Top Secret
Sieć w pierwszych trzech kwartałach 2018 roku wypracowała 1,8 mln zł zysku operacyjnego, przy obrotach na poziomie 173,2 mln zł. – Pozytywne zmiany są przede wszystkim pochodną coraz lepszej oferty asortymentowej, która przełożyła się na większą sprzedaż towarów z nowej kolekcji, a co za tym idzie na uzyskanie wyższych marż. Poprawa wyników w minionym okresie została osiągnięta mimo anomalii pogodowych. W drugiej połowie lutego i w marcu mieliśmy do czynienia ze znacznym ochłodzeniem, które nie motywowało klientów do zakupu odzieży wiosennej. Z kolei długie lato z bardzo ciepłym wrześniem przyczyniło się do braku popytu na towary jesienne. Pokazuje to, że pod względem struktury ofert mamy nadal potencjał w zakresie lepszego przygotowania się do okresów przejściowych i w dalszej optymalizacji marży oraz poprawy wyników – powiedział Bogusz Kruszyński, prezes Redan SA.
Spadek sprzedaży
Sprzedaży nie sprzyjało także wprowadzenie ograniczenia handlu w niedzielę. – Wiele branż ucierpiało przez wprowadzenie niehandlowych niedziel. Ale negatywne tendencje sprzedaży widać nie tylko w tym dniu. W mniejszych miejscowościach, gdzie nie ma dużych galerii handlowych, da się zauważyć spadek sprzedaży także w soboty. Mieszkańcy wybierają się wtedy na zakupy do większych miast i większych galerii. Sklepy franczyzowe otwierane są najczęściej w miastach liczących ok. 20 tys. mieszkańców. To gwarantuje zminimalizowanie ryzyka nierentowności salonu – dodaje Kruszyński.
Obecnie sieć sklepów Top Secret liczy w Polsce 235 placówek (w tym 29 własnych). Zamknięte zostały cztery sklepy franczyzowe. Prezes spółki Redan zapowiedział, że w przyszłym roku liczba sklepów – własnych i franczyzowych – powinna wzrosnąć o 20. Szacunkowe koszty inwestycji w sklep wahają się między 1,2 tys. a 2 tys. zł netto za 1 m2, w zależności od stanu pomieszczeń oraz lokalizacji.
W ramach modelu franczyzowego, franczyzobiorcy zapewniona jest pomoc wykwalifikowanej kadry pracowników Top Secret w bieżącym zarządzaniu sklepem, w tym m.in.: stałe wsparcie trenerów biznesu, pomoc Visual Merchandisingu (aranżacja witryn oraz rozmieszczenie kolekcji i materiałów reklamowych w sklepie), bieżąca opiekę centrali i pomoc w dopasowaniu towaru do wielkości placówki, organizowanie kampanii reklamowych i okazjonalnych akcji marketingowych, wspieranie akcji reklamowych organizowanych przez franczyzobiorców na rynkach lokalnych.
W tym roku sieć odnotowała większe przychody ze sprzedaży o 9 mln zł. Marka rozwinęła segment e-commerce, co według prezesa Redan miało spory wpływ na ten wyniki. Sprzedaż nowej kolekcji poszerzonej o wzory dostępne wyłącznie on-line okazały się strzałem w dziesiątkę. Niestety działalność na rynku zagranicznym nie wypadła już tak dobrze. Na Ukrainie i w Rosji obroty zmniejszyły się o 13 proc..
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Jak rozwija się sieć Top Secret z nowym właścicielem? Franczyzobiorcy mogą sprzedawać jedną markę, albo zdecydować się na dwie.
Redan postanowił sprzedać prawa do marki i sieć sklepów Top Secret spółce Greenpoint. Co to oznacza dla franczyzobiorców?
Sfinksowi rośnie sprzedaż, choć spada liczba restauracji, za to Duży Ben przyspiesza tempo otwarć. Przegląd tygodnia 6-13 maja.
Zdrowa Krowa i Frentzza – Pizza & Friends otworzyły nowe lokale. Redan chce uniezależniać się od Top Secret. Przegląd tygodnia 15-22 kwietnia.
Widmo powstania ustawy regulującej franczyzę, uruchomienie studiów Zarządzanie Franczyzą, powiększenie grona sygnatariuszy Kodeksu Dobrych Praktyk to zaledwie kilka z ważnych wydarzeń dla rynku franczyzy w Polsce w 2022 r.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...