Niskokaloryczna franczyza
Ciasto bez cukru i konserwantów, które na dodatek dobrze smakuje? Z taką ofertą wyszła sieć kawiarni Fit Cake. Właściciele firmy samodzielnie wymyślają zdrowe zamienniki dla znanych słodyczy. – Do najbardziej popularnych słodkości należy Snickers czy Lion bez cukru. Są tak sycące, że większość dziewczyn zjada tylko połowę – mówi Ewelina Choińska z Fit Cake. Przy każdym ciastku czy batoniku właściciele zamieszczają informację o składzie i kaloryczności produktu. Słodkości z Fit Cake trafiają do siłowni, przedszkoli i sali zabaw. – Prowadzimy cykl wykładów w przedszkolach i klasach 1-3. Zaszczepiamy w dzieciach chęć spróbowania czegoś słodkiego, co nie ma w sobie cukru – opowiada Ewelina Choińska.
Licencjobiorca rozwija skrzydła
Fit Cake ruszył w 2016 roku w Białymstoku. Od tego czasu zdobywa serca m.in. alergików, wegan. Potencjalny franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w gastronomii. W ramach współpracy partnerskiej otrzymuje szkolenia biznesowe i produktowe. Do pomocy zatrudnia dwóch pracowników, jednego do wyrobu słodyczy, drugiego, zajmującego się obsługą klientów w kawiarni. Cukiernicy przechodzą dodatkowy warsztat w kierunku pieczenia i ozdabiania ciast. Przygotowują torty, lody, czekolady oraz produkty na zamówienie.
Klient może zjeść deser na miejscu bądź zamówić przez internet z dostawą pod drzwi. O ile w kawiarni spróbuje niemalże każdego ciastka, na wynos zamówi tylko niektóre produkty. – Wysyłamy do klientów głównie batony i ciastka bez kremu. Jeśli mamy je dostarczyć do innego miasta, to muszą wytrzymać podróż z kurierem – mówi Ewelina Choińska. Każda kawiarnia zostaje obrandowana przez właścicieli firmy. Licencjobiorca poznaje procedury BHP w lokalu gastronomicznym i sprawdzone przepisy na słodycze.– Dajemy franczyzobiorcy szansę wyboru produktów. Każdy może wyjść z propozycją nowego przepisu. Najważniejsze, żeby był opłacalny, to znaczy przyjął się wśród klientów danego miasta – mówi Ewelina Choińska.
Franczyzobiorca Fit Cake samodzielnie szuka lokalu na biznes. Kawiarnie powinny znajdować się w łatwo dostępnych miejscach, o dużym natężeniu ruchu pieszych. Najlepiej w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Pomieszczenie Fit Cake składa się z zakładu produkcyjnego o powierzchni minimum 25 m2 i kawiarni większej niż 35 m2. Jeśli zaproponowane miejsce spodoba się właścicielom, licencjobiorca może zabrać się za urządzanie wnętrza. Korzysta przy tym z gotowego projektu kawiarni. Ze strony firmy dostaje wyłączność terytorialną na określonym terenie. Nie jest to jednak sztywna reguła. – Jeśli nasz partner znajdzie w swoim mieście osobę chętną do prowadzenia kolejnej kawiarni, może nawiązać z nią współpracę. Sam czerpie z tego korzyści. Bierze udział w podziale zysku z nowej inwestycji i dostaje procent od miesięcznego przychodu nowego partnera. W ten sposób wspólnie budujemy piramidę zależności – mówi Ewelina Choińska.
Zarobek ze zdrowia
Na wstępie franczyzobiorca inwestuje w przygotowanie punktu około 25 tys. zł. Kwota pokrywa remont i adaptację lokalu, wyposażenie części konsumpcyjnej, zakup sprzętu kuchennego i akcesoriów. Wysokość inwestycji w dużym stopniu zależy od stanu i wyposażenia wnętrza. Franczyzobiorca może posiłkować się wstępną koncepcją technologii lokalu. Oznacza to, że razem z firmą remontową za 299 zł netto szacuje koszty adaptacji pomieszczenia. Franczyzodawcy pobierają opłatę startową w wysokości 25 tys. zł. W ramach tej kwoty dostarczają przepisy, podręcznik operacyjny i wizualizację kawiarni. Co więcej koordynują remont i uczestniczą w otwarciu nowego miejsca. Franczyzobiorca generuje obroty 30-60 tys. zł. miesięcznie i ponosi koszty od 9 do 15 tys. zł. miesięcznie. Dodatkowo, co miesiąc uiszcza opłatę franczyzową na rzecz właścicieli. Sam decyduje w jakiej formie. Dzieli się z franczyzodawcą 2 proc. od obrotu netto lub płaci stałą kwotę 300 zł. Właściciele przekonują, że dzięki temu nie dokuczają finansowo swoim partnerom.
Walka o nowych klientów kawiarni rozgrywa się głównie w sieci. Zdjęcia ciast można dojrzeć na Facebooku i Instagramie. Partner, który nawiązuje współpracę z Fit Cake, dostaje wsparcie w postaci dedykowanych grup na Facebooku. To tam zamieszcza informacje o promocjach i nowościach w menu. Właściciele idą o krok dalej. Reklamują zdrowe ciasta za pośrednictwem blogerów i influencerów. Gwiazdy świata online polecają produkty poprzez swoje kanały w mediach społecznościowych. Dwie pierwsze licencjobiorczynie – przyjaciółki z Tarnowa dojrzały ciasta cukierni właśnie w mediach społecznościowych. Zachęcone zdrowymi przepisami odezwały się do właścicieli. Następnie wybrały się na wycieczkę do Białegostoku, żeby zasmakować słodkości. Produkty trafiły w ich kulinarne gusta. Wkrótce kobiety zdecydowały się otworzyć kawiarnię we franczyzie. Do tej pory poza Tarnowem do sieci franczyzowej dołączył Ełk.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Co drugi przedsiębiorca decydujący się na franczyzę Fit Cake wybiera tę markę jako swój pierwszy krok w biznesie. Dlaczego?
Mimo wakacji franczyzodawcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 29 lipca-5 sierpnia.
Fit Cake otworzył 10 lokali w ciągu miesiąca. Wchodzi też na nowe, zagraniczne rynki.
Fit Cake otworzył placówkę w Rumunii, Bricomarché kontynuuje ekspansję w Polsce, a 7 Street wprowadził do menu burgera i pizzę z owadami. Przegląd tygodnia 20-25 marca.
Fit Cake inwestuje w nowoczesne technologie, które mają pomóc franczyzobiorcom znaleźć najlepszą lokalizację dla biznesu.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...