Pizza z Ameryki
Pierwszy lokal z pizzą w nowojorskim stylu powstał w 2009 roku.
– Zakładałem go wraz z bratem i kolegą – opowiada Tomasz Jench. – Wszyscy mieliśmy słabość do Stanów Zjednoczonych i lubiliśmy gotować. Wiem, że pizza to nie jest amerykańskie danie. Ale my postawiliśmy na specyficzną pizzę nowojorską, podawaną na cienkim, a nie – jak w reszcie Stanów – grubym cieście oraz z dużą ilością składników. Po drugie w tamtym czasie konkurencja w tej branży była sporo mniejsza.
Od 2012 roku Tomasz Jench jest jedynym właścicielem marki i pracuje nad jej rozbudową we franczyzie. W tej chwili działa pięć lokali NYPD, cztery w Krakowie (w tym jeden własny) i jeden w Toruniu. Trzy następne, franczyzowe, powstaną niebawem. Można je otwierać albo jako tradycyjne pizzerie, z obsługą klienta na miejscu, albo w formacie express, nastawionym tylko na realizację zamówień na wynos i na dowóz. Właśnie takie dwa punkty powstają we Wrocławiu, gdzie otwierają je Marlena i Ryszard Stock.
– Wprawdzie przez ostatnie lata prowadziliśmy z żoną firmę związaną z zupełnie inną branżą, ale jeszcze w latach 90. pracowałem w podobnych lokalach w Wielkiej Brytanii, mam więc doświadczenie – mówi Ryszard Stock. – Otwieramy od razu dwa lokale bo po pierwsze pomoże to na pewno szybciej osiągnąć zyski, a po drugie chcemy mieć wyłączność na teren Wrocławia. W mieście jest miejsce na 3-4 lokale, więc myślę, że wkrótce otworzymy kolejne.
Franczyzodawca format express rekomenduje właśnie dla dużych miast, natomiast tradycyjne pizzerie i dla małych, i dla dużych. Więcej przeczytasz w artykule Lokal na pizzerię na portalu Lokalnabiznes.pl.
Utrzymać jakość
Otwarcie NYPD Express oznacza mniejsze wydatki. Licencjodawca szacuje, że wyposażenie lokalu będzie kosztować około 35 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszt remontu i adaptacji pomieszczeń. Przy lokalu z konsumpcją na miejscu należy liczyć się z wydatkiem 55 tys. zł na wyposażenie, plus koszty remontu. W obu przypadkach jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 5 tys. zł netto, a opłata miesięczna to 1 tys. zł. Franczyzobiorca przechodzi kompleksowe szkolenie, m.in. z przygotowania menu, obsługi klienta, systemu dokonywania zamówień. Tak samo jest też szkolony personel. Przedstawiciele franczyzodawcy pomagają w trakcie otwarcia lokalu i są na miejscu jeszcze przez kilka dni później. Franczyzobiorcy mogą korzystać z usług dostawców, rekomendowanych przez centralę, na wynegocjowanych dla sieci rabatach.
– Jeżeli jednak znajdą własnego, tańszego dostawcę, mogą zamawiać u niego – mówi Tomasz Jench. – Muszą tylko trzymać się dostarczonej przez nas listy produktów, bo to zapewnia utrzymanie wysokiej jakości naszych dań.
Pizzerie powstają dziś jak grzyby po deszczu. Czy w tym tłumie łatwo jest się przebić i utrzymać na rynku?
– Podstawą jest wspomniana przeze mnie jakość. Klient to docenia, ale też nie pozwala się oszukiwać. Jeżeli po jakimś czasie wyczuje zmianę na gorsze, odejdzie do konkurencji – podkreśla właściciel NYPD. – Dlatego kontrolujemy na bieżąco działalność naszych pizzerii.
Dotychczas otwarte lokale NYPD osiągały rentowność po 2-4 miesiącach działalności.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes są opisane w lutowym wydaniu magazynu.
Wybór konceptów franczyzowych w segmencie pizzerii jest bardzo duży. I wciąż kolejne marki decydują się dzielić z innymi swoją licencją na biznes.
Aż trudno uwierzyć, ile się działo na tegorocznej 20. edycji Targów Franczyza! Przeczytaj i obejrzyj zapis relacji na żywo z trzech dni targowych.
Już 20-22 października po raz 20. odbędą się Targi Franczyza. Sprawdź, którzy przedstawiciele marek franczyzowych zaprezentują wówczas swoje sprawdzone pomysły na biznes.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Fiskus walczy z tzw. fikcyjnym samozatrudnieniem, traktując umowy B2B jako unikanie opodatkowania.
Jak zawsze branża gastronomiczna ma silną reprezentację na Targach Franczyza, które odbędą się 24-26 października w PKiN w Warszawie. Można będzie wybierać i wśród rodzimych, i wśród międzynarodowych konceptów.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...