28.03.2006

Na obiad - Sphinx, na deser - Chłopskie Jadło

Sfinks Polska, właściciel 79 lokali działających pod szyldem Sphinx przejął sieć restauracji i prawo do używania marki Chłopskie Jadło.

Sfinks kupił Chłopskie Jadło, żeby zwiększyć swoje udziały w rynku gastronomicznym.
- Pozyskaliśmy dobry koncept i nowy rynek. Chłopskie Jadło to restauracje z tzw. wyższej półki, odmienne od segmentu pośredniego pomiędzy barem a restauracją, do którego zalicza się lokale sieci Sphinx – mówi Piotr Mikołajczyk, prezes spółki Sfinks Polska. – Uniknęliśmy sytuacji, w której obie sieci konkurowałyby ze sobą o klienta – tłumaczy.

Przedstawiciele spółki Sfinks zapowiadają, że sieć restauracji Chłopskie Jadło w następnych latach będzie rosła od 4 do 7 lokalizacji rocznie. Z kolei w sieci Sphinx, w ciągu najbliższych trzech lat, firma chce otwierać w ciągu roku 15-20 punktów. Przyjęta strategia wyklucza na razie rozwój we franczyzie. Obecnie spółka planuje wprowadzić nowy model lokali zlokalizowanych w pobliżu większych tras (do tej pory restauracje Sphinx powstawały w centrach miast oraz w obiektach handlowych). Pierwszy tego typu Sphinx będzie otwarty latem 2006 roku.