Zabawy robotów

Robotowi udało mu się także zająć trzecie miejsce w finale konkursu "Kapitalny Pomysł" telewizji TVN.
Firma TwójRobot.pl działa na rynku od pięciu lat, a od roku posiada wyłączność na dystrybucję zestawów edukacyjnych do robotyki, marki RoboRobo. Dzięki temu franczyzobiorcy mogą nabywać sprzęt po cenach hurtowych. TwójRobot.pl swoją ofertę współpracy kieruje zarówno do działających już placówek edukacyjnych, chcących rozszerzyć zakres swoich usług, jak i do młodych przedsiębiorców szukających pomysłu na biznes.
- W czasie studiów na Politechnice Poznańskiej, wraz z kolegami, wielokrotnie brałem udział w zawodach robotów – wspomina Bożydar Milewski, właściciel firmy Twój Robot. - Oprócz zawodników przychodziło na nie mnóstwo dzieci zafascynowanych walczącymi maszynami. Stąd właśnie pomysł, aby zacząć dla nich organizować warsztaty, na których mogą rozwijać swoje umiejętności techniczne.
Idealnym narzędziem okazały się roboty dostarczające uczestnikom po prostu dobrej zabawy. Pierwsza placówka powstała w Poznaniu, a niespełna rok później zajęcia odbywały się także we Wrocławiu i Warszawie. Dziś sieć Twój Robot skupia 12 placówek własnych, pięć partnerskich oraz cztery franczyzowe. Do ostatniej grupy, pod koniec września dołączyła placówka w Gdańsku, a w październiku powiększy ją jeszcze punkt w Gdyni. Finalizowane są również rozmowy na temat otwarcia punktów franczyzowych w dwóch dużych miastach w Polsce wschodniej.
Żeby rozpocząć działalność pod szyldem sieci należy dysponować kapitałem rzędu 40 tys. zł, z czego 19 tys. zł trzeba przeznaczyć na zakup podstawowego sprzętu dydaktycznego. W początkowym okresie prowadzenia firmy możliwe jest odpłatne dzierżawienie sprzętu z centrali, co pozwala znacznie zredukować koszty rozpoczęcia działalności. Jednorazowa opłata licencyjna wynosi odpowiednio siedem i cztery tys. zł dla dużych i małych miast. Dodatkowym wymogiem jest wykształcenie informatyczne bądź studia z zakresu robotyki lub zatrudnienia takiej osoby.
Koniecznością jest także posiadanie własnej placówki, lub możliwość okresowego najmu odpowiednich pomieszczeń. Sala zajęciowa powinna być przystosowana dla dzieci i mieć co najmniej 35 m2 powierzchni.
- Nasze lokale to najczęściej sale wynajmowane na wyższych uczelniach lub w szkołach, spełniające wymagania odnośnie lokalizacji: blisko centrum oraz z dobrym dojazdem samochodowym – dodaje Bożydar Milewski. - do prowadzenia małych placówek na początku ich działalności wystarczy jedna osoba zatrudniona na stałe, prowadząca zapisy oraz warsztaty.
(boa)

ZOBACZ W KATALOGU

























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Popyt na korepetycje nie zwalnia, więc my przyspieszamy. Otwieramy nowe placówki w Polsce i wychodzimy za granicę – mówią Marta Lewandowska i Leszek Lewandowski, właściciele sieci Galileusz.
Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Justyna Pryszcz zrezygnowała z etatu i w kilka miesięcy uruchomiła szkołę językową La Mancha. Co sprawiło, że się odważyła – i jak wygląda teraz jej życie?
– Dzikie Pląsy to spójna marka, będąca kompleksową odpowiedzią na zapotrzebowanie współczesnego rodzica – mówi Dorota Kurkowska, dyrektor ds. franczyzy marki Dzikie Pląsy.
Właścicielka Speaky Frog postawiła na własną metodę nauki angielskiego, która uwzględnia potrzeby dzieci z dysleksją, dysgrafią, ADHD i w spektrum autyzmu. Jak jej poszło?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Franczyza to coś więcej niż dostęp do produktów i technologii. To gotowy system, który naprawdę wspiera, a przy okazji pozwala realizować się razem, jako rodzina – mówią Barbara i Mikołaj Pawłowscy, właściciele czterech sklepów Stokrotka w województwie lubelskim.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Żłobek
Hej! Chciałabym otworzyć żłobek- macie doświadczenia z jakąś franczyzą? Może jest tutaj jakis właściciel, który zechciałby ze mną porozmawiać nt. opłacalności...
Praca licencjacja - franczyza McDonald's
Piszę pracę licencjacką na temat franczyzy jako formy prowadzenia działalności gospodarczej na przykładzie McDonald 's. Bardzo proszę o wypełnienie ankiety...
Akademia Bystrzaka
Podłączam się do pytania.
Akademia Bystrzaka
Witam serdecznie Zastanawiam się nad Akademia Bystrzaka. Macie jakieś doświadczenia?
Wirtualna Asystentka?
Moja siostra i jest bardzo zadowolona. Z tego co wiem to swój poczatek miała po kursie Poli Sobczyk z Barand Assist. I potem zaangażowała się w to całkowicie i dziś...
Wirtualna Asystentka?
Czy ktoś może pracuje jako WA i może podzielić się opinią? Zastanawiam się nad taką pracą. Znalazłam kilka kursów od Poli Sobczyk właśnie dla Asystentek i wygląda...
Czy warto zainwestować w szkołę językową?
Moim zdaniem warto. Jestem pewien, że znajomość języka angielskiego na pewno ci się przyda w przyszłości. Znając jakiś język obcy możesz też starać się o lepszą...
Z korepetytora na dyrektora
Fajny artykuł o ciekawej historii. Trzeba przyznać, że pomysł jest dość oryginalny i na pewno jest na to zapotrzebowanie. Sama chodziłam na korepetycje z matmy, więc...