07.05.2010

Słodki interes

Pijalnie Czekolady Mount Blanc rozwijają sieć placówek franczyzowych.

Pierwsza pijalnia Mount Blanc powstała w kwietniu 2005 roku w Chorzowie. Dziś kawę i czekoladę można dziś wypić w 13 lokalach mieszczących się w całym kraju, osiem z nich prowadzą franczyzobiorcy. W pijalniach Mount Blanc można też skosztować starannie wyselekcjonowanych, ręcznie produkowanych belgijskich pralinek oraz kupić zestawy okolicznościowe przygotowane z produktów dostępnych w sklepie. Na ten rok firma zapowiada dynamiczny rozwój sieci franczyzowej.

Pijalnia czekolady Mount Blanc ma 13 placówek w całym kraju.

- Najbliższe dwa lata będą czasem, kiedy w sposób szczególny skupimy się na rozwoju sieci naszych placówek franczyzowych. Chcemy, żeby nasze placówki już niebawem pojawiły się w Warszawie, Bydgoszczy, Łodzi czy Wrocławiu, gdzie obecnie poszukujemy franczyzobiorców – mówi Michał Piasecki, właściciel Mount Blanc.

Przystąpienie do sieci Pijalni Czekolady Mount Blanc wiąże się z wniesieniem opłaty licencyjnej w wysokości 10 tys. zł. Pobierana jest również opłata bieżąca, która jest równa 3 proc. obrotów osiąganych w lokalu. Na przystosowanie lokalu, w zależności od jego powierzchni i wielkości miasta, w którym się znajduje, trzeba przeznaczyć co najmniej 350 tys. zł. Preferowana wielkość lokalu to 80-120 m2. Franczyzobiorca może liczyć na pomoc w wyborze odpowiedniej lokalizacji i negocjowaniu umowy najmu. Otrzyma również wsparcie marketingowe, pomoc w rekrutacji i szkoleniu personelu.

(mak)