Znane marki w małych miastach
Łukasz Gruszczyński, dyrektor marketingu Rank Progress SA
Czy znane marki odzieżowe nie boją się wchodzi do małych miast? Czy klienci z miast liczących 50-100 tys. mieszkańców mogą liczyć, że w swoim mieście spotkają marki typu Reserved, House, Adidas, 4F, H&M, Zara?
Wiodące marki, które do tej pory można było spotkać tylko w największych aglomeracjach, doceniły już potencjał inwestycji lokowanych w średniej wielkości miastach. W większości naszych centrów handlowych klienci mają do swojej dyspozycji butiki sieci LPP czy H&M i cieszą się one ogromną popularnością.
Klienci z mniejszych miejscowości, dopóki w ich mieście nie powstanie centrum handlowe, na większe zakupy zwykle wybierają się do stolicy regionów i innych większych miast na zakupy. Czy powstanie galerii handlowej w ich mieście skutecznie ogranicza tę „migrację zakupową”?
Dzięki centrum, które powstaje w mieście lub w najbliższej okolicy, nie trzeba już jeździć do sklepów oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów. Przykładem może być Brama Pomorza w Lipienicach k. Chojnic. Mieszkańcy całego regionu nie muszą już podróżować do oddalonej o blisko 100 km Bydgoszczy, ponieważ mogą robić zakupy w komfortowych warunkach w swoim centrum, które ma bogatą ofertę handlową. O popularności takich inwestycji świadczy także fakt, że od otwarcia Bramy Pomorza w październiku 2013 roku, jej popularność stale rośnie i odwiedza ją co raz więcej klientów. Dlatego też, obecnie przygotowujemy się do rozszerzenia oferty tego centrum o dodatkowy pasaż handlowy i wielosalowe kino.
Czym różnią się tzw. kotwice w centrach handlowych małych i dużych miast? Czy są to inne sieci handlowe/usługowe, czy ograniczenia dotyczą powierzchni i asortymentu?
Tzw. kotwice, lokowane w centrach handlowych w małych aglomeracjach mają duży wpływ na sukces danego obiektu z uwagi m.in. na wciąż skromną liczbę dużych powierzchni handlowych (odzieżowych), które są rozwijane w mniejszych miastach. Współpraca z największymi sieciami handlowymi daje gwarancję na to, że centrum stanie się bezkonkurencyjne w danym regionie. Tym bardziej, że wspomniana grupa najemców w najbliższej perspektywie czasowej, nie przewiduje zwiększania liczby swoich sklepów w małych miastach.
Kotwice w małych i dużych miastach to praktycznie te same sieci handlowe. Jednak ich oferta nadal jest różna. Powierzchnie handlowe najemców wchodzących do małych miast przeważnie są mniejsze o ok. 30 proc. od powierzchni standardowych realizowanych w dużych aglomeracjach. To samo dotyczy asortymentu, który jest zmniejszony i dopasowany do odbiorcy z mniejszego miasta. Większość sieci handlowych posiada klasyfikację swoich lokali dopasowaną do liczby mieszkańców danego miejsca. W oparciu o nią do nowej inwestycji automatycznie przypisywany jest model obiektu, jaki może być zrealizowany, bądź nie, w danym mieście.
Czy Rank Progress ma problemy z przekonaniem lokalnego biznesu do zaakceptowania centrum handlowego w swoim mieście? Jak najłatwiej ich przekonać?
Większość naszych inwestycji budujemy w miastach średniej wielkości, dlatego dobrze znamy potrzeby lokalnych przedsiębiorców, z którym współpracujemy od wielu lat. Bardzo często istnieje wśród nich wiele mitów na temat funkcjonowania centrum handlowego i współpracy np. z deweloperem lub siecią franczyzową. Dlatego też od kilku miesięcy, w miastach gdzie prowadzimy inwestycje, realizujemy program biznesowo-informacyjny Progress dla Biznesu. W ramach spotkań z lokalnymi przedsiębiorcami przedstawiamy im zasady potencjalnej współpracy, organizujemy spotkania z sieciami handlowymi, urzędami pracy czy instytucjami finansowych. Już po kilku takich konferencjach widać, że wiele osób chciałoby otworzyć własną działalność w centrum handlowym, ale wiele z nich nie wie jaki rodzaj biznesu mogliby prowadzić.
Więcej informacji z rynku nieruchomości komercyjnych można znaleźć na portalu lokalnabiznes.pl
rozmawiał (dw)
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Sieć agencji nieruchomości chce otworzyć dziesięć placówek w tym roku. Czym przyciąga do siebie partnerów?
Tomasz Kazuś niespodziewanie otrzymał propozycję przejęcia oddziału WGN. Jak sobie poradził z nowym wyzwaniem?
Anna Małta prowadzi mobilne biuro Power Invest, ale marzy jej się placówka stacjonarna. Czy uda jej się zrealizować plany?
– Od kiedy nie trzeba mieć licencji, żeby zostać pośrednikiem w obrocie nieruchomościami, coraz więcej osób się tym zajmuje – mówi Joanna Kozak z Północ Nieruchomości.
Power Holding z franczyzą ruszył niewiele ponad rok temu. Dzisiaj ma sześć oddziałów partnerskich. Co oferuje franczyzobiorcom?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Od 300 do nawet 1,5 tys. sztuk – tyle pączków dziennie sprzedaje się w punktach Dobrej Pączkarni. Czy w takim razie pączki to opłacalny biznes?
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
McDonald’s w Polsce to 550 restauracji, które w ponad 90 proc. są prowadzone przez lokalnych przedsiębiorców.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
POPULARNE NA FORUM
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof
Dom czy mieszkanie?
Od dwóch lat mieszkam w Warszawie, aktualnie wynajmuje mieszkanie, ale po podsumowaniu kosztów wychodzi, że bardziej opłaca mi się kupić własny kąt. Tylko mam dylemat...
Marka bogatsza o siedem biur
Ten biznes REMAX to uważam że warto wejść - to jest przyszłość - nieruchomość i ziemia to najlepsza inwestycja długoterminowa - proszę pamiętać ziemi nie przybywa
Marka bogatsza o siedem biur
Ja bodajże w 2008 roku rozmawiałem z pewną miła Panią na temat otwarcia biura REMAX w Pile woj Wielkopolskie - spotkaliśmy się w MacDonald PIŁA W czasie rozmowy miła...
Nieruchomości KNC - czy na na nieruchomościach można zarobić takie pieniądze jakie obiecują?
Prowadzę działalność gospodarczą nie przerwanie od ponad 20 lat i na każdym biznesie można zarobić kwestia kosztów poniesionych czy finansowanie z kredytów i w jakim...
Franczyza Re/Max
Jestem zainteresowany podjęciem współpracy z REMAX mój adres to blechpol@wp.pl tel 660 419 800