Franczyzodawca Organic Coffee & more chcą, by ich szyld zawisł na lokalach w największych polskich miastach. Inwestycja w kawiarnię to wydatek od 50 do 150 tys. zł.
Sobota
05.03.2016
Ona jest bankierem, on alpinistą. Jagoda Łuckiewicz i Łukasz Ostrowski zdecydowali, że czas na życiowe zmiany i postanowili otworzyć franczyzową kawiarnię Organic Coffee & more.
 

Pod szyldem Organic Coffee & more w Warszawie działają dwie kawiarnie. Za kilka tygodni dołączy do nich trzecia. O tyle ważna, że będzie to pierwszy franczyzowy lokal marki. Poprowadzą go właśnie Jagoda Łuckiewicz i Łukasz Ostrowski.
– Ja z zawodu i wykształcenia jestem bankierem, a od półtora roku zajmuję się wychowaniem syna. Partner jest alpinistą i technikiem oświetlenia – opowiada Jagoda Łuckiewicz. – Ale potrzebowaliśmy w życiu jakiejś zmiany.
Pomyśleli o kawiarni. O miejscu, do którego mogłyby przychodzić młode mamy i bez strachu przed konserwantami zamawiać zdrowe i pożywne jedzenia także dla swoich dzieci.
– Ale nie mieliśmy żadnego doświadczenia w gastronomii. W tej sytuacji otwieranie lokalu na własną rękę byłoby jak strzał w kolano – nie ukrywa Jagoda Łuckiewicz. – Długo się nad tym zastanawialiśmy i doszliśmy do wniosku, że franczyza jest najlepszym rozwiązaniem. Po pierwsze łatwiej przebić się na rynku pod już funkcjonująca marką. Po drugie ma się wyznaczoną ścieżkę, pokazującą jak stworzyć i prowadzić biznes.

Zrobili rekonesans, jakie systemy franczyzowe wchodzą w grę. Kryterium oparcia się na ekologicznych produktach zawęziło poszukiwania. Ostatecznie wybór padł na Organic Coffee & more – kawiarnie, które oprócz ciepłych i zimnych napojów serwują też ciasta, tarty, sałatki, kanapki. Jak zapewniają właściciele, używane tu produkty w 99 proc. mają certyfikaty żywności ekologicznej.

Na tropie lokalu

Pierwszą trudnością okazało się znalezienie lokalu. W stolicy trudno o dobrą lokalizację w przystępnej cenie. Po około dwóch miesiącach udało się znaleźć lokal na warszawskim Mokotowie, w osiedlu mieszkalnym, do którego przylega kompleks biurowców. Po analizie rentowności wspólnie z franczyzodawcą doszli do wniosku, że miejsce jest dobre. W pomieszczeniach wcześniej było biuro informatyczne, więc trzeba było je gruntownie przerobić na potrzeby gastronomii.
– Nie znaliśmy przepisów, wymogów, ale franczyzodawca bardzo nam pomógł. Doradził też sprawdzoną ekipę remontową, dostawców wyposażenia – mówi Jagoda Łuckiewicz.
Inwestycja w kawiarnię według szacunków franczyzodawcy powinna mieścić się w przedziale od 50 do 150 tys. zł. Opłata wstępna wynosi 16 tys. zł. W tym zawiera się projekt technologiczny dla lokalu.
– Jeżeli franczyzobiorca sobie tego życzy, przygotujemy też projekt architektoniczny – mówi James Hancock, współwłaściciel Organic Coffee & more. – Możemy wskazać wykonawców i dostawców sprzętu, ale nie ma obowiązku skorzystania z ich usług. Wyjątkiem jest system kasowy i ekspres do kawy, które muszą pochodzić ze wskazanego przez nas źródła.
Franczyzobiorcy mają też obowiązek zaopatrywania się u konkretnych dostawców w kluczowe produkty, jak kawa, ciasta, pieczywo. Resztę, np. owoce czy warzywa, mogą kupować we własnych źródłach – ale koniecznie musi to być żywność z certyfikatem ekologicznym.

Otwarcie za pasem

Kawiarnia na Mokotowie ruszy za kilka tygodni. Będzie przygotowana na przyjęcie zarówno pracowników korporacji, jak i rodzin (dla dzieci przewidziano kącik zabaw i miejsce na przewijak).
– Chcemy pracować we dwójkę, bez zatrudniania nikogo, bo to zmniejszy koszty – mówi Jagoda Łuckiewicz. – Oczywiście jesteśmy realistami i mamy zabezpieczenie finansowe na pierwsze miesiące działalności. Ale wierzymy w potencjał tego miejsca. Na lokalnych forach już pojawiają się informacje o nadchodzącym otwarciu.

Moda na ekologiczne żywienie kiełkuje w Polsce od kilku lat. – Uważam, że eko-boom jest dopiero przed nami. A nasz format daje większe możliwości niż np. lokale wegańskie czy z posiłkami bezglutenowymi. Bo my, na bazie zdrowej żywności, możemy przygotować i takie, i takie menu, a do tego jeszcze posiłki tradycyjne, mięsne – podkreśla James Hancock.


POPULARNE NA FORUM

Naleśnikarnia

Dobry pomysł, dużo ludzi lubi naleśnikarnie. Tu macie namiar na sprawdzonego dostawcę pieczarek: Lomania http://lomania.pl/ Od dawna zajmują się przetwórstwem...

5 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Dobre miejsce na pizzerię

Really I Appreciate The Effort You Made To Share The Knowledge. This Is Really A Great Stuff For Sharing. Keep It Up. Thanks For Sharing. Αληθινή Ιστορία...

1 wypowiedzi
ostatnia 21.09.2018
Sprzęt do knajpy

Akurat konkurencja jest taka sobie, bo mało który sklep jest w stanie zaoferować wyposażenie wysokiej jakości. Jeśli jednak liczysz na coś naprawdę solidnego, to postaw...

2 wypowiedzi
ostatnia 20.09.2018
Fast food na kółkach

A ja z kolei polecam Wam marven - https://marven.pl/Akcesoria/Alternatywne-metody-parzenia-kawy/Aeropressy

7 wypowiedzi
ostatnia 19.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Fast food na kółkach

Dobrego dnia, chcę Wam poradzić specjalne programy dla tego. Przedtem sam zajmował się podobnym biznesem i jak nikt inny znam się na tym. Teraz dosyć trudno konkurować...

7 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2018
Odsstapie

Witam, proszę o kontakt dziekuje Lukasz.

2 wypowiedzi
ostatnia 30.08.2018
Fast food na kółkach

Food truck jest obecnie bardzo popularny, gdzie się nie rozejrzymy, to tylko to jedzenie na kółkach.

7 wypowiedzi
ostatnia 28.08.2018