Tego klienci nie lubią
Prawie co drugi Polak (48 proc.) nie chodzi do restauracji. Pozostali bywają głównie w sieciowych pizzeriach (65 proc.). Ponad połowa badanych wskazuje brak higieny (55 proc.), nieświeże produkty (54 proc.) i niesmaczne jedzenie (61 proc.) jako elementy, które przeszkadzają im w czasie wizyt w restauracjach. Badanie „Konsument w restauracji” zrealizowane przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia przy współpracy ze Szkołą Główną Handlową pokazało słabości polskiej gastronomii i niski poziom profesjonalizmu w prowadzeniu badanych restauracji.
- Z naszego badania wyłania się obraz Polaka, który nie chodzi często do restauracji, a jak chodzi to wybiera zazwyczaj restaurację zlokalizowaną w pobliżu jego miejsca zamieszkania. Chcemy przede wszystkim chodzić do czystych restauracji, w których można zjeść smaczny i świeży posiłek. Konsument jest coraz bardziej świadomy i, mając do wyboru szeroką gamę lokali, może być wybredny i z tej możliwości korzysta. Jeżeli klient jest zadowolony z restauracji, to do niej wraca oraz rekomenduje ją swoim znajomym, co jest niezwykle istotnym czynnikiem przy wyborze restauracji – komentuje wyniki dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Konsumenci krytycznie ocenili elementy, które powinny stanowić podstawę prowadzenia restauracji, kawiarni czy pubu, czyli higienę lokali. Czystość w samej restauracji, jak i w jej toaletach to podstawa, bo właściciel odpowiada za zdrowe żywienie gości restauracji.
- Niestety te elementy te, jak stanowią słabą stronę badanych restauracji. Nieświeże produkty używane do przygotowania posiłków, na które skarży się ponad połowa ankietowanych konsumentów, to kolejny przejaw braku profesjonalizmu w podejściu do prowadzenia biznesu. Oszczędności czynione kosztem zdrowia konsumentów to bardzo niebezpieczna i krótkotrwała koncepcja prowadzenia restauracji – komentuje prof. Teresa Taranko, kierownik Katedry Rynku, Marketingu i Jakości w SGH.
Goście różnego typu lokali gastronomicznych mają subiektywne preferencje co do stylu proponowanej kuchni czy charakteru wystroju wnętrza restauracji, ale ich oczekiwania wobec jakości i świeżości serwowanych posiłków są takie same. Poszukują tam także szeroko rozumianych pozytywnych doświadczeń. - Z badania wynika, że właściciele badanych restauracji przejawiają nikłe zainteresowanie estetyką przyjmowania swoich gości. Badani konsumenci wskazywali jako słabe strony ocenianych restauracji takie elementy jak nieprzyjemny zapach i zbyt głośną muzykę - dodaje Teresa Taranko. (dw)
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Marka New York Pizza Department podpisała umowę z masterfranczyzobiorcą w Egipcie. Na przyszły rok zapowiada pierwsze otwarcia na egipskim rynku.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Jeśli marzysz o własnym biznesie, szukasz inspiracji lub chcesz dowiedzieć się więcej o franczyzie – teraz jest idealny moment, by działać!
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...