5.10.15. rusza na podbój internetu

5.10.15. poszukuje partnerów, którzy poprowadzą sklep w mieście liczącym 20-50 tys. mieszkańców.
Czwartek
11.08.2011
Ubranka dziecięce można kupić nie tylko w stacjonarnych placówkach, ale również w e-sklepie.
 

Po prawie roku zastoju w rozwoju sieci 5.10.15. nabiera rozpędu. Do końca roku planowane są otwarcia 10 punktów własnych oraz 20 partnerskich. W ostatnich tygodniach powstały sklepy własne w Warszawie, Radomiu, Chojnicach i Zamościu oraz sklep internetowy. E-sklep oferuje prawie 3 tys. różnych produktów. Szeroki asortyment odzieży, obuwia i akcesoriów dla dzieci w wieku od niemowlęcia do gimnazjalisty został uporządkowany w taki sposób, aby kupujący w nim rodzice mogli łatwo odnaleźć poszukiwane produkty i szybko sfinalizować swoje zakupy. Przyszli klienci sklepu 5.10.15. mogą spodziewać się szybkiej dostawy, która będzie zrealizowana w ciągu 48 godzin od złożenia zamówienia. W przyszłości pojawi się możliwość odbioru zamówionych produktów w wybranym sklepie 5.10.15 na terenie całego kraju.

Planowane w połowie 2010 roku zmiany w zasadach funkcjonowania sklepów partnerskich 5.10.15. ostatecznie nie weszły w życie. Właściciel licencji, spółka Komex, chciała, aby towar sprzedawany w sklepach 5.10.15. był kupowany przez partnerów, a nie oddawany w depozyt. W ten sposób firma mogłaby pozbyć się ciężaru finansowego, jakim było wydawanie własnego asortymentu z magazynów, a następnie oczekiwanie na zapłatę ze strony partnera.

– Zostaliśmy przy systemie agencyjnym, w którym Komex jest właścicielem towaru, zarządza nim i ponosi koszty przecen. Partner koncentruje się na utrzymaniu standardów, obsłudze klienta i sprzedaży produktów. Obecny system współpracy gwarantuje lepsze zarządzanie towarem – twierdzi Paweł Okpisz, menedżer ds. franczyzy 5.10.15.

Całkowita inwestycja w stacjonarny sklep 5.10.15.wynosi 80-120 tys. zł i zależy od powierzchni lokalu. Szacuje się, że zaadaptowanie lokalu do wymogów sieci wynosi 800 zł za 1 m2. Koszt opłaty licencyjnej zamyka się w kwocie 15 tys. zł. Partner otrzymuje w zamian know-how, projekt architektoniczny sklepu, wsparcie przy otwieraniu punktu oraz szkolenia. Umowa z licencjodawcą wiąże się z koniecznością zabezpieczenia w postaci weksla oraz depozytu zwrotnego w wysokości 20 tys. zł.

(dw)


Daniel Wilk
dziennikarz