Franczyza w modzie
Obie modowe marki należą do Grupy Vistula (oprócz nich grupa jest też właścicielem brandu Deni Cler oraz marki jubilerskiej W.Kruk; obecnie jest w ostatniej fazie fuzji z firmą Bytom). Pod szyldem Vistuli działa 139 salonów (w tym 50 franczyzowych) oraz 134 butiki Wólczanki (w tym 42 franczyzowe).
– W tym roku otworzyliśmy dziewięć salonów Vistuli oraz sześć butików Wólczanki, do końca 2018 planujemy jeszcze kolejnych 10 otwarć – mówi Ewa Piwowarczyk, menedżer ds. franczyzy Vistula Group. – Obecnie poszukujemy partnerów biznesowych, którzy gotowi są do prowadzenia własnego salonu w miastach poniżej 100 tys. mieszkańców.
Placówki franczyzowe obu marek otwierane są w miastach, gdzie dotąd nie było sklepów pod tymi szyldami. Preferowaną lokalizacją są centra handlowe.
– Przede wszystkim ze względu na wygodę naszych klientów, łatwy dojazd i dostęp do szerokiego asortymentu, jaki oferują galerie – wyjaśnia Ewa Piwowarczyk. – Nasi klienci, wybierając jeden z produktów z naszej oferty, czy jest nim garnitur czy też koszula, często poszukują jeszcze produktów uzupełniających ich out fit.
Przewidywana suma inwestycji dla salonu Vistuli wynosi maksymalnie 2,9 tys. zł za 1 m2. W przypadku butiku Wólczanki to o 1 tys. zł więcej, czyli 3,9 tys. zł za 1 m2. Na salon Vistuli potrzebny jest lokal o metrażu 90-130 m2. Dla sklepu Wólczanki wymagany metraż to 25-40 m2.
– Największym i jednym z najbardziej istotnych wyzwań podczas uruchamiania salonu jest negocjacja odpowiedniej stawki czynszowej w centrach handlowych – nie ukrywa Ewa Piwowarczyk. – W tym zakresie przyszły franczyzobiorca może liczyć na wsparcie ze strony spółki.
Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 10 tys. zł. Franczyzodawca zapewnia pomoc w znalezieniu lokalizacji i gotowy project aranżacji wnętrza. Oprócz tego także m.in. sprzęt komputerowy z oprogramowaniem, system szkoleń, wsparcie marketingowe, dostęp do narzedzi sprzedażowych, opiekę regionalnego menedżera sprzedaży.
– Franczyzobiorcy zobowiązani są do prowadzenia salonów oraz butików zgodnie z naszymi standardami. Zależy nam, aby punkty franczyzowe nie odbiegały profesjonalizmem od naszych salonów firmowych – podkreśla Ewa Piwowarczyk. – W zamian za współpracę partnerowi oferujemy prowizję od sprzedaży, w wysokości nie mniej niż 30 proc. od obrotu miesięcznego.
Sklep w galerii / Placówki franczyzowe obu marek otwierane są w miastach, gdzie dotąd nie było sklepów pod tymi szyldami. Preferowaną lokalizacją są centra handlowe.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Czy stylistka jest tylko dla gwiazd?
/25.06.2025
Nie trzeba być celebrytką ani szefową wielkiej korporacji, by skorzystać z usług stylistki. Kalina Kaczmarek, osobista stylistka działająca pod marką Style Doctor, zdradza, jak wygląda stylowa rewolucja w szafie zwykłego człowieka.
– Szczególnie zależy nam na wysokiej jakości obsługi klientek i w tym zakresie szkolimy naszych partnerów – mówi Grzegorz Tokarczyk, zastępca dyrektora ds. retail marki Gatta.
Czy opłaca się otworzyć sklep z używaną odzieżą? Trendy rynkowe pokazują, że jak najbardziej.
Iwona Korneluk 15 lat temu otworzyła swój pierwszy sklep pod szyldem Moodo. Jak jej się współpracuje z marką?
Kobiecość, komfort, klasyczna elegancja – to hasło przewodnie Greenpoint. Firma ubiera polskie kobiety od blisko 30 lat. Do szaf Polek rocznie trafiają ponad 3 miliony produktów marki.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Poukładany interes
/14.11.2025
Kto buduje lub remontuje, będzie też wykańczał i wyposażał. Przedstawiciele DDD Dobre Dla Domu mówią, że sklep z artykułami wyposażenia wnętrz to perspektywiczny biznes. I stosunkowo niedrogi.
W tym roku sieć Wakacje.pl urosła już o ponad 30 biur, a to nie koniec. Kto może otworzyć biuro podróży?
Relacjonujemy w najnowszym odcinku Franczyza News wszystko, co wydarzyło się na Targach Franczyza. To była doskonała okazja, by z bliska zobaczyć, jak dynamicznie rozwija się rynek franczyzy w Polsce.
Jaki biznes ma szansę powodzenia w obecnych realiach rynkowych? Oto kilka pomysłów ze świata franczyzy.
Milion złotych dziś jest mniej wart niż jeszcze kilka lat temu, ale nadal jest to kwota robiąca wrażenie. Jak go zarobić?
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...