Credit Agricole w dwóch odsłonach
W sieci Credit Agricole działa obecnie 412 placówek własnych i 49 franczyzowych. Oprócz nich na rynku funkcjonują też partnerskie punkty CA Express. Każdy z formatów oferuje nieco inny zakres produktów i usług. W placówkach własnych klienci mogą skorzystać z pełnej oferty banku: założyć konto, wziąć kredyt, pozyskać kartę kredytową a także skorzystać z produktów oszczędnościowych, inwestycyjnych i ubezpieczeniowych. Punkty własne obsługują zarówno klientów indywidualnych, jak i korporacyjnych. Placówki partnerskie dedykowane są natomiast klientom detalicznym. Sprzedają kredyty gotówkowe, konta, depozyty i karty kredytowe, a także świadczą obsługę posprzedażową tych produktów. Oferta placówek CA Express (w 2015 przemianowanych z „Biur Kredytowych”) ograniczona jest natomiast do jednej pozycji – kredytów gotówkowych. Właściciele tych punktów z czasem mają możliwość przekształcenia ich w placówkę partnerską.
- W rozwoju sieci partnerskiej przede wszystkim zależy nam na solidnych i godnych zaufania partnerach, uczciwych, o nieskazitelnej opinii rynkowej. Chcemy współpracować z ludźmi przedsiębiorczymi, ceniącymi niezależność w życiu zawodowym oraz wyznającymi zasadę, że podstawowym składnikiem przepisu na sukces biznesu jest zaufanie klienta – mówi Grzegorz Kański, dyrektor departamentu Organizacji Sieci Detalicznej.
Aby prowadzić własną działalność pod szyldem Credit Agricole, przyszły franczyzobiorca musi posiadać doświadczenie w sprzedaży, obsłudze lub pozyskiwaniu klientów w branży finansowej lub telekomunikacyjnej. W przypadku placówki partnerskiej – co najmniej dwuletnie, w przypadku CA Express – przynajmniej roczne.
- Od naszych franczyzobiorców i agentów wymagamy wyłączności, co oznacza, że ani one, ani osoby bezpośrednio z nimi powiązane w życiu prywatnym (np. żona, dzieci) nie mogą prowadzić działalności na rzecz innych banków – dodaje Grzegorz Kański.
Placówka CA Express powinna zacząć przynosić profity już po pierwszych trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności. Znacznie trudniej określić moment, w którym na pokrycie kosztów zacznie zarabiać placówka partnerska. Wiele zależy od tego, czy partner posiada już bazę klientów pozyskanych z prowadzonego wcześniej punktu CA Express, od lokalizacji lokalu, a przede wszystkim od doświadczenia przedsiębiorcy w prowadzeniu biznesu.
- Zakładając, że sprzedaż produktów realizowana będzie przez nowego partnera zgodnie z założonym modelem biznesowym, to pierwsze zyski i zwrot inwestycji powinny być widoczne już po pół roku od uruchomienia punktu – mówi Grzegorz Kański.
Większość franczyzodawców z rynku bankowego przyznaje, że raczej nie poszukuje nowych lokalizacji, bo rynek jest nasycony. Nowe otwarcia wiążą się raczej ze zmianami właścicieli oddziałów, ewentualnie migracją partnerów między sieciami. W tym zakresie strategia ekspansji przyjęta przez Credit Agricole znacząco różni się od działań konkurentów. Bank chce rozwijać tradycyjną sieć sprzedaży.
- Pracując nad rozwojem sieci partnerskiej, szczegółowo analizujemy rozmieszczenie istniejących już placówek własnych, partnerskich oraz CA Express. Zależy nam na tym, aby nowe lokalizacje wykorzystywały dostępny potencjał rynkowy i nie pokrywały się z już istniejącymi. Na podstawie analiz wybraliśmy ponad 100 powiatów, w których widzimy największy potencjał i tam kierujemy na razie naszą ofertę dla nowych współpracowników – agentów. Obecnie jesteśmy w trakcie przekształcania wybranych placówek CA Express w placówki partnerskie w miejscowościach, w których nie mamy placówek własnych – tłumaczy Grzegorz Kański.
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Alior Bank rozszerza ofertę wsparcia dla franczyzobiorców. W ramach dwóch uzupełniających się programów mogą łącznie otrzymać do 100 tys. zł brutto.
Emilia Piesik weszła we franczyzowy biznes razem z mamą. Dziś sama ma dzieci i wciąż chwali sobie współpracę z franczyzodawcą.
Małgorzata Rodziewicz od 10 lat jest partnerem Santander Bank Polska. Jak ocenia współpracę z bankiem?
Joanna Ewert długo poznawała od podszewki Santander Bank Polska, aż wreszcie postanowiła zostać jego franczyzobiorczynią. Podczas zeszłorocznych Targów Franczyza została laureatką konkursu TOP Franczyzobiorca, w kategorii „Mistrz sociali”.
Franczyza Alior Banku liczy już 15 lat. Marta Radziwiłko, jedna z pierwszych franczyzobiorczyń marki, mówi, że nigdy się nie zawiodła i ciągle się rozwija.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Credit Agricole/Alior Bank
Witam, czy ktoś ma doświadczenie z bankiem Credit Agricole i mógłby doradzić w jakim stopniu ta współpraca jest rentowna.
Velobank
Witam, czy ktoś prowadzi lub ma zamiar zacząć z velobankiem?
Pekao SA - czy to dobry pomysł na biznes
Warto interesować się tematem czy lepiej wybrać inny bank ?
PEKAO PARTNER - FRANCZYZA
Witam, Czy posiada ktoś jakiekolwiek informacje na temat franczyzy Banku Pekao ? Chodzi głównie o wynagrodzenie i przyznawalnośc kredytów. Warto interesować się tematem...
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
W co inwestować
Nieruchomości Złoto Kryptowaluty
Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy?
dofinansowania są różne konkursy organizowne przez gmine, miasto, ministerstwa w zaleznosci od pomyslu na biznes.
Firma pożyczkowa
Ja gdy wiem, że chce uzbierać na dany cel, stosuje zasadę50/30/20, dzięki temu oszczędzam i nie potrzebuję pożyczać pieniędzy.