Nie tylko duże miasta
Agencja nieruchomości Indepro funkcjonuje od 2007 roku i ma trzy oddziały własne – w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Od niedawna firma rozwija się w modelu franczyzowym. Pierwsza placówka partnerska ruszyła w styczniu tego roku we Wrocławiu. Indepro nie zamyka się na małe miasta, w tym te liczące kilka tysięcy mieszkańców.
- Nasz partner otrzymuje sprawdzony model prowadzenia profesjonalnej agencji nieruchomości, dostosowanej do działania w bieżących warunkach rynkowych. Przekazujemy kompletny model zawierający rozwiązania organizacyjne, biznesowe, prawne, marketingowe, szkoleniowe, informatyczne oraz handlowe. Przynależność do naszej sieci ogranicza koszty funkcjonowania - twierdzi Tomasz Gruchała, kierownik rozwoju sieci.
Partnerzy Indepro zarobią głównie na pośrednictwie nieruchomościami, ale mogą również oferować produkty finansowe. Minimalna kwota inwestycji wynosi 20 tys. zł. Zależy ona od wielkości biura, jego lokalizacji oraz liczby pracowników. Firma wymaga lokalu liczącego co najmniej 40 m2 z przynajmniej dwoma osobnymi pomieszczeniami. W przypadku miast powyżej 200 tys. mieszkańców, gdzie docelowo będzie działało większość franczyzobiorców Indepro, optymalny będzie lokal usługowy na parterze lub biuro na piętrze.
- Naszym celem jest pozyskanie partnerów gotowych poprowadzić agencję nieruchomości w każdym mieście w Polsce, nie tylko w miastach wojewódzkich, ale również w miastach powiatowych i miejscowościach gminnych – mówi Tomasz Gruchała. – Jednak właściciel biura w miejscowości o mniejszej liczbie mieszkańców będzie świadczył usługi także na rzecz klientów z okolicznych terenów. Uważamy, że wszędzie tam, gdzie występuje obrót nieruchomościami jest zapotrzebowanie na nasze usługi.
Menedżer zapowiada, że Indepro chce się rozrosnąć do przynajmniej 100 oddziałów w perspektywie kilku lat. Może w tym pomóc fakt, że od początku 2014 roku nie trzeba mieć licencji, żeby działać w tej branży. Jak podaje „Raport o franczyzie w Polsce 2014”, w ubiegłym roku w Polsce działało 18 sieci biur nieruchomości, które skupiały w swoich szeregach blisko 330 placówek.
- Tak mała liczba pokazuje, że jest dużo miejsca do zagospodarowania na rynku. W Warszawie jest ok. 700, a w Krakowie ok. 450 agencji nieruchomości. Do momentu zniesienia obowiązku posiadania licencji w ubiegłym roku zostało wydanych ponad 18 tys. państwowych licencji. W roli właściciela biura nieruchomości najlepiej sprawdzą się osoby z doświadczeniem menedżerskim, niekoniecznie w tej branży, osoby przedsiębiorcze o wysokiej świadomości biznesowej, chcące osobiście zaangażować się w zarządzanie biznesem - wylicza cechy idealnego franczyzobiorcy Tomasz Gruchała.
Rosnąca konkurencja oznacza dla biur nieruchomości konieczność inwestowania w promocję swoich ofert. Indepro Nieruchomości prezentuje swoje nieruchomości na 20 branżowych portalach, dzięki czemu otrzymuje wiele zapytań kierowanych do firmowych doradców. Indepro oferuje wszystkim klientom od 2008 usługę bezprowizyjnej obsługi kupujących, gdzie po dokonaniu transakcji tylko właściciel sprzedający nieruchomość płaci prowizję.
Dominika Pronarska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
To, że poszedłeś pracować na etat, nie oznacza, że całe życie tak musi być. Kup listopadowy numer "Własny Biznes FRANCHISING", odważ się i zmień swoje życie zawodowe.
Sylwia Żynda porzuciła korporację dla franczyzy Freedom Nieruchomości. Jak rozkręciła swój biznes?
– Osiągniemy bardzo dobry wynik pomimo konkurencji i chaosu związanego z niepewnością co do wejścia w życie rządowego programu dopłat do kredytów – mówi Leszek Michniak, prezes Grupy WGN.
Sieć agencji nieruchomości Express House pozyskuje nowych franczyzobiorców i współorganizuje studia dla osób, które chcą pracować w obrocie nieruchomościami.
Sieć biur nieruchomości co miesiąc wybiera dwóch nowych partnerów, ale w ostatnim czasie dołączyło do niej aż dziewięć osób.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Greathouse gwarancją wsparcia biznesowego i sukcesu
Jeśli ktoś chce porozmawiać o założeniu biura pod naszym brandem to zapraszam na spotkanie lub kontakt mailowy/tel mail: mariusz@greathouse.pl tel: 690 550 273 Na forum...
WGN selekcjonuje partnerów
Nieruchomości zawsze były w obrocie, pośrednictwo to dobry fach na przyszłość.
Od agenta do właściciela
Z WGN współpracuje od lat, wiele nieruchomości powierzyłem w ręce agentów. Polecam każdemu.
WGN idzie na rekord
Gratulacje! To zaskakujący wynik. WGN jest znaną marką i przyciąga klientów.
Od agenta do właściciela
Odpowiednia osoba na odpowiednim stanowisku! WGN ma znakomitych i profesjonalnych partnerów
WGN idzie na rekord
Bardzo ciekawy artykuł. Warto przyjrzeć się Grupie WGN jako pomysł na biznes.
Od agenta do właściciela
Brawo Panie Tomaszu! Widać, że nieruchomości to Pana pasja. Ciekawa franczyza, może sama zainteresuje się tematem.
Nowa franczyza w nieruchomościach
Dobrze rozumiem, że oprócz agencji nieruchomości mogę zarabiać dodatkowo na poleceniach usług, jak kredyt i ubezpieczenie tak? Pozdrawiam, Krzysztof