Ekologiczne zyski
Wzrost świadomości ekologicznej społeczeństwa, walka ze smogiem powodują, że Polacy coraz częściej zerkają na odnawialne źródła energii i ekologiczne rozwiązania grzewcze. A właśnie w tej branży działa firma Rem Energy, specjalizująca się w sprzedaży pomp ciepła, ekologicznych kotłów c.o oraz paneli fotowoltaicznych. Marka buduje właśnie sieć przedstawicieli handlowych, którzy zajmą się bezpośrednią sprzedażą jej produktów. Oferuje dwie możliwości współpracy.
– Po pierwsze poszukujemy agentów – mówi Adrian Szymborski, przedstawiciel franczyzodawcy Rem Energy. – Moga nimi zostać osoby prowadzące własną działalność gospodarczą i pracujące jako przedstawiciele handlowi. Nasz produkt może być kolejnym w ich puli, oczywiście pod warunkiem, że nie pracują dla naszej bezpośredniej konkurencji.
Agent zajmuje się szukaniem i pozyskiwaniem klientów. Powinien rozpoznać ich potrzeby, przygotować zamówienie i podpisać umowę. Weryfikacją zamówienia, przygotowaniem projektu technicznego, jego realizacją i montażem urządzeń zajmie się już centrala firmy.
– Nasza branża wydaje się trudna, ale naprawdę aż tak trudna nie jest – przekonuje Adrian Szymborski. – Szkolimy naszych agentów w takim zakresie, który wystarczy im do pracy z klientami. Jeśli natomiast zdarzy się, że klient będzie oczekiwał więcej informacji, agent zawsze może go telefonicznie połączyć z naszymi specjalistami.
Agenci pokrywają koszt dwudniowego szkolenia, na co muszą przeznaczyć do 500 zł. Zarabiają na prowizji od podpisanych umów.
– Średnie wynagrodzenie zaczyna się od 5 tys. zł miesięcznie – zapewnia Adrian Szymborski. – Ale mamy rekordzistów, którzy potrafią miesięcznie podpisać 10-14 umów i zarobić kilknanaście tys. zł.
Aby ułatwić agentom wejście w rynek franczyzodawca organizuje na terenie ich działania spotkania informacyjne z mieszkańcami. Handlowcy korzystają też ze wsparcia call center, które również umawia spotkania z klientami.
Partnerski układ
Drugą możliwością nawiązania wspólpracy jest zostanie partnerem Rem Energy. Partnerzy przechodzą dłuższe szkolenia i mają większy zakres obowiązków. Prowadzą biuro i rekrutują handlowców, organizują dla nich szkolenia, koordynują ich pracę, weryfikują zebrane zamówienia pod względem technicznym – czyli czy np. zamówiona liczba paneli słonecznych zmieści się na dachu klienta.
– Partnerami mogą zostać osoby, które np. już mają zespół handlowców, zajmujący się sprzedażą chociażby internetu, czy telewizji kablowej, a współpracując z nami poszerzają swój zakres usług i zwiększają możliwości zarobku – mówi Adrian Szymborski. – Ich przewagą jest fakt, że już mają biuro, które partner powinien prowadzić.
Partnerzy mogą, ale nie muszą zainwestować w ekspozycję produktów, których sprzedażą się zajmą. Franczyzodawca szacuje, że koszt uruchomienia partnerskiego punktu zawiera się w kwocie od 5 do 20 tys. zł. Partnerzy także zarabiają na prowizji, wyższej od agentów.
– W latach 2012-16, gdy można było uzyskać dofinansowanie do kolektorów słonecznych, sprzedaż była bardzo wysoka. Gdy dofinansowania się skończyły obroty spadły, ale teraz branża znów jest na fali wznoszącej – przekonuje Adrian Szymborski. – Z rządowego programu „Czyste powietrze” można uzyskać do 90 proc. dofinansowania na wymianę starych kotłów c.o. na ekologiczne. Wiele osób chce z tego skorzystać. Jeśli chodzi o panele fotowoltaiczne, to mamy atrakcyjny system abonamentowy sprzedaży, który nie wymaga od klienta wpłaty całej kwoty za zakup od razu na początku, ale rozkłada ją niejako na raty, na kilka lat. Dlatego jestem pewien, że w naszej branży w najbliższych latach naprawdę można liczyć na dobre dochody.
W tej chwili Rem Energy ma dwa biura własne oraz trzy franczyzowe. W sumie pracuje w nich blisko 50 handlowców.
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
– Nasz franczyzobiorca musi dobrze znać lokalny rynek i mieć doświadczenie w handlu – mówi Anna Kaminska, członek zarządu Grupy PSB Handel SA.
Sklep z podłogami powinien zarabiać już od trzeciego miesiąca działalności
Ten rok będzie dla marki Dr Materac rekordowy. Z jakich względów?
Rynek stolarki otworowej jest odporny na zawirowania gospodarcze. Jak otworzyć taki biznes i czy to się opłaca?
Sieć marketów Pszczółka ma ambitne plany na przyszłość. Chce zdominować rynek na poziomie powiatów i gmin.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Ubrania robocze
Zazwyczaj za odzież roboczą odpowiada firma, która zatrudnia pracowników. Pracodawca może jednak poprosić osobę zatrudnioną o pokrycie kosztów zakupu odzieży lub...
Ubrania robocze
Na jakich stanowiskach wymagane jest kupienie pracownikowi odziezy roboczej? Czy jest to obowiązek pracodawcy ?
Gdzie najlepiej kupić mieszkanie pod wynajem?
Trudno powiedzieć, która opcja będzie najlepsza. Teraz wiele opcji, a deweloperzy są najbardziej ukierunkowane na nabywców.
Ekologiczne zyski
Potwierdzam, fotowoltaika to przyszłość, sam z niej korzystam i już po paru miesiącach widzę oszczędności energetyczne.
Biznes na wsi
Agroturystyka to świetny pomysł, ale trzeba mieć warunki.
Ogród
Skąd kupowaliście artykuły do ogrodu? Widziałam, że na Dajar.pl jest interesujący wybór
Skład opałowo-węglowy
Jeżeli chodzi o węgiel najlepiej wybrać sprawdzony skład węgla w którym można kupić węgiel najwyższej jakości a nie węgiel z którym są problemy i my również je...
Jaki sklep meblowy?
Jak chcesz mieć meble na lata, to nie kupuj w Jysk czy innych marketach. Wybieraj tylko sprawdzone marki.