Obroty w karnawale
Gwiazdka, sylwester i karnawał to okres większych niż w innych miesiącach wydatków. Według OBOPu, w minione święta Polacy wydali na prezenty ok. 7 miliardów złotych, tyle samo ile dostali rolnicy w dopłatach unijnych w 2004 r. Bale sylwestrowe i karnawał to kontynuacja szaleństwa handlowego, szczególnie w sklepach odzieżowych.
- Podczas karnawału salony DERRI odnotowują sprzedaż o 400% wyższą w stosunku do pozostałych miesięcy w ciągu całego roku. Dotyczy to wszystkich miast w których działają sklepy DERRI; Warszawy, Bydgoszczy, Włocławka oraz Katowic – mówi Piotr Pęszyński, dyrektor ds. rozwoju sieci sklepów DERRI z ekskluzywną odzieżą skórzaną i konfekcyjną.
Najdroższe i najbardziej popularne
Na przełomie roku dużym powodzeniem wśród klientów DERRI cieszy się ekskluzywna galanteria skórzana; eleganckie kożuchy oraz futra. Skórzany prezent od DERRI to niekiedy koszt rzędu kilku tysięcy złotych. Według Piotra Pęszyńskiego, w karnawale klienci częściej przymykają oko na cenę 4 tys. zł. za kożuch czy nawet 10 tys. zł lub więcej za futro z norek. Priorytetem dla nich staje się wówczas radość ukochanej osoby lub efektowny wygląd w sylwestra lub podczas balu karnawałowego.
Podobnie myślą klienci odwiedzający dom mody Forget-me-Not. Suknie wieczorowe po kilka tysięcy złotych, ekskluzywne torebki i biżuteria mają tam większe wzięcie w karnawale niż w innym okresie roku. Dorota Wróblewska, dyrektor firmy Forget-me-Not, mówi, że ich sprzedaż rośnie wówczas o 50%. Tendencja do droższych zakupów na przełomie roku widoczna jest także w sklepach odzieżowych Zara. Tam również, podobnie jak w Forget-me-Not największym powodzeniem wśród klientów cieszą się stroje wieczorowe.
Nie wszystko złoto co się świeci
- Okres karnawałowy jest dobry pod względem sprzedaży, ale nie uważam go za „złoty” czas – mówi Zofia Berut, PR manager z Monnari, - Chociaż sklepy firmy odnotowują wówczas wysokie obroty, według mnie najlepszy pod względem sprzedaży jest zazwyczaj początek kolejnego sezonu. Monnari najwięcej zarabia na przełomie jesieni i zimy, kiedy klienci zaopatrują się w okrycia wierzchnie, droższe od pozostałego asortymentu – mówi Zofia Berut.
Podobne wrażenia dotyczące wielkości sprzedaży ma Krzysztof Koziński, Specjalista ds. sprzedaży z firmy Odzieżowe Pole, który lepiej wspomina poprzednie lata. Według niego, przełom roku jest obecnie raczej okresem przecen i wyprzedaży.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
Sklep odzieżowy może mieć różne oblicza: sportowe, kobiece, młodzieżowe albo typowo męskie. Ten biznes dobrze rozwijać z licencją franczyzową.
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...