Pizzeria ze wsparciem
Popularność jedzenia na wynos rośnie z roku na rok. A najbardziej popularnym daniem, przy okazji bardzo łatwym w dowozie jest oczywiście pizza. Przybywa więc konceptów, które otwierają pizzerie specjalizujące się wyłącznie w opcji „na dowóz”. Jednym z nich jest Speedy Romano, najnowsza marka franczyzowa firmy Wojtex (do której należy też kilka innych brandów gastronomicznych, m. in. pizzerie Biesiadowo).
Franczyzodawca się dołoży
Koncept Speedy Romano narodził się w ubiegłym roku i ma już swoich pierwszych licencjobiorców.
– Pierwszy lokal otworzyliśmy w listopadzie w Tarnobrzegu – informuje Lidia Kaszyńska, specjalista ds. marketingu firmy Wojtex. – Kolejna pizzeria pod szyldem Speedy Romano zaczęła działać w Legionowie, na początku grudnia. Kolejne, trzecie już otwarcie mamy zaplanowane niebawem w Szamotułach.
Marka jest przeznaczona dla miast liczących już od 10 tys. mieszkańców. Konkretna lokalizacja nie ma znaczenia, bo klienci i tak nie będą bywać lokalu. A znalezienie pomieszczeń poza centrum, nawet na peryferiach pozwoli zaoszczędzić na kosztach najmu. Wystarczająca powierzchnia to 25 m2.
Franczyzobiorca musi przystosować pomieszczenie na kuchnię oraz pokryć koszty zatowarowania. Natomiast wyposażenie lokalu w niezbędny sprzęt bierze na siebie franczyzodawca.
– Jeśli franczyzobiorca podpisze z nami umowę na pięć lat, to wyposażymy jego pizzerię we wszystkie niezbędne urządzenia. Ich wartość może sięgnąć nawet 50 tys. zł, a my dajemy je licencjobiorcom za złotówkę miesięcznie – zachęca Wojciech Goduński, właściciel firmy Wojtex.
Franczyzobiorca musi jeszcze kupić ulotki i banery reklamowe oraz zorganizować dowozy. Może zainwestować w zakup samochodu lub skorzystać z opcji długoterminowego najmu, którą oferuje centrala firmy.
Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci, natomiast miesięczna opłata franczyzowa to 4 proc. od obrotu.
Oprócz pizzy w ofercie lokali są także m.in. burgery, makarony, zupy, pierogi, tortille.
– Ciasto na pizzę, które my dostarczamy do lokali franczyzowych jest przygotowywane według specjalnej receptury, bardzo miękkie, łatwe do formowania – podkreśla Wojciech Goduński. – Pizzę na jego bazie może przygotować przysłowiowy Kowalski. To bardzo istotne w sytuacji, gdy na rynku tak trudno o wykwalifikowanych pracowników.
Franczyzobiorca nie musi osobiście pracować w lokalu, ale licencjodawca oczekuje, że będzie się angażował w prowadzenie pizzerii i nadzorował jej funkcjonowanie.
WIZYTÓWKA MARKI SPEEDY ROMANO
Sieć pizzerii specjalizujących się w realizacji zamówień na dowóz.
SPEEDY ROMANO W 2019 ROKU:
- 2 franczyzowe pizzerie
- brak opłaty wstępnej
- miesięczna opłata franczyzowa 4 proc. od obrotu
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
Warsztaty kulinarne dla dzieci, które łączą zabawę z nauką zdrowych nawyków żywieniowych, to dobry pomysł na biznes, zwłaszcza w czasach, gdy coraz więcej osób zwraca uwagę na zdrowy styl życia.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...