Fotowoltaika z perspektywami

Grupa docelowa / Najważniejsze grupy docelowe Concept Energy to rolnicy i klienci biznesowi.
Wtorek
23.02.2021
Licencjobiorcy Concept Energy zarabiają na marży od podpisanych umów. Mogą działać nie tylko na terenie Polski, ale też całej Unii Europejskiej.
 

Zgodnie z polityką energetyczną Polski w 2040 roku prawie 30 proc. energii wytwarzanej w naszym kraju ma pochodzić z odnawialnych źródeł energii (OZE). Zainteresowanie instalacjami fotowoltaicznymi stale rośnie. Według raportu Instytutu Energii Odnawialnej w 2018 r. panele słoneczne wytwarzały w Polsce ok. 0,5 GW energii, z końcem roku 2019 już 1,5 GW. W ubiegłym roku – według szacunków – ta moc mogła sięgnąć 4 GW. Tempo wzrostu jest więc bardzo duże.

Franczyzodawca Concept Energy ma 10-letnie doświadczenie na rynku energetycznym oraz odnawialnych źródeł energii. Specjalizacją marki są instalacje fotowoltaiczne. Do tej pory Concpet Energy rozwijał własną i partnerską sieć sprzedaży (partnerów ma obecnie ok. 200). Teraz zaczyna budowę sieci franczyzowej.

– Od kandydatów na franczyzobiorców oczekujemy doświadczenia w pracy z klientami biznesowymi oraz właścicielami gospodarstw rolnych – informuje Agnieszka Kwiatkowska, dyrektor sieci partnerskiej Concept Energy. – To są bowiem nasze najważniejsze grupy docelowe.

Pożądane umiejętności miękkie

Kandydat na franczyzobiorcę nie musi mieć doświadczenia branżowego. Przejdzie szkolenia produktowe i sprzedażowe, które pomogą mu wejść na rynek.

– Otrzymuje również wsparcie opiekuna, zarówno na etapie przygotowywania oferty, negocjacji, jak i finalnej sprzedaży – dodaje Agnieszka Kwiatkowska. – Merytorycznie przygotujemy kandydata do pracy. Bardzo ważne są natomiast tzw. umiejętności miękkie, które powinien mieć, aby nawiązywać relacje z klientami.

Licencjobiorca powinien otworzyć biuro stacjonarne. Nie musi być duże, wystarczy 25-30 m2. Na jego wyposażenie, według szacunków franczyzodawcy, wystarczy 10-15 tys. zł.

Zadaniem franczyzobiorców jest pozyskiwanie klientów i podpisywanie z nimi umów na sprzedaż i montaż instalacji fotowoltaicznej. Muszą też przeprowadzić audyt u klientów, przygotować dokumentację zdjęciową, ustalić moc przyłącza itp. Reszta – czyli dokładny projekt oraz montaż – należy już do centrali.

Szerokie pole działania

Franczyzobiorcy mogą pracować sami lub budować zespół handlowców. Można współpracę z marką traktować też jako działalność dodatkową, ale wówczas nie na zasadzie franczyzy, tylko autoryzowanego partnera.

Franczyzobiorcy samodzielnie budują bazę klientów.

– Jeśli generują dobre wyniki, wspieramy ich w tym – podkreśla Agnieszka Kwiatkowska.

Licencjobiorcy zarabiają na marży, która wynosi 50 proc. Nie otrzymują wyłączności na żaden region. Mogą działać na terenie całej Polski, a także Unii Europejskiej, ponieważ firma realizuje zlecenia także poza granicami kraju.

 

WIZYTÓWKA MARKI CONCEPT ENERGY

Sieć zajmująca się sprzedażą i instalacją paneli fotowoltaicznych.

  • ok. 200 partnerów
  • koszt wyposażenia biura: 10-15 tys.
  • marża franczyzobiorców: 50 proc.

Zadania franczyzobiorcy / Zadaniem franczyzobiorców concept energy jest pozyskiwanie klientów i podpisywanie z nimi umów.