Sfinks Polska zarządza 109 restauracjami na terenie Polski, w tym siecią 93 restauracji Sphinx (segment casual dining), 10 restauracjami Chłopskie Jadło (segment premium) i 6 restauracjami WOOK (segment casual dining).
Środa
21.05.2014
Zamiana restauracji własnych na operatorskie przynosi efekty. Gastronomiczna spółka zarabia coraz więcej.
 

Rok temu franczyzodawca Sphinxa, Chłopskiego Jadła i WOOKa liczył straty, teraz może odetchnąć z ulgą. Intensywne zmiany w spółce zaczynają przynosić rezultaty. W pierwszym kwartale Sfinks zarobił na czysto 739 tys. zł netto, poprawiając zysk brutto na sprzedaży o 30 proc.
- Nasz biznes działa coraz bardziej efektywnie. Wzrost rentowności to rezultat działań w wielu wymiarach – począwszy od oferty i jakości usług, poprzez odpowiednią politykę inwestycyjną i przekształcenia w strukturze sieci restauracji, po poprawę efektywności kosztowej na poziomie lokali i grupy. Dzięki temu dysponujemy coraz sprawniejszym mechanizmem biznesowym, co w powiązaniu z silną pozycją na rynku restauracji pozwala nam optymistycznie myśleć o przyszłości – mówi Sylwester Cacek, prezes zarządu Sfinks Polska.

Przedsiębiorca ma powody do zadowolenia. Kiedy przejmował udziały w spółce w 2009 roku,  straty Sfinksa sięgały blisko 66 mln zł. Przez ostatnie lata szukał sposobu na uzdrowienie finansów firmy – renegocjując warunki spłat kredytów z bankami i zamykając nierentowne restauracje. Przyznaje, że w wydobywaniu spółki z dołka pomogły zmiany w strukturze własnościowej sieci. W ich wyniku marka Sphinx ma swoim portfelu dwa dominujące rodzaje restauracji – operatorskie i franczyzowe. W modelu operatorskim to franczyzodawca inwestuje w budowę restauracji, a jej zarządzanie powierza niezależnemu operatorowi, który otrzymuje prowizję zależną od obrotów i zysku. W przypadku punktów franczyzowych to biorca licencji ponosi koszty urządzenia lokalu i zachowuje zyski wypracowane przez biznes.

Przez ostatni rok Sphinx przekazał większość swoich restauracji operatorom (zostały mu tylko dwie).  W formacie operatorskim działa ich 91, a we franczyzie – 16. Zapowiadane są też nowe otwarcia, m.in. w centrum handlowym Alfa w Białymstoku, przy podwarszawskim węźle komunikacyjnym w miejscowości Zakręt, a także w stołecznym Błękitnym Wieżowcu przy pl. Bankowym.

(gum)


POPULARNE NA FORUM

Franczyza od McDonald’s

Hello, You are doing great job. Do you guys have any idea how to take franchise of Penn Station. Penn Station Menu is just awesome i am having great business opportunity please...

1 wypowiedzi
ostatnia 20.07.2018
Otwieramy kebab

Jeśli szukasz sprawdzonego sprzętu kuchennego, czy również innych elementów wyposażenia a nawet chemii profesjonalnej to sprawdź koniecznie GastroNet24. Pomimo ogromnego...

12 wypowiedzi
ostatnia 19.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Otwieramy kebab

The good prices and the great variety of homedepot.com/survey products characterize the franchises and branches of the store. The monthly online catalog offers discounts and...

12 wypowiedzi
ostatnia 18.07.2018
Lody idą w Polskę

Świetny pomysł, mam nadzieje, że takie lody znajdą się również w http://wadowice.biz

1 wypowiedzi
ostatnia 13.07.2018
Yerba MaTe

Cześć, mam pytanie o słynną Yerbe, czy ktoś z was pije może na forum sobie ? znalazłem fajny sklep https://ymt24.pl/ w którym mają wszystko co potrzebne do Yerba MaTe...

1 wypowiedzi
ostatnia 06.07.2018
Bar z kanapkami

Zdecydowanie odradzam SUBWAY jako sposób na biznes. Apeluję - omijajcie tę firmę z daleka! Zainwestowaliśmy wraz z mężem w działający lokal, który okazał się...

1 wypowiedzi
ostatnia 02.07.2018