Gotowi na wyższe zyski
Mirad zajmuje się dystrybucją produktów wyposażenia wnętrz, w szczególności płytek ceramicznych, ceramiki sanitarnej, baterii, mebli łazienkowych i chemii budowlanej.
– Budownictwo i popyt na wyposażenie wnętrz, w tym łazienek, będzie się dynamicznie rozwijać. Wiele firm w konsekwencji kryzysu upadło i nastąpiło zmniejszenie konkurencji, ale mimo to perspektywy naszej branży są bardzo obiecujące – mówi Mirosław Fabisiak, dyrektor firmy Mirad
Kwota inwestycji w sklep sieci Mirad wynosi od 500 zł do 1 tys. zł za metr kwadratowy.
Wymagana przez centralę minimalna powierzchni sklepu to 80 m2. Lokal powinien znajdować się w mieście liczącym ponad 200 tys. mieszkańców. Mirad nie pobiera opłaty wstępnej, opłata bieżąca wynosi natomiast 3 proc. od obrotu, a marketingowa 2 proc.
– Inwestycja, w wariancie optymistycznym, zwraca się po czterech miesiącach, a w pesymistycznym – po roku. Średnio zajmuje to osiem miesięcy. Sklep zaczyna być rentowny już po dwóch miesiącach od otwarcia – mówi Mirosław Fabisiak.
Obecnie w sieci działa siedem własnych sklepów Mirad i dwa franczyzowe. Pierwszy sklep własny powstał w Warszawie w 1986 roku, a franczyzowy w 2008. Oba działają do tej pory.
(smoli)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Rozwijająca sieć marketów Mrówka Grupa PSB rośnie szybciej niż cały rynek. Na jakich zasadach można do niej dołączyć?
– Jesteśmy marką globalną, mamy partnerów w wielu krajach świata, ale nieustannie rozwijamy swoją sieć – mówi Jacek Kozłowski, właściciel marki Komandor.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Ubiegły rok przyniósł znaczący przełom dla sieci sklepów Komfort, uznanej marki w branży wykończenia wnętrz w Polsce.
Markety z branży dom i ogród korzystają na koniunkturze na rynku budowlanym. Sprawdzona licencja na biznes to prostsze wejście w tę i inne branże, o czym przekonasz się na Targach Franczyza, które 24-26 października odbędą się w PKiN w Warszawie.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.