27.07.2011

Dzisiaj Polska, jutro Wietnam

Starbucks zmienia strategię i planuje podbój Azji.

Największa sieć kawiarni na świecie niebawem otworzy kolejną placówkę w Warszawie. Nowy lokal Starbucksa powstaje w budynku biurowym Warsaw Financial Center. Jego operatorem jest AmRest Coffee, wspólna inicjatywa Starbucks International i spółki AmRest, która w Europie Środkowo-Wschodniej działa jako franczyzobiorca m.in. KFC i Pizza Hut. Spółka sprowadziła do Polski Starbucks w 2009 roku i od tamtej pory otworzyła kawiarnie w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.

Kawiarnia Starbucks w Starym Browarze w Poznaniu.

AmRest wprowadził Starbucks do Polski w 2009 roku. Jak dotąd otworzył kawiarnie tej marki w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Gdańsku.

- Wierzymy, że rynek kawiarniany w Polsce rozwija się szybciej niż inne segmenty sektora HoReCa (usługi hotelarskie, restauracyjne i kawiarniane) – mówi Magdalena Frątczak, dyrektor działu powierzchni handlowych w firmie CB Richard Ellis, która pomagała AmRestowi w doborze lokalizacji nowej kawiarni.

Otwarcie kolejnej placówki Starbucksa w Polsce wpisuje się w strategię rozwoju, jaką niedawno przyjęła amerykańska centrala sieci. Zgodnie z nią gastronomiczny gigant planuje stopniowo umacniać swoją pozycję poza macierzystym rynkiem. Obecnie aż 80 proc. przychodów Starbucksa pochodzi ze Stanów Zjednoczonych, docelowo ten udział ma wynosić 50 proc. W tym celu zmieniona ma zostać struktura organizacyjna sieci. W tej chwili dzieli się ona na dwie dywizje, odpowiadające za rozwój konceptu w USA i na pozostałych rynkach. We wrześniu w ich miejsce powstaną trzy oddziały – skoncentrowane odpowiednio na obu kontynentach amerykańskich, Azji oraz Europie.

Starbucks planuje też zwiększyć swoje zaangażowanie w Chinach i Brazylii, a także spróbować swoich sił w Indiach i Wietnamie. Sieć liczy 17 tys. restauracji na całym świecie, z czego 11 tys. znajduje się w Stanach Zjednoczonych.

(gum)