Żabka nie chce płacić kary

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta badał umowy zawarte pomiędzy Żabką a Koralem – producentem lodów. Pod lupę kontrolerów trafiły umowy o współpracy z lat 2006-2007 zawarte między firmami. Według UOKiK jeden z punktów porozumienia mówił o tym, że Żabka zobowiązana jest do stosowania cen lodów nie niższych niż sugerowane przez producenta.
Zdaniem UOKiK zapis umowy był niezgodny z prawem konkurencji i doszło do zmowy cenowej. Dlatego Urząd nałożył na obie firmy kary. Koral ma zapłacić prawie 300 tys. zł, a Żabka ponad 800 tys. zł.
Agnieszka Michalak-Lunt, rzecznik prasowy Żabki, poinformowała nas, że firma na pewno odwoła się od tej decyzji. - Uważamy, że nie zostały w niej uwzględnione wszystkie istotne aspekty sprawy – dodaje. - Priorytetem w działaniu Żabki Polska zawsze było, jest i będzie dobro klientów. Wszystkie umowy handlowe podpisywane i realizowane przez spółkę zmierzają do zapewnienia konsumentom stałego dostępu do jak najpełniejszej oferty artykułów spożywczych w sklepach naszej sieci.
(bog)

ZOBACZ W KATALOGU



















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
Żabka przyspiesza ekspansję i zwiększa liczbę otwarć zaplanowanych na ten rok. Chwali się też wzrostami sprzedaży w pierwszym półroczu 2025.
Jesteśmy dynamicznie rozwijającą się siecią specjalistycznych sklepów zoologicznych.
– Chcemy dalej się rozwijać i konsolidować rynek detaliczny, choć jest on coraz bardziej wymagający – mówi Sylwia Władyko, prezes grupy Chorten.
Sklep sezonowy to propozycja dla zaangażowanych franczyzobiorców Żabki, którzy chcą rozwijać swój biznes latem, w miejscowościach turystycznych.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Pasja do sportu i biznesowa kalkulacja sprawiły, że Mateusz Moj zrezygnował z niemieckiego kontraktu. Dziś rozwija franczyzę Fit+ w opolskich Większycach
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów