Skok Małpki Express
Małpka Express zadebiutowała na rynku w marcu ubiegłego roku otwarciem sklepu w jednej z dzielnic Szczecina. Dziś pod jej szyldem działają 64 sklepu w formacie convenience. Łącznie w 2013 roku powstanie 150 nowych placówek Małpka Express. W kolejnych latach dynamika rozwoju ma jeszcze wzrosnąć. W 2014 firma planuje uruchomienie 200, a rok później 300 otwarć.
– Naszym celem jest zdobycie silnej pozycji na rynku convenience, a bez dynamicznej ekspansji nie uda nam się tego celu osiągnąć. Zamierzamy sfinansować projekt wykorzystując zarówno środki własne jak i dostępne na rynku instrumenty finansowe. Rozważamy także możliwość rozszerzania zasięgu naszej sieci drogą przejęć. Jednak w tym przypadku kluczowym czynnikiem jest spełnienie przez potencjalne podmioty wszystkich stawianych przez nas wymagań – mówi Maciej Szturemski, prezes zarządu firmy Małpka SA.
Sklepy Małpka Express prowadzone są na zasadach systemu partnerskiego. Partner prowadzący sklep jest zobowiązany jedynie do zakupu kasy fiskalnej oraz pokrycia kosztów związanych z otrzymaniem pozwolenia na sprzedaż alkoholu. W zamian dostaje od firmy nowocześnie wyposażoną placówkę handlową, profesjonalne wsparcie techniczne i marketingowe oraz gwarantowane miesięczne wynagrodzenie z dodatkowymi premiami motywacyjnymi.
Kiedy tylko któraś z sieci wspomina o możliwości przejęcia, od razu pojawiają się spekulacje, która firma może już wkrótce zmienić logo. Tym razem nie padają żadne konkretne sieci.
- Jesteśmy otwarci na różne opcje poszerzenia zakresu naszej obecności. Nie jesteśmy wyraźnie ukierunkowani na przejęcia innych sieci nie mniej jednak nie wykluczamy takiej możliwości w dłuższej perspektywie czasu, o ile będzie miało to uzasadnienie biznesowe, tj. będzie efektem korzystnej oferty handlowej. Chcąc budować nowoczesną sieć convenience bazującą na innowacyjnym podejściu do dostępności usług dodatkowych w miejscu sprzedaży – nie możemy zamykać się na żaden scenariusz ekspansji - dodaje Szturemski.
Małpka Express otwiera sklepy w centrach miast, przy ruchliwych ulicach i w sąsiedztwie dużych osiedli mieszkaniowych. Do tej pory najwięcej sklepów zostało otwartych w Poznaniu (13), Szczecinie (7) oraz Łodzi (4). Punkty działają w mniejszych miejscowościach, takich jak Skórzewo, Borówiec czy Lubań. Lokale należące do sieci otwierane są także w pasażach handlowych Czerwona Torebka. Średnia powierzchnia sklepów Małpka Express wynosi 117 m2, a sala sprzedaży mierzy zazwyczaj 84 m2. Wartość koszyka zakupowego klientów sieci systematycznie rośnie i waha się w przedziale 11-15 zł brutto.
(dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Żabka ma konsultanta ds. obcokrajowców
/03.10.2025
W strukturach Żabki działa obecnie ok. 1 tys. franczyzobiorców z zagranicy, z czego ponad 90 proc. stanowią obywatele Ukrainy.
Piko24 to w pełni zautomatyzowane sklepy, nie wymagające zatrudniania pracowników. Marka chce rozwijać swoją sieć poprzez franczyzę.
Franczyzobiorca Intermarché może albo uruchomić nowy sklep od podstaw, albo przejąć już funkcjonującą placówkę.
– Duża konkurencja powoduje, że samodzielnym przedsiębiorcom coraz trudniej utrzymać się na rynku, działając w pojedynkę – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy w Carrefour Polska.
Dowiedz się, jak otworzyć sklep pod marką Żabka. Bezpłatny webinar dla cudzoziemców.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Pomysły na biznes w usługach – franczyzy, które zmieniają miasta
/21.10.2025
Centra VR, mobilne powerbanki, nowoczesne pralnie czy punkty pobrań – na Targach Franczyza w Warszawie będzie można sprawdzić, jak wiele twarzy ma dziś branża usług. To konkretne pomysły na biznes gotowe do wdrożenia w każdym mieście.
Targi Franczyza 2025 w Pałacu Kultury i Nauki to miejsce, gdzie pomysły na własny biznes nabierają realnych kształtów. Śledź naszą relację i przekonaj się, dlaczego warto być tam osobiście!
Chcesz otworzyć własny biznes, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sięgnij po nowy numer magazynu "Własny Biznes FRANCHISING", piszemy o najlepszych franczyzach 2025, nowych trendach i realnych doświadczeniach przedsiębiorców.
Marzysz o własnym biznesie, ale obawiasz się ryzyka? Franczyza to sprawdzony sposób na dochodowy interes pod silną marką. Przyjdź 23-24 października na Targi Franczyza w Warszawie i poznaj najlepsze koncepty franczyzowe!
Jump4U stawia na nowoczesne parki trampolin, które przyciągają dzieci, młodzież i dorosłych. Inwestorów kusi zwrot z inwestycji nawet w 2,5 roku i rosnący popyt na rozrywkę pod dachem.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów