Zyski z wnętrza
W branży wyposażenia i wykończenia wnętrz konkurencja jest coraz silniejsza?
Rzeczywiście, działamy w niezwykle konkurencyjnej branży. Sklepy tradycyjne muszą mierzyć się z internetowymi, pracującymi na niskich marżach oraz rosnącą siłą kanału DIY. Na rynku obserwujemy jednak stopniową konsolidację, w wyniku której rośnie znaczenie placówek sieciowych. Jednocześnie ewoluują oczekiwania klientów. Sklepy drzwi i podłóg VOX kierują swoją ofertę do odbiorcy w segmencie średnim i wyższym. Równocześnie rośnie liczba naszych salonów, które poza drzwiami i podłogami oferują również meble. Jest to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy preferują zakupy w miejscach zapewniających szeroki asortyment, fachowe doradztwo, kompleksową obsługę, usługę projektowania wnętrz. Wymagają perfekcyjnego serwisu, wysokiej jakości, są bardzo zaangażowani w urządzanie swojej przestrzeni życiowej i są gotowi wydać na to nieco więcej pieniędzy.
Jak duża jest obecnie sieć salonów VOX?
Ponad 60 salonów drzwi i podłóg na terenie całego kraju stawia nas w czołówce polskiego rynku. We wszystkich naszych punktach handlowych istnieje możliwość skorzystania z usług montażu, systemów ratalnych i dowozu towaru. Chcemy, by docelowo sieć liczyła 100 sklepów. W tym roku otworzyliśmy już trzy nowe, a w planie mamy jeszcze pięć. Najbliższe otwarcia odbędą się w Siedlcach i Ostrowie Wielkopolskim. Generalnie szukamy partnerów w miastach liczących powyżej 50 tys. mieszkańców, ale od tej liczby ważniejsza jest dla nas ocena potencjału zakupowego danego rejonu. Działamy z sukcesem także w miastach, w których mieszka mniej niż 40 tys. ludzi. Na otwarcie placówki najlepsze są miejsca, w których jest długa tradycja handlu materiałami wykończenia wnętrz. Preferowane jest sąsiedztwo salonów wyposażenia łazienek, farb, mebli, ale także materiałów budowlanych. W dużych miastach preferujemy dodatkowo galerie wyposażenia wnętrz.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie salonu?
Inwestycja w otwarcie sklepu to kwota rzędu 100 – 150 tys. zł. Około 30 proc. tej sumy pokrywa franczyzodawca. To tego należy jeszcze doliczyć wydatki na ewentualny remont i adaptację lokalu, który powinien mieć powierzchnię 200–300 m2. Opłata wstępna i miesięczne opłaty franczyzowe ustalane są indywidualnie. Zapewniamy partnerom m.in. projekt lokalu, zewnętrzne i wewnętrzne obrandowanie sklepu, cykl szkoleń produktowych i sprzedażowych, możemy też pomóc w pozyskaniu lokalu i negocjacjach umowy najmu. Placówki stają się rentowne w okresie od 3 do 12 miesięcy. Trzeba pamiętać, że oprócz szerokiej oferty produktowej, którą zapewniamy franczyzobiorcy, kluczowe przy uruchamianiu i prowadzeniu salonu jest pozyskanie profesjonalnych ekip montażowych, świadczących usługi na wysokim poziomie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Bricomarché otworzyło sklep franczyzowy w Myszkowie
/01.11.2025
W Myszkowie otwarto pierwszy supermarket Bricomarché. Placówka działa w parku handlowym i jest prowadzona przez nowych franczyzobiorców Grupy Muszkieterów – Emilię Andrysiak-Jachowską i Krzysztofa Jachowskiego. To 223. sklep sieci w Polsce i 18. na Śląsku.
Po powrocie z USA Adrian Luźny stanął przed wyborem – praca na etacie w korporacji czy własny biznes. Wybrał współpracę z PSB Mrówka i dziś prowadzi dwa sklepy w Poddębicach i Łęczycy, pokazując, że przemyślana strategia i wsparcie sieci mogą przynieść realny sukces w handlu detalicznym.
Sieć Bricomarché świętuje 25 lat obecności w Polsce i zapowiada przyspieszenie rozwoju. Do 2030 roku planuje podwojenie obrotów, zdobycie 20 proc. udziału w rynku i rozbudowę sieci do 400 sklepów.
Grupa PSB otworzyła 400. sklep Mrówka. I zapowiada, że to nie koniec ekspansji.
Kamil Nowak zdobył nagrodę Top Franczyzobiorca w kategorii doradca marki. Co takiego zrobił dla sieci PSB Mrówka?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Ekotrend zmienia rynek napojów
/01.12.2025
Rosnące zainteresowanie produktami w szklanych butelkach staje się jednym z kluczowych zjawisk kształtujących rynek napojów. W tych warunkach rozwija się również Unikat, który buduje franczyzę opartą na lokalnych dostawach.
Agnieszka Miąsek postanowiła poszerzyć ofertę swojego salonu kosmetycznego. Zdecydowała się na franczyzę Depilacja.pl. Dlaczego?
Parki rozrywki #KochamSkakać właśnie zaczynają rozwój poprzez franczyzę. Ile trzeba zainwestować w taki biznes?
W Polsce żyje około 14 milionów psów i kotów, a tylko połowa z nich jest karmiona gotową karmą. To tworzy duży, wciąż nienasycony rynek, z którego korzystają m.in. franczyzobiorcy Husse, rozwijający sprzedaż premium z dostawą do domu.
Wśród polskich inwestorów coraz wyraźniej rośnie zainteresowanie tzw. biznesami pasywnymi – modelami, które działają bez konieczności dużego zaangażowania właściciela.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.