym przypadku można skorzystać z kredytu lub leasingu. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci to 7 tys. zł netto. Bieżąca opłata franczyzowa jest liczona w procentach od obrotu.
– Nasze lokale realizują też dostawy. Opracowaliśmy specjalną technologię ich pakowania. Używamy do tego pojemników, które pozwalają zachować kebab w takim stanie, w jakim został przygotowany w lokalu – zapewnia Łukasz B. Błażejewski.
Dwa to lepiej niż jeden
Franczyzodawca Carat Kebab zachęca, aby nie ograniczać się do jednej marki i otwierać lokale, które łączą różne oferty gastronomiczne.
– Mamy w ofercie inne marki, które można połączyć z Carat kebab. To burgerownie Meet & Fit – Burgers oraz Frentzza – Pizza & Friends, serwująca pizzę. Takie połączenie pozwala na dywersyfikację oferty oraz zwiększenie zysków – dodaje Łukasz B. Błażejewski.
WIZYTÓWKA CARAT KEBAB
Sieć lokali z rzemieślniczym kebabem.
- inwestycja od 76 do 180 tys. zł netto
- opłata wstępna 7 tys. zł netto
Łukasz B. Błażejewski, franczyzodawca Carat Kebab: / "Używamy do dostaw pojemników, które pozwalają zachować kebab w takim stanie, w jakim został przygotowany w lokalu". ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sfinks poprawia rentowność dzięki franczyzie
/21.11.2025
Sfinks Polska notuje wzrost rentowności w III kwartale 2025 r., mimo spadku przychodów jednostkowych. To efekt konsekwentnego przechodzenia na franczyzę.
Sulaiman Kebab ma dla franczyzobiorców atrakcyjną promocję. Dzięki niej mogą zaoszczędzić 40 proc. na inwestycji.
AM AM Kebab wprowadza aplikację lojalnościową, aktualizuje ofertę i zapowiada nową kampanię reklamową. To największe zmiany w działalności marki od początku jej istnienia.
Pierwszy punkt Mistrza Piekarza działa dopiero od kilku miesięcy, a sieć już planuje dalszą ekspansję. Nowy model mobilnej piekarni przyciąga przedsiębiorców m.in. niską kwotą początkowej inwestycji.
Sushi Bistro wprowadza zmiany w menu i chwali się wzrostami sprzedaży.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Sklep, który zachwyci Zetki i Alfy
/20.11.2025
Pochodząca ze Szwecji marka DRM-LND postanowiła podbić serca pokolenia Z i Alfa. Właśnie rozpoczyna rozwój franczyzowy w Polsce.
Od masaży orientalnych po mobilną depilację – sektor usług estetycznych w Polsce coraz częściej rozwija się nie poprzez pojedyncze salony, lecz za pomocą franczyzy. Sprawdzamy, kto buduje sieci w branży beauty i co realnie zyskują franczyzobiorcy.
– Inwestycja w siłownię fit+ zwraca się już po mniej więcej 24-36 miesiącach – mówi Marcin Dobrowolski, prezes sieci bezobsługowych siłowni fit+.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję magazynu "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Stanowisko firmy REMA 1000
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali