Sieciowe tankowanie
Tylko do 31 grudnia 2012 roku właściciele stacji paliw mieli czas, by dostosować swoje placówki do nowych wymogów środowiskowych. Stacje musiały zostać wyposażone w urządzenia do monitorowania wycieków i zabezpieczenia zbiorników. Ponieważ koszty modernizacji przekraczają możliwości finansowe dużej części przedsiębiorców (ok. 100 tys. zł na jedną stację), eksperci spodziewają się, że wielu z nich będzie musiało zamknąć działalność. Niektórzy z pewnością poszukają schronienia u franczyzodawców. Choć ci nie zamierzają pokrywać kosztów dostosowań i przyjmują do sieci tylko zmodernizowane placówki, oferują niezależnym stacjom szereg korzyści.
- Gwarancja ciągłości zaopatrzenia w paliwa wysokiej jakości, atrakcyjne warunki zakupu paliw, wprowadzenie i stosowanie nowoczesnych zasad merchandisingu, korzystanie z wypracowanych doświadczeniem jednolitych standardów obsługi klientów oraz usług świadczonych na stacjach – wylicza Arkadiusz Ciesielski, rzecznik prasowy Orlen.
Szacuje, że inwestycja we własną stację paliw od zera wymaga kwoty rzędu kilku milionów złotych, koniecznych na zakup i zagospodarowanie nieruchomości oraz wybudowanie stacji wraz z infrastrukturą techniczną.
- W przypadku konieczności modernizacji istniejącej stacji paliw, wydatki sięgną od kilku do kilkuset tysięcy złotych – mówi Ciesielski.
Największe polskie sieci już od dawna przygotowały swoje stacje do nowych realiów prawnych i w 2013 rok weszły już z nową infrastrukturą. Ubiegłe dwanaście miesięcy większość zaliczy do udanych – niepokój związany z koniecznością modernizacji skłonił wielu przedsiębiorców do wyboru nowego szyldu jednej z wiodących ogólnopolskich marek. LOTOS powiększył swoją sieć do 401 placówek, z czego co czwarta to ekonomiczny punkt Optima.
– Rok 2012 to potwierdzenie założeń, że rozwój naszej sieci stacji paliw w segmencie ekonomicznym to był i jest dobry kierunek – twierdzi Paweł Lisowski, prezes LOTOS Paliwa.
Na polskim rynku działa ponad 6,7 tys. stacji benzynowych. Jak wynika z Raportu o franczyzie 2012 przygotowanego przez firmę PROFIT system, przeciętnie we własną stację trzeba włożyć ok. 3 mln zł. Partnerskie stacje notują średnie miesięczne przychody na poziomie 1,5 mln zł.
(gum)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Na handlu używanymi samochodami nadal można zarobić – przekonuje Dawid Błachucki, franczyzodawca marki Handlarzyki.pl.
Zanim Michał Peksa został franczyzobiorcą LucArt, sam robił w sklepach tej sieci zakupy. Jak ocenia markę patrząc na nią z drugiej strony lady?
Franczyzodawca Handlarzyki.pl zapewnia, że minimalna marża na sprzedaży używanego auta to 2-3 tys. zł, a czasem nawet dwa razy więcej.
Franczyzodawca Blinkee.city zapewnia, że inwestycja w jego biznes zwraca się przeważnie w jeden sezon.
Polacy coraz chętniej zamiast kupować samochód, decydują się na jego wynajem. Trend ten zamierza wykorzystać firma Rentis, która szuka partnerów zainteresowanych uruchomieniem nowoczesnej wypożyczalni samochodów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
jeśli myślisz o wejściu w biznes z franczyzą Orlenu, to pewnie warto zacząć od jakiegoś researchu. Spróbuj skontaktować się bezpośrednio z przedstawicielami Orlenu,...
Ankieta dla posiadaczy stacji franczyzowej PKN Orlen SA
Dzień dobry, uprzejmie proszę o pomoc i wypełnienie ankiety dotyczącej opłacalności franczyzy stacji paliw PKN Orlen SA. Z góry dziękuję za poświęcony czas...
Opłacalność franczyzy PKN Orlen
Czy jest ktoś właścicielem franczyzy Orlenu i byłby w stanie mniej więcej podać jakich zysków można się spodziewać? Albo może ktoś posiada takie informacje?
Pieniądze z moto-sklepu
Rzeczywiście jest to forma biznesu która może zaciekawić wiele osób, a szczególnie warto połączyć ją np. jak ktoś ma z warsztatem samochodowym gdzie klienci na pewno...
Pieniądze z moto-sklepu
Zgadzam się, że dobrze działający biznes w branży motoryzacyjnej to LucArt który moim zdaniem jest świetną alternatywą dla osób które się tym interesują. Dają...
Pieniądze z moto-sklepu
Warto pójść w stronę franczyzy. W branży motoryzacyjnej najkorzystniejsza jest franczyza z Lucart Automotive. Wiem z doświadczenia :)
Pieniądze z moto-sklepu
To prawda wygląda bardzo obiecująco też sobie sprawdzę jak ta sieć się rozwija i jak klienci też są zadowoleni to będę miał trudne przemyślenia czy nie pójść...
Pieniądze z moto-sklepu
Chyba będę musiał sam się co do nich przekonać i sprawdzić jak to dokładnie wszystko działa i co najważniejsze czy ceny są rzeczywiście tak konkurencyjne względem...