Dobry lokal / Do otwarcia pizzerii Da Grasso potrzebny jest lokal wielkości od 80 do 200 m kw.
Środa
19.08.2020
Da Grasso nie rezygnuje z planów rozwoju sieci. Franczyzodawca otwiera pizzerie latem, ma też już plany na jesień.
 

Sieć pizzerii Da Grasso istnieje na rynku od 1996 roku. Liczy obecnie blisko 190 lokali w całej Polsce. W tym roku plany rozwoju trzeba było zmodyfikować, ale to nie znaczy, że franczyzodawca z nich zrezygnował. Wręcz przeciwnie. 

– Do połowy marca udało się nam zrealizować plan otwarć na pierwszy kwartał. Niestety kolejne musiały zostać przesunięte ze względu na panującą sytuację – wyjaśnia Magdalena Parfianowicz, koordynator działu placówek franczyzowych Da Grasso. – Tuż po zniesieniu obostrzeń otworzyliśmy dwa punkty sezonowe: jeden w Mikołajkach, a drugi na wschodniej ścianie w Okunince. Planowane otwarcia kolejnych siedmiu lokali przesunęliśmy na okres letni (lipiec/sierpień) oraz początek września, kolejne trzy lokale otworzymy na przełomie października i listopada.

Przetrwali pandemię

Podczas pandemii, jak cała gastronomia, pizzerie Da Grasso działały jedynie w trybie delivery. 

– Otwarte były siedem dni w tygodniu, w standardowych godzinach pracy. Realizowaliśmy zamówienia składane za pośrednictwem kanału online, jak i te kierowane do pizzerii tradycyjnie – telefonicznie – dodaje Magdalena Parfianowicz. – W każdej pizzerii wprowadzone zostały szczególne procedury w zakresie bezpieczeństwa żywności i higieny pracowników. W ostatnich latach rozwijaliśmy własny portal do zamówień online i wspieraliśmy go marketingowo, zatem byliśmy dobrze przygotowani na powstałą sytuację. Ta strategia zapewniła nam utrzymanie sprzedaży w kanale delivery w skali całej sieci na podobnym poziomie. Oczywiście, nie rekompensuje to utraty przychodów z tytułu sprzedaży w lokalach.

Aby wesprzeć licencjobiorców w trudnej sytuacji, franczyzodawca zdecydował się na obniżenie opłaty franczyzowej dla wszystkich lokali. 

– Dodatkowo opracowaliśmy i wdrożyliśmy w życie specjalnie działania promocyjne i marketingowe dla poszczególnych placówek – podkreśla Magdalena Parfianowicz.

Otwieramy pizzerię

Do otwarcia pizzerii Da Grasso potrzebny jest lokal wielkości od 80 do 200 m2, w miejscu o dużym natężeniu ruchu pieszego (np. biurowce, duże osiedla), na parterze i z dużą witryną. Ważny jest też dostęp do parkingu, atutem będzie miejsce na letni ogródek. Warto poszukać lokalu po gastronomii, bo to pozwoli obniżyć koszty i skrócić okres przygotowań. 

– Pozyskanie odpowiedniej nieruchomości, lokalu pasującego do specyfiki naszego konceptu jest kwestią kluczową dla powodzenia przyszłego biznesu – zauważa Magdalena Parfianowicz. – Dlatego przed podpisaniem umowy najmu każdy lokal jest weryfikowany przez specjalistów ds. rozwoju sieci oraz opiekunów regionalnych z ramienia DaGrasso.

Jak szacuje franczyzodawca, koszt przygotowania pizzerii do otwarcia zawiera się w widełkach od 100 do 300 tys. zł. Ostateczne kwoty zależą od powierzchni lokalu i jego stanu technicznego. Jednorazowa opłata za przystąpienie do sieci wynosi 12 tys. zł. Opłata miesięczna zależy od wybranego pakietu menu i zaczyna się od 1464 zł.

Całe menu dostępne dla franczyzobiorców podzielone jest na pakiety tematyczne. Obowiązkowy pakiet podstawowy obejmuje 36 rodzajów pizzy, sałaty, startery, zupy, menu deserowe i napoje bezalkoholowe i alkoholowe. Pozostałe pakiety (m.in. dania mięsne i rybne, makarony, burgery, naleśniki) są do wyboru, w zależności od potrzeb lokalu i specyfiki danego rynku.

Wsparcie z centrali

Każdemu franczyzobiorcy Da Grasso dedykowany jest opiekun, który m.in. pomaga znaleźć odpowiedni lokal, weryfikuje jego przystosowanie pod placówkę gastronomiczną, organizuje spotkania z projektantami, technologiem, wspólnie z przedsiębiorcą przygotowuje harmonogram działań marketingowych przed otwarciem, w dniu otwarcia i przez cały okres współpracy. Może także przeprowadzić rekrutację personelu.

– Naszych franczyzobiorców wspieramy przez cały okres współpracy – podkreśla Magdalena Parfianowicz. – Ustalamy ofertę, opracowujemy receptury i doskonalimy know-how prowadzenia placówki. Każdemu przedsiębiorcy przekazujemy stale aktualizowany system HACCP. Dbamy o atesty produktów i audytujemy potencjalnych partnerów handlowych. Testujemy surowce, obliczamy szczegółowe koszty produkcji dań. Zapewniamy dostępność wszelkich produktów. Prowadzimy szkolenia pracowników placówek, nie tylko przy otwieraniu lokalu, ale i przez cały okres współpracy. Zapewniamy sprawdzony system sprzedażowy, niezbędny do zarządzania gospodarką magazynową. Dodatkowo, jako organizator sieci prowadzimy działania marketingowe i reklamowe na szczeblu ogólnopolskim, zarządzamy stroną internetową marki oraz profilami w social mediach. Pomagamy także w działaniach lokalnych: od doradztwa strategicznego po przygotowanie graficzne materiałów marketingowych.

 

WIZYTÓWKA DA GRASSO

SIeć pizerii, na rynku od 1996 roku.

  • kwota inwestycji od 100 do 300 tys.
  • opłata wstępna 12 tys.

 


Do wyboru / Menu dostępne dla franczyzobiorców Da Grasso podzielone jest na pakiety tematyczne.