Ubrania z second handu
Pod szyldem Bazar Odzieżowy działają sklepy z odzieżą nową i używaną, importowaną z Anglii i Irlandii. Sieć, która jest na rynku od czterech lat, obecnie liczy ponad 20 placówek – wszystkie franczyzowe.
– Nasze sklepy działają w różnej wielkości miastach – podkreśla Jan Kozłowski, franczyzodawca Bazaru Odzieżowego. – Zarówno w Warszawie, jak i w o wiele mniejszych Wadowicach czy Tomaszowie Lubelskim.
Lokalizacja dla sklepu
Franczyzodawca zapewnia, że inwestycja w sklep z używaną i outletową odzieżą należy do bardzo niskich. Jedyne wyposażenie, jakie jest wymagane, to chromowane rury do wieszania ubrań.
– Na wyposażenie wystarczy 3 tys. zł – zapewnia Jan Kozłowski.
Sklep nie musi być duży. Wystarczy już lokal o powierzchni 25 m2. Ale oczywiście im większy, tym więcej towaru się zmieści. Największy sklep marki, w Wadowicach, ma 1 tys. m2 powierzchni.
– Jeśli chodzi o lokalizację, to nasze sklepy działają zarówno w centrach miast, na osiedlach, jak i w galeriach handlowych – dodaje franczyzodawca Bazaru Odzieżowego. – W przypadku lokalizacji w galerii należy jednak liczy się z faktem, że sklepy mogą zostać objęte lockdownem po wprowadzaniu obostrzeń pandemicznych w centrach handlowych.
Towar na wieszaki
Franczyzobiorcy mają zapewnione dostawy towaru. Wielkość dostawy zależy od wielkości sklepu. Minimalny zakup to 500 kg, co kosztuje min. 8 tys. zł. Towar jest dostarczany w 15-25 kilogramowych workach, odzież jest posortowana i gotowa do powieszenia.
–- Na początku 70 proc. dostawy stanowi odzież damska, a resztę po połowie męska i dziecięca. Wynika to z naszych doświadczeń – wyjaśnia Jan Kozłowski. – Kolejne dostawy są dopasowywane do potrzeb konkretnego rynku. Odbywają się co tydzień.
Oprócz ubrań w asortymencie są też m.in. buty, torebki i inne akcesoria. Franczyzobiorca sam decyduje, czy towar będzie sprzedawany na kilogramy czy wyceniany za sztukę, sam ustala godziny otwarcia sklepu.
Zarobek na marży
Opłata za przystąpienie do sieci, przy sklepie o powierzchni 25 m2, wynosi 2,5 tys. zł. Nie ma opłat miesięcznych. Licencjobiorcy zarabiają na marży od sprzedaży.
– Popyt na zakupy w second handach jest coraz większy – zapewnia Jan Kozłowski. – Po pierwsze ludzie mają coraz mniej pieniędzy, oszczędzają. A u nas można kupić nowe rzeczy bardzo znanych marek w niskich cenach. Po drugie coraz bardziej istotnym aspektem dla wielu z nich jest też ekologia.
Franczyzodawca właśnie zaczyna rozwijać kolejny koncept – Bazar Odzieżowy Kids. Będą to sklepy wyłącznie z ubraniami dla dzieci.
WIZYTÓWKA BAZARU ODZIEŻOWEGO
Sklepy z używaną i nową odzieżą.
- ponad 20 klepów
- min. powierzchnia lokalu 25 m2
- opłata wstępna od 2,5 tys. zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Połączenie restauracji z produkcją piwa przyciąga klientów. Browar Korona postanowił to wykorzystać.
Z kosmetyczną marką Yves Rocher można współpracować w dwóch modelach. Czym się różnią?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Bilard jest popularną rozrywką i dość prostą grą. Trzeba kijem posłać bilę do łuzy. Kto trafia, ten wygrywa – tak samo jak w biznesie. Własny klub bilardowy może być trafną inwestycją.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...