Szeroki wybór / W ofercie salonu Vox jest ponad 70 modeli drzwi oraz wybór różnego rodzaju podłóg kilkunastu marek.
Sobota
30.11.2019
Najnowszy franczyzobiorca marki Vox ma spore doświadczenie w branży wykończenia wnętrz. Otwierając salon z drzwiami i podłogami uzupełnił ofertę swoich dotychczasowych sklepów.
 

Najnowszy salon drzwi i podłóg Vox został otwarty w połowie listopada w Ostrowcu Świętokrzyskim. Jest połączony z salonem okien, po sąsiedzku działa także sklep z pokryciami dachowymi. Wszystkie należą do jednego właściciela. 
– Zaczynaliśmy od salonu z ofertą pokryć dachowych, dzięki czemu poznaliśmy lokalny rynek i naszych klientów. Kolejnym krokiem było uruchomienie sklepu z oknami. Wtedy też doszliśmy do wniosku, że w naszym mieście brakuje miejsca z ofertą dobrej jakości podłóg i drzwi. Stąd pomysł otwarcia salonu franczyzowego Vox – mówi Damian Gruszka, franczyzobiorca Vox i właściciel pozostałych sklepów. – Dzięki współpracy z marką Vox teraz już nie tylko zapewniamy dach nad głową oraz wysokiej jakości okna, ale także dbamy o bezpieczeństwo i komfort wewnątrz domu. Naszym celem jest zaoferowanie mieszkańcom regionu możliwie szerokiego pakietu rozwiązań, przydatnych podczas prac budowlanych.
W ofercie salonu jest ponad 70 modeli drzwi oraz wybór różnego rodzaju podłóg kilkunastu marek. Podobnie jak w każdym sklepie Vox klienci mogą też liczyć na wsparcie profesjonalnych konsultantów, którzy doradzą podczas wyboru produktów. Firma dysponuje też siecią certyfikowanych ekip montażowych.
Podobne rozwiązanie jak w Ostrowcu – czyli połączenie sklepów z różnym asortymentem z branży wykończeniowej – zastosowano dwa miesiące wcześniej w Nysie. Otwarty tam sklep Vox został połączony z salonem wyposażenia łazienek innej marki.

Marka Vox chce otwierać sklepy w miastach liczących od 50 tys. mieszkańców. Szuka franczyzobiorców z doświadczeniem handlowym, zwłaszcza w branży drzwi, podłóg lub pokrewnej. Lokal na sklep najlepiej znaleźć w sąsiedztwie salonów z podobnym asortymentem: wyposażeniem łazienek, artykułami budowlanymi, wykończeniowymi. Dzięki temu powstają małe branżowe centra handlowe – podobne jak np. w Ostrowcu. Lokal powinien mieć minimum 200 m2 powierzchni ekspozycyjnej i kolejne 50 na magazyn. Przewidywana suma inwestycji to ok. 80 tys. zł. Umowę z franczyzodawca podpisuje się na minimum trzy lata.
Pracownicy salonów przechodzą szkolenia, które przygotowują ich do profesjonalnej obsługi klienta.
– Doradca klienta jest w naszej branży szczególnie istotny. W specjalistycznych salonach bez fachowej pomocy klientowi jest tu niezwykle trudno podjąć właściwą decyzję – tłumaczy Dariusz Hołowaty, dyrektor ds. sprzedaży detalicznej i rozwoju sieci Vox. – Dlatego prowadzimy szereg szkoleń produktowych oraz sprzedażowych, a szczególną wagę przykładamy do rozwoju kompetencji miękkich u doradców i kierowników sklepów.
Jak zapewnia franczyzodawca, z reguły sklepy stają się rentowne po 6-12 miesiącach od otwarcia.