Dobry rok / Bricomarché miało rekordowy rok obrotowy, zarówno nominalnie, jak i pod kątem progresji rok do roku.
Wtorek
04.03.2025
Bricomarché i Intermarché to znane na międzynarodowych rynkach szyldy, należące do grupy Muszkieterów. O warunkach wejścia w ten biznes będzie można porozmawiać 13 i 14 marca na Targach Franczyza.
 

Grupa Muszkieterów jest zrzeszeniem blisko 500 niezależnych polskich przedsiębiorców zarządzających supermarketami spożywczymi Intermarché oraz supermarketami typu „dom i ogród” Bricomarché. W 2024 r. obroty Grupy Muszkieterów wyniosły 10,93 mld złotych, rok wcześniej 10,3 mld zł.

Bricomarché zanotowało rekordowy rok obrotowy, zarówno nominalnie, jak i pod kątem progresji rok do roku. Sieć osiągnęła progresję sprzedaży o ponad 13 proc., wynik znacząco wyższy od dynamiki całego rynku DIY. Było to możliwe dzięki intensywnemu rozwojowi sieci – w 2024 roku Bricomarché otworzyło 21 nowych sklepów, co stanowi najlepszy wynik w historii marki. W 2025 roku sieć planuje uruchomienie 25 nowych placówek, a w ciągu najbliższych czterech lat łącznie 100 sklepów w Polsce.

Z kolei sieć Intermarché zakończyła 2024 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 2,5 proc. na stałej powierzchni (like for like). W ubiegłym roku Intermarché otworzyło cztery nowe sklepy, a w 2025 roku planuje około 15 nowych otwarć.

Skoncentruj się na biznesie

Każdy z franczyzobiorców należących do Grupy Muszkieterów jest niezależnym przedsiębiorcą prowadzącym własny biznes. Każdy sklep to osobna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, którą zarządza franczyzobiorca. Dlatego Muszkieterowie wymagają koncentracji na biznesie, a także odbycia czteromiesięcznego, praktyczno-teoretycznego szkolenia. 

– Proces rekrutacji jest wymagający, składa się z siedmiu etapów, ale jest to czas, który dajemy obu stronom na zdobycie pewności, że mamy przed sobą wspólną zawodową przyszłość – podkreśla Bartłomiej Tarłowski, menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej Grupy Muszkieterów.

Franczyzobiorca powinien dysponować wkładem własnym w wysokości min. 400 tys. zł, co stanowi ok. 20 proc. kosztów całej inwestycji. To kapitał zakładowy spółki z o.o., pod którą prowadzony będzie market. Wśród opłat miesięcznych jest opłata za korzystanie za znak firmowy oraz składki na szkolenia, z których franczyzobiorca korzysta w ciągu całego roku. 

– Oprócz szkoleń dla franczyzobiorców, przed samym otwarciem gwarantujemy szkolenia dla pracowników, prace konceptowe i pomoc specjalistów w przygotowaniu punktu sprzedaży. Już po otwarciu zapewniamy wsparcie ze strony regionalnego doradcy handlowego oraz innych przedsiębiorców, a także cały pakiet serwisów, począwszy od dostępu do szerokiej gamy produktów z naszych magazynów centralnych, przez logistykę, narzędzia IT, na marketingu kończąc – informuje Bartłomiej Tarłowski.

Przedsiębiorcy, jako właściciele sklepów prowadzonych w formie spółek z o.o., mają prawo do wynagrodzenia za kierowanie spółką jako zarząd oraz do dywidendy od zysku netto uzyskanego w danym roku obrotowym. Oprócz aktywnego prowadzenia supermarketu franczyzobiorcy pełnią też strategiczne funkcje w strukturach centralnych Grupy Muszkieterów.

Z przedstawicielami Muszkieterów można się będzie spotkać na Targach Franczyza na PGE Narodowym, na stoisku nr 17.

Targi Franczyza odbędą się 13 i 14 marca na PGE Narodowym. Zapraszamy w godz. 10-16. Bilety kosztują 50 zł, ale w przedsprzedaży (Kup bilet – franczyza.pl) można je kupić o połowę taniej.


Sprzedaż wzrosła / Sieć Intermarché zakończyła 2024 rok ze wzrostem sprzedaży na poziomie 2,5 proc.

POPULARNE NA FORUM

Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.07.2024
Carrefour Express - supermarket na licencji

Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...

20 wypowiedzi
ostatnia 22.07.2024
sklepy spożywcze

Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...

7 wypowiedzi
ostatnia 25.03.2024
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami

Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator

Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...

2 wypowiedzi
ostatnia 30.09.2023
Nagrodzeni franczyzobiorcy

Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....

1 wypowiedzi
ostatnia 03.02.2023
sklepy spożywcze

Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.

7 wypowiedzi
ostatnia 29.03.2022
Jubileuszowy sklep

Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów

1 wypowiedzi
ostatnia 09.03.2022