Tego klienci nie lubią
Prawie co drugi Polak (48 proc.) nie chodzi do restauracji. Pozostali bywają głównie w sieciowych pizzeriach (65 proc.). Ponad połowa badanych wskazuje brak higieny (55 proc.), nieświeże produkty (54 proc.) i niesmaczne jedzenie (61 proc.) jako elementy, które przeszkadzają im w czasie wizyt w restauracjach. Badanie „Konsument w restauracji” zrealizowane przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przy współpracy ze Szkołą Główną Handlową pokazało słabości polskiej gastronomii i niski poziom profesjonalizmu w prowadzeniu badanych restauracji.
- Z naszego badania wyłania się obraz Polaka, który nie chodzi często do restauracji, a jak chodzi to wybiera zazwyczaj restaurację zlokalizowaną w pobliżu jego miejsca zamieszkania. Chcemy przede wszystkim chodzić do czystych restauracji, w których można zjeść smaczny i świeży posiłek. Konsument jest coraz bardziej świadomy i, mając do wyboru szeroką gamę lokali, może być wybredny i z tej możliwości korzysta. Jeżeli klient jest zadowolony z restauracji, to do niej wraca oraz rekomenduje ją swoim znajomym, co jest niezwykle istotnym czynnikiem przy wyborze restauracji – komentuje wyniki dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Konsumenci krytycznie ocenili elementy, które powinny stanowić podstawę prowadzenia restauracji, kawiarni czy pubu, czyli higienę lokali. Czystość w samej restauracji, jak i w jej toaletach to podstawa, bo właściciel odpowiada za zdrowe żywienie gości restauracji.
- Niestety te elementy te, jak stanowią słabą stronę badanych restauracji. Nieświeże produkty używane do przygotowania posiłków, na które skarży się ponad połowa ankietowanych konsumentów, to kolejny przejaw braku profesjonalizmu w podejściu do prowadzenia biznesu. Oszczędności czynione kosztem zdrowia konsumentów to bardzo niebezpieczna i krótkotrwała koncepcja prowadzenia restauracji – komentuje prof. Teresa Taranko, kierownik Katedry Rynku, Marketingu i Jakości w SGH.
Goście różnego typu lokali gastronomicznych mają subiektywne preferencje co do stylu proponowanej kuchni czy charakteru wystroju wnętrza restauracji, ale ich oczekiwania wobec jakości i świeżości serwowanych posiłków są takie same. Poszukują tam także szeroko rozumianych pozytywnych doświadczeń. - Z badania wynika, że właściciele badanych restauracji przejawiają nikłe zainteresowanie estetyką przyjmowania swoich gości. Badani konsumenci wskazywali jako słabe strony ocenianych restauracji takie elementy jak nieprzyjemny zapach i zbyt głośną muzykę - dodaje Teresa Taranko. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
New York Pizza Department uruchomił w tym roku już 18 lokali, a do majówki ma w planie jeszcze pięć. I myśli o zagranicy.
Tommy Żelazny, franczyzobiorca Stopiątki pokazuje, że czasem aby odnaleźć swoje miejsce, trzeba wrócić do korzeni.
Felix Chicken nastawia się na mocną ekspansję. Franczyzobiorcom proponuje kilka formatów lokali.
Paweł Kamiński był pierwszym franczyzobiorcą Cofix. Dziś prowadzi już trzy kawiarnie marki i zdobył tytuł TOP Franczyzobiorcy na zeszłorocznych Targach Franczyza.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Franczyza Kodano Optyk rozwija się w Polsce w imponującym tempie, otwierając drzwi do biznesu optycznego osobom z różnych środowisk zawodowych.
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie!
Stava wycenia rynek dowozów jedzenia, a Xtreme Fitness Gyms podpisuje Kodeks Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy. Przegląd tygodnia 20-27 kwietnia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali