Franczyzobiorca Indepro Nieruchomości otrzymuje przed rozpoczęciem działalności dokumenty sporządzone przez kancelarie prawne wykorzystywane w relacjach z klientami i personelem: wzorce umów, informatory, załączniki, aneksy, rozliczenia, protokoły, ankiety, pełnomocnictwa, raporty.
Niedziela
22.02.2015
Indepro Nieruchomości chce otworzyć na licencji 100 biur, także w miejscowościach liczących kilka tysięcy mieszkańców.
 

Agencja nieruchomości Indepro funkcjonuje od 2007 roku i ma trzy oddziały własne – w Warszawie, Krakowie i Gdańsku. Od niedawna firma rozwija się w modelu franczyzowym. Pierwsza placówka partnerska ruszyła w styczniu tego roku we Wrocławiu. Indepro nie zamyka się na małe miasta, w tym te liczące kilka tysięcy mieszkańców. 
- Nasz partner otrzymuje sprawdzony model prowadzenia profesjonalnej agencji nieruchomości, dostosowanej do działania w bieżących warunkach rynkowych. Przekazujemy kompletny model zawierający rozwiązania organizacyjne, biznesowe, prawne, marketingowe, szkoleniowe, informatyczne oraz handlowe. Przynależność do naszej sieci ogranicza koszty funkcjonowania - twierdzi Tomasz Gruchała, kierownik rozwoju sieci.

Partnerzy Indepro zarobią głównie na pośrednictwie nieruchomościami, ale mogą również oferować produkty finansowe. Minimalna kwota inwestycji wynosi 20 tys. zł. Zależy ona od wielkości biura, jego lokalizacji oraz liczby pracowników. Firma wymaga lokalu liczącego co najmniej 40 m2 z przynajmniej dwoma osobnymi pomieszczeniami. W przypadku miast powyżej 200 tys. mieszkańców, gdzie docelowo będzie działało większość franczyzobiorców Indepro, optymalny będzie lokal usługowy na parterze lub biuro na piętrze.
- Naszym celem jest pozyskanie partnerów gotowych poprowadzić agencję nieruchomości w każdym mieście w Polsce, nie tylko w miastach wojewódzkich, ale również w miastach powiatowych i miejscowościach gminnych – mówi Tomasz Gruchała. – Jednak właściciel biura w miejscowości o mniejszej liczbie mieszkańców będzie świadczył usługi także na rzecz klientów z okolicznych terenów. Uważamy, że wszędzie tam, gdzie występuje obrót nieruchomościami jest zapotrzebowanie na nasze usługi.

Menedżer zapowiada, że Indepro chce się rozrosnąć do przynajmniej 100 oddziałów w perspektywie kilku lat. Może w tym pomóc fakt, że od początku 2014 roku nie trzeba mieć licencji, żeby działać w tej branży. Jak podaje „Raport o franczyzie w Polsce 2014”, w ubiegłym roku w Polsce działało 18 sieci biur nieruchomości, które skupiały w swoich szeregach blisko 330 placówek.
- Tak mała liczba pokazuje, że jest dużo miejsca do zagospodarowania na rynku. W Warszawie jest ok. 700, a w Krakowie ok. 450 agencji nieruchomości. Do momentu zniesienia obowiązku posiadania licencji w ubiegłym roku zostało wydanych ponad 18 tys. państwowych licencji. W roli właściciela biura nieruchomości najlepiej sprawdzą się osoby z doświadczeniem menedżerskim, niekoniecznie w tej branży, osoby przedsiębiorcze o wysokiej świadomości biznesowej, chcące osobiście zaangażować się w zarządzanie biznesem - wylicza cechy idealnego franczyzobiorcy Tomasz Gruchała.

Rosnąca konkurencja oznacza dla biur nieruchomości konieczność inwestowania w promocję swoich ofert. Indepro Nieruchomości prezentuje swoje nieruchomości na 20 branżowych portalach, dzięki czemu otrzymuje wiele zapytań kierowanych do firmowych doradców. Indepro oferuje wszystkim klientom od 2008 usługę bezprowizyjnej obsługi kupujących, gdzie po dokonaniu transakcji tylko właściciel sprzedający nieruchomość płaci prowizję.
Dominika Pronarska


Dominika Pronarska
dziennikarz