Firma sprzątająca we franczyzie
Piotr Krawczyk pięć lat temu założył firmę, specjalizującą się w sprzątaniu domów i mieszkań.
– Dojeżdżaliśmy do klientów z naszym własnym sprzętem, swoimi ekologicznymi detergentami, kompletnym potrzebnym wyposażeniem – opowiada Piotr Krawczyk. – To była usługa premium, w związku z czym odpowiednio też kosztowała. Klienci nie mogli sobie pozwolić na nią tak często, jak bym tego sobie życzył. I tak narodził się pomysł na markę Domowe Pokojówki. Usługę na wysokim poziomie, ale tańszą, dzięki czemu klienci mogą z niej korzystać np. raz w tygodniu.
Licencja na sprzątanie
Klienci Domowych Pokojówek to przede wszystkim właściciele mieszkań i domów jednorodzinnych. Niewielki procent stanowią klienci biznesowi, z reguły niewielkie biura. Choć franczyzobiorcy będą mogli też świadczyć usługi np. w nieruchomościach komercyjnych.
– Pracowników sprzątających zatrudniamy na umowę-zlecenie. Każdy klient ma przypisaną jedną osobę, która na stałe u niego sprząta – tłumaczy Piotr Krawczyk, franczyzodawca Domowych Pokojówek.
W tej chwili firma działa na terenie Krakowa, Warszawy, Poznania, Wrocławia. Dalej chce rozwijać się poprzez franczyzę.
– Od samego początku zakładałem, że docelowo będziemy marką franczyzową i pod tym kontem przygotowywałem nasz system – podkreśla Piotr Krawczyk.
Założenie jest takie, że franczyzobiorcy będą otrzymywać licencję na określone, wybrane przez siebie rejony. Np. największe miasta zostaną podzielone na dzielnice, w tych mniejszych rejon obejmie 2-3 dzielnice, albo też przyległe gminy. Nie trzeba otwierać biura stacjonarnego, ale jeśli licencjobiorca się na to zdecyduje, franczyzodawca wskaże mu bazę dostępnych lokalizacji, z których będzie mógł wybrać lokal.
Dwie możliwości
Na wstępie każdy franczyzobiorca musi zapłacić 2550 zł netto.
– Ta kwota pokrywa trzymiesięczne opłaty franczyzowe. Pobieramy ją jednorazowo, aby mieć pewność, że franczyzobiorca nie rozmyśli się np. po miesiącu, że poważnie traktuje współpracę z nami – wyjaśnia Piotr Krawczyk.
Kolejne koszty startowe zależą od wybranej opcji współpracy. Franczyzobiorca może zdecydować się tylko na świadczenie usług standardowych – sprzątanie przy wykorzystaniu sprzętu i detergentów należących do klientów. Wówczas jednorazowa opłata licencyjna wynosi 1,5 tys. zł. Druga opcja to poszerzenie oferty o usługi premium – klient nie martwi się o sprzęt i detergenty, bo to firma sprzątająca je przywozi. Opłata licencyjna przy tej opcji wynosi 3,5 tys. zł, trzeba też oczywiście zainwestować w zakup sprzętu i środków czyszczących.
– Ta usługa sprzedaje się rzadziej, ale ma też swoich klientów i jest oczywiście droższa – zauważa Piotr Krawczyk.
Miesięczna opłata franczyzowa to 850 zł netto za każdy rejon. To, jak podkreśla franczyzodawca, średni przychód z obsługi jednego klienta.
Przeszkolenie to podstawa
Zadaniem franczyzobiorców będzie budowanie bazy pracowników i klientów w swoim rejonie i świadczenie usług dla tych ostatnich. Na zorganizowanych przez licencjodawcę szkoleniach wstępnych nauczą się, jak to robić.
– Przeszkolimy ich z rekrutacji pracowników, pokazując punkt po punkcie, jakie pytania zadawać, jakich odpowiedzi oczekiwać – wylicza Piotr Krawczyk. – Sami też pomożemy w rekrutacji w razie potrzeby. Nauczymy również franczyzobiorców jak szukać i pozyskiwać klientów, jakie formy marketingu stosować. Obowiązkiem licencjobiorców będzie prowadzenie marketingu lokalnego, natomiast ogólnokrajowym zajmuje się centrala firmy.
Franczyzobiorcy dowiedzą się też, jak powinno wyglądać profesjonalne wykonanie usług – aby później mogli przeszkolić swój personel.
Licencjodawca zaleca, aby rekrutację zacząć zaraz po podpisaniu umowy franczyzowej. Na start potrzeba minimum dwóch pracowników, potem, razem ze wzrostem liczby klientów, trzeba rekrutować kolejne osoby.
Konkurencja nie straszna?
Domowe Pokojówki obejmują obecnie zasięgiem 57 rejonów.
– Możemy je przekazać franczyzobiorcom. Dzięki temu zyskają gotowe bazy klientów i pracowników – podkreśla Piotr Krawczyk.
Franczyzodawca zapewnia, że zysk biorcy stanowi ok. 40-45 proc. całego przychodu z usług.
A co z konkurencją, zwłaszcza szarą strefą, która kwitnie w branży sprzątającej?
– To jest bardzo duży rynek i nawet pomimo obecności szarej strefy jest na nim jeszcze sporo miejsca – uważa Piotr Krawczyk. – Poza tym dla klientów coraz ważniejsza jest kwestia zaufania do usługodawcy, co my jesteśmy w stanie zagwarantować. Wielu też oczekuje wystawienia rachunków, czego na pewno nie dostaną w przypadku pani, która pracuje „na czarno”.
WIZYTÓWKA MARKI DOMOWE PKOJÓWKI
Firma oferująca usługi sprzątające.
- miesięczna opłata franczyzowa 850 zł netto
- opłata licencyjna uzależniona od zakresu usług

ZOBACZ W KATALOGU
























PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka Rentabox24 działa na rynku self storage i proponuje biznes, który może dawać praktycznie pasywny dochód.
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
– Zakładaliśmy otwarcie pięciu punktów franczyzowych w tym roku. Już w pierwszym półroczu podwoiliśmy ten wynik – mówi Michał Małolepszy, prezes evoGroup.
Citybox24.pl tworzy sieć magazynów samoobsługowych. To biznes dla pasywnych inwestorów. Na czym polega współpraca?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Emotka – sieć edukacyjna oferująca zajęcia dla dzieci – rozwija się w modelu franczyzowym i poszukuje nowych partnerów. Firma specjalizuje się w programach uczących dzieci radzenia sobie z emocjami i budowania relacji społecznych.
Agencja Wirtualna to koncept franczyzowy, który pozwala rozpocząć własną działalność w marketingu internetowym bez doświadczenia i dużych inwestycji.
Marka Quiosque do końca tego roku otworzy 20 nowych salonów. Jakie warunki trzeba spełnić, aby zostać się franczyzobiorcą marki?
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...