Relacja z Targów Franczyza na stadionie PGE Narodowym

Czwartek
13.03.2025
Poznaj kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes na Targach Franczyza 13-14 marca na PGE Narodowym! Śledź relację na żywo i znajdź inspirację dla siebie!
 

(14:00) Kawiarnia z międzynarodową marką

COFIX jest międzynarodową siecią kawiarni działającą od 2013 roku i posiadającą łącznie ponad 400 lokali w pięciu krajach. Około 90 proc. wszystkich kawiarni na świecie jest prowadzona przez partnerów. W Polsce COFIX zaprosił pierwszych gości do swojego lokalu w Warszawie przy ul. Świętokrzyskiej 16 w czerwcu 2020 roku. Obecnie sieć liczy u nas 6 kawiarni.

Wszystkie produkty (kawa, zimne napoje, kanapki, przekąski, dania obiadowe, desery, lody) są oferowane klientom w atrakcyjnych cenach w ramach czterech podstawowych kategorii cenowych. Kawa przygotowywana jest z dobranej przez COFIX mieszanki ziaren mielonych na miejscu w kawiarni, dostarczanych przez wybraną palarnię kawy.

COFIX łączy gastronomię z nowoczesnymi technologiami, takimi jak m.in. aplikacja na telefon dla klientów z programem lojalnościowym i możliwością złożenia zamówienia na wynos.

W ramach systemu franczyzy COFIX zapewnia min. pomoc w wyborze lokalu i uruchomieniu kawiarni, analizę modelu biznesowego, projekty architektoniczne i wykonawcze, pomoc w zakupie wyposażenia na warunkach cenowych wynegocjowanych dla sieci, organizację dostaw (cyfrowy system zamówień) od ponad 100 dostawców przez jednego operatora.

Nakłady inwestycyjne związane w uruchomieniem własnej kawiarni (adaptacja lokalu, wyposażenie kawiarni, meble, szyld, szkolenie personelu, środki obrotowe) wynoszą od 250 do 450 tys. zł, przy czym zależą bardzo od zakresu prac niezbędnych do przygotowania pomieszczeń.

Franczyzodawca COFIX czeka na zainteresowanych na stoisku nr 32.

(13:45) Klinika przedsiębiorczości na Targach Franczyza

Najważniejszą nowością Seminarium Własnego Biznesu będzie warsztat „Klinika Przedsiębiorczości”, prowadzony przez Joannę Procyszyn – ekspertkę rynku franczyzy i managing partner w firmie OUTPERFORM – Learning & Development. To wydarzenie skierowane jest do wszystkich, którzy marzą o własnej działalności i chcą sprawdzić, czy mają predyspozycje do bycia przedsiębiorcą.

Czy masz w sobie żyłkę przedsiębiorcy? Czy wiesz, jakie są Twoje mocne strony? Jaką franczyzę warto wybrać, by odnieść sukces? Podczas półtoragodzinnego warsztatu Joanna Procyszyn pomoże Ci znaleźć odpowiedzi na te pytania! Warsztat zaczyna się o godz. 14.00. Zapraszamy!

(13:30) Zostań franczyzobiorcą Carrefour

Carrefour jest jednym z liderów branży detalicznej na świecie. W Polsce rozwija kilka marek. Łącznie tworzą one sieć prawie 900 sklepów w pięciu formatach: hipermarkety, supermarkety, sklepy osiedlowe i specjalistyczne oraz sklep internetowy.

Spółka jest operatorem ponad 650 sklepów franczyzowych działających w trzech formatach:

  • express convenience – koncept przeznaczony dla sklepów o powierzchni do 250 mkw. i lokalizacji o dużym natężeniu ruchu, np. w centrum dużych miast, a także dla właścicieli stacji paliw;
  • express minimarket – oferta dla osób dysponujących sklepem o powierzchni od 100 do 500 mkw, koncept przeznaczony jest do lokalizacji miejskich i wiejskich;
  • Globi – propozycja dla osób dysponujących sklepem w małej miejscowości.

Każdy z konceptów gwarantuje dostęp do zaawansowanych narzędzi wspierających firmę franczyzobiorcy, rozbudowanej logistyki, dobrych warunków zakupowych i profesjonalnego marketingu - zarówno w skali ogólnopolskiej, jak i na rynku lokalnym.

Wysokość inwestycji zależy od formatu sklepu.

O współpracy z Carrefour można porozmawiać na stoisku nr 33.

(13:15) Franczyza z youtuberem

CHAPS Gastropub to burgerownia założona przez Wojciecha Kaczmarczyka, twórcę youtubowego kanału Do Roboty, który ma ponad 580 tys. subskrybentów. – Nie jest to typowe bezduszne gastro internetowego twórcy, jest to miejsce, które szybko podbiło gliwicki rynek gastronomiczny – podkreśla Wojciech Kaczmarczyk. - Wpadł do nas m.in. Książulo, który zostawił świetną recenzję, i Mr Kryha, chwaląc nasze menu. Nic dziwnego – serwujemy topowe burgery z wołowiny, chrupiące smashe i opcje wege, wszystko w super klimacie i z najlepszych składników.

Marka wywodzi się z Gliwic, gdzie ma w tej chwili 3 lokale. Chce rozwijać się w całej Polsce, poprzez franczyzę.

Kwota inwestycji zależy od stanu lokalu. - Zalecamy niewielkie lokale, dostosowane do działalności gastronomicznej – radzi Wojciech Kaczmarczyk.

Opłata wstępna wynosi – 20 tys. zł netto, miesięczna opłata franczyzowa składa się ze stałej kwoty oraz opłaty procentowej, liczonej od sprzedaży.

O szczegóły współpracy z CHAPS Gastropub można pytać na stoisku nr 24 A.

(12:55) Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorców

Już za chwilę na Seminarium Własnego Biznesu rozpocznie się wykład Piotra Cymcyka, analityka finansowego i twórcy kanału na YouTube Merytorycznie o Finansach. Ekspert opowie a szansach i zagrożeniach jakie aktualna sytuacja gospodarcza niesie dla przedsiębiorców i inwestorów.

Początek wykładu „Polska gospodarka 2025: Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorców i inwestorów już o godz. 13”.

(12:35) Restauracja z kuchnią japońską

Doskoi to japońska sieć restauracji, łącząca tradycyjną kuchnię japońską z nowoczesnym stylem. Restauracje stworzone i prowadzone są przez Japończyka, Keigo Kondo. Menu bazuje na tradycyjnych, dobrze znanych w Japonii przepisach. A kuchnia japońska to nie tylko sushi. W Doskoi można zjeść m.in. japońskie curry czy udon.

Koszty inwestycji zależą od lokalizacji. W przypadku lokalu śródmiejskiego to od 250 do 350 tys. zł. Lokal w galerii handlowej może kosztować od 250 do 450 tys. zł. Istnieje możliwość skorzystania z leasingu, wtedy kwota inwestycji może być zredukowana do ok. 150 tys. zł.

W ramach współpracy franczyzowej sieć oferuje pomoc w wyborze lokalizacji i odbiorze lokalu przez Sanepid, jednolitą aranżację lokalu wedle standardów marki i w nawiązaniu do aktualnych trendów, gwarancję food costu, dostęp do nowych receptur, codzienne wsparcie w prowadzeniu lokalu, udział w rekrutacji i szkoleniu pracowników, dostęp do nowych treści marketingowych w social mediach i propozycje działań marketingowych.

O szczegóły franczyzy Doskoi można pytać na stoisku 34 B.

(12:15) Czas na herbatę

Czas na Herbatę to marka wywodząca się z pasji do podróży i odkrywania nowych smaków. Sieć otwiera sklepy w galeriach handlowych i poza nimi. W ofercie znajdują się oryginalne kompozycje herbaciane, gatunkowe kawy, pomysłowe dodatki do napojów oraz słodycze. Franczyzobiorcy marki mogą liczyć na szerokie wsparcie logistyczne i marketingowe oferowanym franczyzobiorcom. Oprócz tego uzyskują oczywiście prawo to korzystania ze znaku towarowego, pomoc w doborze lokalizacji, projekt salonu sprzedaży dostosowany do konkretnego miejsca, specjalistyczne szkolenia z oferty produktowej oraz obsługi klienta, centralne zatowarowanie i kompleksową obsługę zamówień, stałą opiekę regionalnego kierownika sprzedaży. Marka zachęca też franczyzobiorców do otwierania kolejnych sklepów.

Do otwarcia sklepu Czas na Herbatę potrzebny jest lokal o powierzchni między 20 a 50 mkw. Wysokość inwestycji to od 50 do 150 tys. zł netto. Ostateczny koszt jest uzależniony od warunków technicznych i wielkości lokalu. W cenę wliczony jest projekt salonu, jego umeblowanie oraz szkolenie personelu. Marka nie pobiera opłaty licencyjnej i marketingowej.

Wiecej informacji o franczyzie Czas na Herbatę można uzyskać na stoisku nr 19.

(11:45) Hulajnogi elektryczne i nie tylko

Koncept franczyzy Quick od początku opierał się na wynajmie hulajnóg elektrycznych na minuty. Od tego roku Quick wchodzi też w rynek taksówek i dowozów jedzenia.

Firma nie wymaga wcześniejszego doświadczenia od swoich przyszłych partnerów. Szuka osób przedsiębiorczych, które mają chęć do pracy i rozwoju własnego biznesu. Quick rozwija się zarówno w Polsce, jak i za granicą, oferując możliwość otwierania placówek nawet w małych miejscowościach. Obecnie działa w ok. 120 miastach w Polsce.

Koszt inwestycji jest uzależniony właśnie od wielkości miasta, w którym ma być uruchomiony oddział. W większych miastach potrzebna jest większa liczba hulajnóg, co wpływa na wysokość inwestycji. Firma nie pobiera opłat marketingowych, a jedynie prowizję od przychodu.

Centrala zapewnia, że franczyzobiorca może osiągnąć rentowność już od pierwszego dnia działalności, w zależności od zaangażowania w biznes oraz lokalnych warunków rynkowych. Zwrot z inwestycji następuje zazwyczaj w ciągu jednego do dwóch sezonów.

Od tego roku Quick wchodzi też w rynek taksówek i dowozów jedzenia.

Franczyzodawca Quick czeka na zainteresowanych na stoisku nr 1.

(11:30) Kluby fitness we franczyzie

Xtreme Fitness Gyms to jedna z najszybciej rosnących sieci klubów fitness w kraju. Franczyzodawca wspiera franczyzobiorców na każdym etapie – od pomocy w wyborze lokalizacji, przez negocjacje preferencyjnych warunków z dostawcami sprzętu, gwarantuje szkolenia oraz dostęp do podręcznika operacyjnego, zawierającego kompletne know-how zarządzania klubem fitness. 

Xtreme Fitness Gyms rozwija się zarówno w dużych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. W 2024 roku otwarto setny klub w Polsce, a do 2027 roku planowane jest zwiększenie liczby placówek do 227. W samym 2025 roku sieć zakłada otwarcie 65 nowych klubów.

Koszty inwestycji zaczynają się od 450 tys. zł netto, a franczyzodawca wspiera partnerów w uzyskaniu finansowania i leasingu na preferencyjnych warunkach.

Xtreme Kids to druga marka należąca do Xtreme Fitness, łącząca sale zabaw z aktywnością fizyczną dla dzieci. W bawialniach znajdują się tory przeszkód, trampoliny oraz minisiłownie, które wspierają zdrowy rozwój najmłodszych. Do 2028 roku franczyzodawca planuje otwarcie 70 placówek Xtreme Kids w całej Polsce.

(11:15) Zarabiamy na dystrybucji wody

Pierrot to producent butelkowanej wody źródlanej i napojów. Produktów nie można kupić w sklepach i sieciach handlowych, są dostarczane bezpośrednio do klientów. Ich dystrybucją zajmują się właśnie franczyzobiorcy, który także pozyskują klientów. Każdy otrzymuje wyłączność na określony teren. Na starcie współpracy potrzebują 50 tys. zł – na zakup tysiąca opakowań, czyli skrzynek i butelek na napoje. W tej kwocie mieści się też franczyzowy pakiet startowy, obejmujący m.in. szkolenia i materiały reklamowe. Poza opakowaniami, na start potrzebny jest też samochód dostawczy i magazyn przystosowany do przechowywania napojów. Uruchomienie każdej kolejnej trasy dystrybucyjnej każdorazowo wiąże się z koniecznością zakupu kolejnego samochodu oraz następnego tysiąca skrzynek.

Do zakupionych na starcie opakowań franczyzobiorca otrzymuje od franczyzodawcy towar – łącznie 24 tys. butelek wody i napojów. Do tego system zarządzania opakowaniami i bazą klientów, pomoc w rekrutacji pracowników, opiekę koordynatora. Licencjobiorca przechodzi też szkolenia, m.in. z pozyskiwania klientów.

Zainteresowani mogą pytać o szczegóły współpracy na stoisku nr 22.

(11:00) Franczyza od Muszkieterów

Grupa Muszkieterów rozwija w Polsce dwa szyldy: Bricomarché, czyli sieć sklepów z branży dom i ogród oraz supermarkety spożywcze Intermarché. Właściciele sklepów są niezależnymi przedsiębiorcami, którzy sami decydują o kierunkach rozwoju Grupy oraz własnego biznesu. Mogą też stale rozwijać swoje placówki handlowe poprzez wdrażanie nowych konceptów oraz dodatkowe usługi, takie jak otwarcie stacji paliw czy wprowadzanie rozwiązań z zakresu e-commerce (np. Bricomaty). Decydując się na taki krok, właściciele sklepów mogą liczyć na pełne wsparcie centrali Grupy Muszkieterów.

Każdy z franczyzobiorców należących do Grupy Muszkieterów jest niezależnym przedsiębiorcą prowadzącym własny biznes. Każdy sklep to osobna spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, którą zarządza franczyzobiorca. Dlatego Muszkieterowie wymagają koncentracji na biznesie, a także odbycia czteromiesięcznego, praktyczno-teoretycznego szkolenia. 

Franczyzobiorca powinien dysponować wkładem własnym w wysokości min. 400 tys. zł, co stanowi ok. 20 proc. kosztów całej inwestycji. To kapitał zakładowy spółki z o.o., pod którą prowadzony będzie market. Wśród opłat miesięcznych jest opłata za korzystanie za znak firmowy oraz składki na szkolenia, z których franczyzobiorca korzysta w ciągu całego roku.

Grupa Muszkieterów czeka na zainteresowanych na stoisku nr 17.

(10:30) Second hand w modzie

Second hand od co najmniej kilku lat staje się coraz bardziej popularny. I nie chodzi tylko o względy ekonomiczne. Ważną rolę odgrywa tutaj też idea zero waste – czyli nie marnowania istniejących dóbr i dawania im drugiego życia.

Marka Ubrania do oddania ma 7 lat doświadczenia na rynku i współpracuje z ponad 50 sklepami, które oferują używaną odzież. Wszystkie przystąpiły do programu partnerskiego, dzięki czemu otrzymują od centrali towar do sprzedaży i know how prowadzenia tego biznesu.

Aby zacząć prowadzić ten biznes, potrzebny jest lokal o powierzchni minimum 50 mkw. Jeśli chodzi o budżet na start, to należy przygotować przynajmniej 25 tys. zł – tyle będzie kosztować adaptacją i wyposażenie lokalu. Franczyzodawca zapewnia, że można liczyć na miesięczne przychody rzędu około 80 tys. zł.

Więcej o franczyzie Ubrania do oddania można dowiedzieć się na stoisku nr 7.

(10:15) Seminaria Własnego Biznesu na Targach Franczyza

Przyjdź i posłuchaj Seminariów Własnego Biznesu na Targach Franczyza – dowiesz się m.in. jak skutecznie prowadzić firmę, jak wybrać najlepszy model biznesowy, na jakie zapisy zwrócić uwagę przy analizowaniu umowy franczyzowej.

CZWARTEK, 13 marca 2025

10:30-11:30 Jak działa franczyza? Wszystko, co warto wiedzieć o współpracy franczyzowej
Michał Wiśniewski, doradca we franczyzie, prezes PROFIT system

11:30-12:30 Nowości i trendy na rynku franczyzy
panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli biznesu franczyzowego moderowany przez Arkadiusza Słodkowskiego, członka zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców

12:30-13:00 Nowe oblicza franczyzy
Ryszard Krause, menadżer odpowiedzialny za rozwój franczyzy Piko24

13:00-14:00 Polska gospodarka 2025: Szanse i zagrożenia dla przedsiębiorców i inwestorów
Piotr Cymcyk, analityk rynków finansowych, twórca kanału Merytorycznie o Finansach

14:00-15:30 Jak odnieść sukces w biznesie? Warsztaty, które zmienią Twoje podejście do biznesu
Joanna Procyszyn, ekspert rynku franczyzy, Managing Partner OUTPERFORM - Learning & Development

 PIĄTEK, 14 marca 2025

10:30-11:30 Umowa franczyzy bez tajemnic. Najważniejsze regulacje i postanowienia
Michał Skubiszewski, prawnik, doradca we franczyzie, PROFIT system

11:30-13:00 Od czego zależy sukces w biznesie franczyzowym?
panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli biznesu franczyzowego moderowany przez Arkadiusza Słodkowskiego, członka zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców

13:00-14:00 Aktualna sytuacja międzynarodowa i jej wpływ na biznes w Polsce
Michał Waliszewski, analityk stosunków międzynarodowych, twórca kanału Świat nie Śpi

14:00-14:45 Marka osobista własnego biznesu – jak skutecznie rozwijać biznes offline w świecie internetu
Wojciech Kaczmarczyk, youtuber i przedsiębiorca, twórca kanałów Do Roboty i Tata Vlog

(10:00) Jak dotrzeć na Targi Franczyza na PGE Narodowym

Targi Franczyza 2025 to największe wydarzenie dla przedsiębiorców i inwestorów, które odbywa się 13-14 marca 2025 roku na PGE Narodowym w Warszawie. To idealna okazja, by poznać kilkadziesiąt sprawdzonych pomysłów na biznes, porozmawiać z ekspertami i znaleźć najlepszą franczyzę dla siebie.

📍 Lokalizacja i dojazd

Wydarzenie odbywa się na PGE Narodowym, przy al. Księcia Józefa Poniatowskiego 1, 03-901 Warszawa. Główne wejście dla uczestników znajduje się od strony al. Zielenieckiej. Dojazd jest wygodny – blisko znajdują się metro, tramwaje, autobusy i pociągi (stacja Warszawa Stadion).

🚗 Parking

Dla odwiedzających dostępny jest duży płatny parking pod stadionem. Na błoniach PGE Narodowego znajduje się także bezpłatny parking.

🎟 Bilety

Cena biletu wstępu wynosi 50 zł. Bilety można kupić online na stronie bilet.franczyza.pl lub bezpośrednio w kasach przed wejściem na targi.

Godziny otwarcia

🔹 13-14 marca 2025
🔹 10:00 – 16:00

Nie przegap okazji! Targi Franczyza 2025 już trwają – odwiedź PGE Narodowy, poznaj najlepsze franczyzy i zacznij swój biznes!

Przeczytaj artykuły o Targach Franczyza 2025 na PGE Narodowym


POPULARNE NA FORUM

Co sądzicie o Oskrobie?

Witam, Z calego serca odradzam jakąkolwiek wspolprace z ta firma. Okolo 2 miesiące temu zglosilam sie do Oscroby bedac zainteresowana franczyza ich sieci. Wyslalam do nich...

8 wypowiedzi
ostatnia 25.06.2024
Planuję założyć własną działalność - od czego zacząć?

Najlepiej zacząć od kupna gotowej spółki . Zakup gotowej spółki daje pewność, że firma istnieje i ma już zarejestrowany kapitał zakładowy, co może być ważne z...

33 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2024
Oszukani przez franczyzodawcę

Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...

48 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
Czy na odzieży można jeszcze zarobic?

Ja kupuję na hurtowni stradimoda.pl od jakiegoś roku nie zawiodłam się doradzą zawsze dobrze dbają o klienta a uwierzcie mi jest dużo hurtowni które chcą tylko...

40 wypowiedzi
ostatnia 22.09.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

hej, tez poszukuję danych, znalazłaś coś może oprócz ilości placówek i marek franczyzowych?

14 wypowiedzi
ostatnia 24.05.2023
Sukcesja w Intermarché i Bricomarché

przeciez to złodzieje

1 wypowiedzi
ostatnia 04.05.2023
piszę pracę na temat franchisingu :)

Szukam szcegółowego raporty na temat franczyzy w latach przed pandemią i po. Rozumiem że osttani raport opublikowany był za rok 2010 ale niestety jego również nię mogę...

14 wypowiedzi
ostatnia 23.04.2023
Praca magisterska - licencjacka o franchisingu

Witam, Jestem studentką III roku Finansów i Rachunkowości na Uczelni Łazarskiego w Warszawie. Obecnie prowadzę badania w ramach seminarium dyplomowego. Poniższa ankieta...

211 wypowiedzi
ostatnia 13.03.2023