Krówka i Połówka otwierają bistro

Od lewej Marceli Borcuch, Maciej Kenig, Anna Krupa-Górecka, właściciele Bistro Krówka i Połówka / "Nasi partnerzy osiągają rentowność już w pierwszym miesiącu działalności".
Czwartek
19.07.2018
Właściciele Krówki i Połówki zapewniają, że bistro pod ich marką można otworzyć już za 30 tys. zł. Ale trzeba spełnić określone warunki.
 

Pierwszy lokal Bistro Krówka i Połówka ruszył w połowie grudnia 2016 roku. Po półtora roku funkcjonowania miesięcznie sprzedaje on cztery tysiące burgerów. Ponadto pojawia się coraz więcej chętnych na otwarcie lokalu partnerskiego.
Zainteresowanie konceptem przerosło nasze najśmielsze oczekiwania – mówi Maciej Kenig, współwłaściciel Bistro Krówki i Połówki.

Firmę otworzył razem z dwójką przyjaciół. Wcześniej wszyscy troje byli zatrudnieni w jednej restauracji i mieli dość pracy na cudzy rachunek. Wpadli na pomysł połączenia pubu i burgerowni.
Innowacyjność połączenia pubu z piwem i alkoholami mocnymi oraz slow-foodowej restauracji z burgerami, a także poziom nakładów jakie ponosi franczyzobiorca zdecydowanie wyróżnia nas na rynku – twierdzi Maciej Kenig.
Jego zdaniem klientów do Bistro Krówki i Połówki przyciągają burgery zdecydowanie lepszej jakości niż te, które można dostać w dużych, sieciowych lokalach.
Nasza kuchnia bazuje na idei slow food. Do tworzenia burgerów używamy wyłącznie świeżych i nieprzetworzonych produktów, najczęściej kupowanych u lokalnych, sprawdzonych producentów. Nie używamy mrożonek, zamrażarek ani mikrofalówek. Świeża certyfikowana wołowina najwyższej jakości jest codziennie mielona i przygotowywana do grillowania. Serwujemy ją w trzech stopniach wysmażenia, co w przypadku mrożonek jest niemożliwe – przekonuje Maciej Kenig. Dodaje on, że dzięki bliskiej współpracy z jednym dostawcą wołowiny, udało się wynegocjować atrakcyjne ceny zakupu. Mięso jest dowożone codziennie również do lokalów partnerskich od tego samego dostawcy. Franczyzodawca zapewnia ponadto kilka innych dodatków, choćby sosy własnej produkcji. Pozostały asortyment każdy partner kupuje indywidualnie.

Potencjalnych franczyzobiorców do Krówki i Połówki przyciąga z kolei niski poziom inwestycji. Maciej Kenig zapewnia, że jeżeli ktoś ma do dyspozycji lokal, w którym wcześniej działała restauracja, bar czy kawiarnia, to wystarczy maksymalnie 30 tys. zł, żeby otworzyć własną działalność pod marką Bistro Krówka i Połówka.
Przy tym rentowność nasi partnerzy osiągają już w pierwszym miesiącu działalności – przekonuje właściciel firmy. W trakcie współpracy partner płaci franczyzodawcy określony procent od obrotu. Cena jest ustalana indywidualnie, ale wynosi nie mniej niż 1 tys. zł miesięcznie.
Jednorazowa opłata wstępna wynosi 8 tys. zł, jednak w przypadku miast, na których właścicielom konceptu szczególnie zależy, może zostać obniżona.
W tej chwili jest to Kazimierz Dolny oraz Opatów, ponieważ są to miejsca, w których nie ma jeszcze burgerowni z prawdziwego zdarzenia – mówi Maciej Kenig.
Firma ma już lokale partnerskie w Skarżysku Kamiennej oraz Ostrowcu Świętokrzyskim. Za chwilę ruszą kolejne. Właściciele prowadzą rozmowy z sześcioma potencjalnymi franczyzobiorcami.

Bistro Krówka i Połówka skupia się na burgerach, ale franczyzobiorcy mogą wprowadzać do menu dania według własnego uznania – na przykład sałatki czy desery.
Takich dodatkowych potraw nie może być jednak zbyt wiele. Nie chcemy, żeby pojawiły się w naszych lokalach zamrażarki. Stawiamy na jakość i chcemy się kojarzyć przede wszystkim z dobrymi z burgerami – przekonuje Maciej Kenig.


Franczyzobiorca może się wykazać / Bistro Krówka i Połówka skupia się na burgerach, ale franczyzobiorcy mogą wprowadzać do menu dania według własnego uznania – na przykład sałatki czy desery.
Profil kobiety
Dominika Pronarska
dziennikarz

POPULARNE NA FORUM

Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

A widzę, że https://fitking.pl/trojmiasto/ planuje również ekspansje na Sopot, Gdynia i Elbląg (widzę to w narzędziach do analizy konkurencji).

21 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Catering dietetyczny Na Zdrowie - opłacalna inwestycja?

Na pewno jest to opłacalne widać, że teraz 'bycie fit' jest modne, a z drugiej strony ludzie nie mają czasu gotować (kilkanaście godzin w pracy, później zamiast stać...

21 wypowiedzi
ostatnia 21.01.2019
Gastronomię czeka świetlana przyszłość

Ludzie coraz bardziej przywiązują wage do tego co jedzą więc modna sa teraz jakies ekokuchnie itd.

5 wypowiedzi
ostatnia 19.01.2019
Piec do pizzy - jaki wybrać ?

Na polskim rynku ostatnio pojawiły się piece do pizzy z firmy Moretti Forni. Prawdziwy top topów pieców do pizzy. Dostępne są tutaj

29 wypowiedzi
ostatnia 28.12.2018
Da Grasso - opinie o franczyzie ?

BartS i jak zdecydowałeś się? Ja ciągle myślę od Dagrasso, ale też roważam Biesiadowo i New York Pizza Department. W te dwa pozostałe koncepty dużo niższe koszty...

2 wypowiedzi
ostatnia 22.12.2018
Da Grasso - opinie o franczyzie ?

Cześć, Zastanawiam się nad franczyzą Da Grasso, czy jakiś obecny franczyzobiorca mógłby się wypowiedzieć czy warto ? Jak współpraca z centralą ? Atmosfera tejże...

2 wypowiedzi
ostatnia 23.11.2018
Gastronomia w szkole.

Witam, mój syn chodzi do szkoły Zawodowej na Ul.Gintrowskiego 38 w Warszawie, przyjrzałem się, że jest tak sklepik z żywnością. Zastanawiam się ile taka pani czy pan...

1 wypowiedzi
ostatnia 14.11.2018
Catering dietetyczny

Witam. Poszukuję franczyzy na catering dietetyczny ale nie interesuje mnie wersja gdy dostaję gotowe produkty . Mam wlasną firmę gastronomiczną i moge spokojnie sam o to...

1 wypowiedzi
ostatnia 08.11.2018