Jak zarabiać na e-paleniu?

Przyjęte w ubiegłym roku zmiany spowodowały, że palenie elektronicznych papierosów będzie podlegało takim samym zakazom, jak tych tradycyjnych. E-papierosów nie można już palić w miejscach publicznych. Nie można też ich sprzedawać osobom nieletnim. Zabroniona została sprzedaż elektronicznych „dymków” z automatów, w sklepach samoobsługowych, a nawet w internecie. Wprowadzono również ograniczenia w zakresie reklamy – na wzór tych obowiązujących przy marketingu tradycyjnych papierosów. Na dodatek na producentów nałożono nakazy rejestrowania wprowadzanych na rynek liquidów, a także ich laboratoryjnego testowania. Obie procedury wiążą się z wysokimi kosztami. Coraz więcej mówi się również o tym, że wprowadzenie akcyzy na e-papierosy jest tylko kwestią czasu.
Jak twierdzi Artur Kalinowski, franczyzodawca sieci Liquider, branża jeszcze długo będzie odczuwać skutki zmian.
– Według mnie z rynku zniknie znaczna część mniejszych firm. Wielu graczy nie udźwignie kosztów rejestracji i badań liquidów – przewiduje.
Jego zdaniem jednak przepisy, które obciążają producentów, dadzą pozytywny impuls stacjonarnym punktom sprzedaży.
– E-papierosów ani akcesoriów nie będzie już można kupować w internecie. Pamiętajmy, że ich użytkownicy to stanowią grupę blisko 2 mln osób. Gdzieś będą musieli się zaopatrywać w liquidy. Przyjdą do sklepów stacjonarnych – mówi Artur Kalinowski.
Rozpoczęcie handlu e-papierosami na własną rękę to bardzo trudne zadanie. Można jednak spróbować swoich sił na tym rynku otwierając biznes pod szyldem franczyzodawcy. Własny punkt sprzedaży e-papierosów Liquider można uruchomić w formie wyspy handlowej w galerii lub sklepu w pełnym formacie. Koszt zakupu towaru, laptopa oraz kasy fiskalnej sięga ok. 19 tys. zł, z czego ok. 80 proc. stanowią wydatki na zatowarowanie. Franczyzodawca nie pobiera opłaty wstępnej ani bieżących.
– Osoby, które już prowadzą placówkę handlową o innym profilu i chciałyby poszerzyć ofertę o e-papierosy, mogą kupić display handlowy marki Liquider. Zawiera on 144 sztuk liquidów o pojemności 10 ml oraz trzy e-papierosy. Zakup powinien zwrócić się już po miesiącu – mówi Artur Kalinowski.
Obecnie pod szyldem Liquider działa 25 sklepów własnych i 30 franczyzowych. Placówki działają w głównie w południowo-zachodniej Polsce. Franczyzodawca przyznaje, że chce pracować nad rozwojem sieci w kierunku północnym i w stronę Mazowsza.
– Do końca roku chcielibyśmy podwoić liczbę sklepów, choć oczywiście mamy świadomość, że to ambitny cel w obliczu zmian, z którymi mamy do czynienia – deklaruje Artur Kalinowski.
Sklepy Liquider mają powstawać w miejscowościach powyżej 10 tys. mieszkańców. Optymalna powierzchnia punktu wynosi między 5 a 50 m2. Franczyzodawca zapewnia partnerom wsparcie operacyjne oraz marketingowe.
ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

– Zaczynaliśmy od kilku małych sklepów w okolicach Tarnogrodu – mówią Jan i Patryk Łebko, ojciec i syn, którzy wspólnie prowadzą rodzinny biznes w modelu Powered by Kramp.
– Mali gracze bez wsparcia znikają z rynku – mówi Wojciech Sypień, dyrektor franczyzy Carrefour Polska.
Powołano nową Radę Franczyzobiorców Żabki na kolejną kadencję. Rada wyłaniana jest co dwa lata i pełni kluczową rolę we współpracy przedsiębiorców z centralą.
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło swój sklep. W tym roku liczba jego uczestników będzie jeszcze większa.
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też ponad 1,1 tys. sklepów.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
Przedsiębiorcy zbyt nisko wyceniają produkty i usługi ze strachu przed utratą klienta. Tymczasem mądrze skalkulowana cena nie tylko przynosi zyski, lecz także pomaga w budowaniu prestiżu marki.
POPULARNE NA FORUM
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam. ja w tym roku podpisałem umowę na 5 punktów 2 mam już zrealizowane niestety pozostałe trzy jeszcze nie, niewiem kiedy to nastapi bo pojawia się coraz więcej...
Carrefour Express - supermarket na licencji
Dzień dobry. Szukam chętnych prowadzących sklepy Carrefour do podjęcia współpracy w zakresie umieszczenia na terenie sklepu małego automatu paczkowego. Może być w...
sklepy spożywcze
Pozycjonowanie lokalne to kluczowa strategia dla firm pragnących zwiększyć swoją widoczność wśród lokalnej społeczności. Proces ten skupia się na optymalizacji...
Franczyzodawca otwarty na osoby z niepełnosprawnościami
Jestem osobą niepełnosprawną ostatnio umiarkowanym czy jest szansa żebym mogła wejść we franczyznę i jako osoba niepełnosprawna
Franczyza Odido w nowym wydaniu: Odido Elevator
Witam, Czy ktoś może zdecydował się na współpracę z zOdido w ramach Odido Elevator i może podzielić się doświadczeniami? Chodzi o twardszą franczyzę / wyposażenie...
Nagrodzeni franczyzobiorcy
Należałoby zostawić sobie te nagrodę na spłatę powstających lawinowo długów franczyzobiorców, którzy przez kanibalizacje lokalizacji padają po kilku miesiącach....
sklepy spożywcze
Polecam Franczyzę sklepów Cortez szybko rozwijająca się marka.
Jubileuszowy sklep
Pani Julito proszę uciekać z sieci póki jeszcze dług nie urósł do niebotycznych rozmiarów