Ślub z franczyzą
Pierwszy salon sukien ślubnych Marietta powstał w Gdyni 20 lat temu. Dziś zdecydowana większość salonów Marietta należy do partnerów firmy, którzy prowadzą 35 punktów w Polsce oraz 11 w całej Europie. W rękach założycieli sieci znajdują się dwa salony działające w Gdyni i Gdańsku.
- Niedawno uruchomiliśmy salon partnerski w Londynie. Prowadzimy również rozmowy z około 15 osobami. Są to zarówno przedsiębiorcy, które są już zdecydowane uruchomić salon sukien i dysponują odpowiednimi środkami finansowymi, jak i osoby, które chciałyby rozpocząć z nami współpracę, ale liczą na finansowe wsparcie – tłumaczy Klaudia Kinas, specjalista ds. zarządzania marką Marietta Mariage.
Obserwacje rynku skłoniły właścicieli do wprowadzenia na rynek kolejnej marki – Peppi Mariage. Salony będą miały powierzchnię od 40 do 60 m2, będą więc mniejsze niż punkty Marietty mające ok. 80 m2. W Peppi Mariage znajdą się wyłącznie suknie ślubne, których cena detaliczna nie przekroczy 2 tys. zł. Nowy koncept będzie wymagał od inwestorów mniejszego kapitału na start.
- Mamy nadzieję, że już na początku kwietnia tego roku uda nam się zaprezentować gotową formułę. Wówczas rozpoczniemy poszukiwanie pierwszych partnerów Peppi Mariage. Liczymy, że do końca 2013 roku uda nam się uruchomić pod tym szyldem ok. 20 salonów – zapowiada Klaudia Kinas.
Przyszły partner Marietta Mariage musi samodzielnie znaleźć lokal, który sprosta wymogom sieci oraz dostosować go do obowiązujących standardów. Marietta Mariage nie pobiera od swoich partnerów opłat za przystąpienie oraz za funkcjonowanie w sieci. Koszt zakupu kolekcji kształtuje się na poziomie 50 tys. zł, ale wysokość inwestycji jest ustalana indywidualnie z każdym partnerem.
- Dla naszych przyszłych partnerów przygotowaliśmy pakiet „Łatwy start” zawierający niezbędne informacje ułatwiające stworzenie i prowadzenie salonu sukien ślubnych. Każdy salon otrzymuje również opiekuna, który doradza właścicielowi w zakresie handlu detalicznego oraz obsługi klienta – wymienia Klaudia Kinas.
(mak)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...