Firma z potrzeby sumienia
Dla Piotra Chwieralskiego otwarcie baru wegetariańskiego Bioway nie było biznesowym debiutem. Od wielu lat prowadził firmę zajmującą się monitoringiem pojazdów flotowych w firmach. O branży gastronomicznej, jak przyznaje, wiedział jednak niewiele. A właśnie w niej postanowił otworzyć firmę, która stanowiłaby uosobienie jego przekonań.
- Wraz z całą rodziną jesteśmy zwolennikami zdrowej żywności, a jednocześnie sprzeciwiamy się wykorzystywaniu zwierząt na skalę przemysłową. Pracujemy też charytatywnie na ich rzecz – opowiada Piotr Chwieralski. - Bioway wydał nam się biznesem, który uosabia te wartości, bo promuje wegetariańską kuchnię i zdrowe odżywianie. Poza tym bar ze zdrową żywnością to dobry pomysł na firmę rodzinną.
Pierwszy lokal Bioway uruchomił w kwietniu 2015 roku, w przejściu podziemnym przy warszawskim Dworcu Centralnym. Nie czekając na zwrot z pierwszej inwestycji, postanowił iść za ciosem i w lipcu otworzył drugi punkt, również w Warszawie, tym razem w Centrum Handlowym Wola Park. W obu przypadkach inwestycja sięgnęła nieco ponad 500 tys. zł, a ok. 70 proc. kwoty pochodziło z kredytów.
- Średnio rzecz biorąc bary Bioway notują ok. 100 tys. zł przychodów miesięcznie, z czego ok. 15 tys. zł zostaje w ręku właściciela (przed opodatkowaniem) – mówi Chwieralski.
Zagramy w zielone
- Bez franczyzy nie byłbym w stanie wejść na rynek gastronomiczny – przyznaje przedsiębiorca. - Nigdy wcześniej nie prowadziłem firmy w tej branży, a od franczyzodawcy mogłem nauczyć się wszystkiego od podszewki. Z moich dotychczasowych doświadczeń wynika, że najtrudniejszą częścią działalności jest umiejętne zarządzanie dostawami. Chodzi o to, by jak najmniej towaru się marnowało, a jednocześnie nigdy go nie zabrakło. Sukces w gastronomii zależy też od doboru pracowników wykazujących duże zaangażowanie, którym można zaufać.
Piotr Chwieralski już myśli o kolejnych otwarciach. Niebawem planuje podpisanie umowy najmu w nowo powstającej galerii Forum Radunia Gdańsk. Jest przekonany, że w Polsce trend zdrowej gastronomii będzie rósł w siłę i któregoś dnia tego typu jedzenie będzie równie popularne, jak na Zachodzie.
- W nadchodzących latach oferta z segmentu „zielonych” barów będzie się powiększać. Prawdziwe hossa dopiero nadejdzie – zapowiada.
Potencjał wydaje się spory. Widać to nawet na samym rynku produktów spożywczych, na którym żywność ekologiczna odpowiada raptem za 0,3 proc. sprzedaży. Według prognoz największego polskiego dystrybutora produktów BIO, spółki Bio Planet, popyt na produkty eko będzie rósł w tempie 20-30 proc. rocznie. A skoro tak, to można się spodziewać, że i bary z zieloną żywnością będą odwiedzane coraz chętniej.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...