Jak zarobić na diecie pudełkowej
Jak powstała marka Fit & Food Catering?
Na studiach pracowałam w kawiarni. Miałam surową szefową, ale bardzo mi się podobał jej sposób pracy. Tak bardzo, że postanowiłam w przyszłości otworzyć własną restaurację. Zawsze też byłam osobą aktywną sportowo. Właśnie dlatego zainteresowałam się cateringiem dietetycznym. Tak powstała marka Fit & Food, którą prowadzę wspólnie z mężem Rafałem i wspólnikiem Markiem Kuczką.
Co zawiera wasza oferta?
Oferta Fit & Food Catering obejmuje kilka rodzajów diet, opracowanych we współpracy z dietetykami: standardową, bezglutenową, wegetariańskie, sportowe oraz lecznicze – dla osób z różnymi schorzeniami, diabetyków, alergików, ludzi z nietolerancjami pokarmowymi. Te ostatnie diety są opracowywane indywidualnie, dla każdego klienta, po konsultacji z dietetykiem klinicznym. Dodatkowo, wybierając którąkolwiek dietę klient może np. zastrzec, że prosi o wykluczenie niektórych produktów, np. papryki czy selera.
Klienci codziennie otrzymują zestaw pięciu posiłków, o wybranej przez siebie kaloryczności. Są też zestawy lunchowe, zawierające trzy posiłki. Oprócz cateringu pod szyldem Fit & Food działa także stacjonarne bistro.
Na jakim terenie obsługujecie klientów?
Dowozimy dziś catering na terenie całego Opola oraz w promieniu 30-40 km od miasta. Mamy ok. 50 stałych klientów na standardowych dietach, plus diety indywidualne. Z oferty korzystają osoby w wieku od 25 do 60 lat. W większości to ludzie odchudzający się, ale są też single, którym nie opłaca się gotować dla jednej osoby, sportowcy, którzy potrzebują posiłków o konkretnej gramaturze i kaloryczności.
Od niedawna zaczęliśmy rozwój przez franczyzę. Mamy już jedną franczyzobiorczynię, w Rybniku. Docelowo chcemy mieć przynajmniej 15 oddziałów w całym kraju. Nie muszą znajdować się wyłącznie w miastach wojewódzkich, wszystko zależy od lokalnego rynku. Można uruchomić tylko działalność cateringową, albo połączyć ją z prowadzeniem bistro. Jesteśmy też otwarci na współpracę z przedsiębiorcami, którzy np. prowadzą własne lokale gastronomiczne i chcą poszerzyć działalność o catering dietetyczny.
Na jak dużą inwestycję trzeba się przygotować?
Przygotowanie kuchni na potrzeby cateringu to wydatek min. 85 tys. zł (w przypadku lokalu już przystosowanego do potrzeb gastronomii). Jeżeli chcemy uruchomić także bistro, kwota inwestycji rośnie o 30-40 tys. zł. W przypadku samego cateringu opłata wstępna wynosi 23 tys. zł netto. Jeśli chcemy połączyć go z bistro, wzrasta do 32 tys. zł netto.
Kiedy pojawiają się pierwsze zyski?
Szacujemy, że po około pół roku. Oczywiście, da się zauważyć pewna sezonowość. Bardzo dobry okres to wiosna, słabsze jest lato, gdy ludzie wyjeżdżają na urlopy. W październiku znów zaczyna się wysoki sezon, który trwa do świąt. Liczba zamówień zaczyna ponownie rosnąć po sylwestrze, jako efekt noworocznych postanowień. Co ważne, catering dietetyczny okazał się covidoodporny. Już rok temu, gdy zaczął się pierwszy lockdown, zauważyliśmy skok liczby klientów. Przedłużające się zamknięcie, przejście na pracę zdalną spowodowało, że wiele osób przytyło i teraz chcą się pozbyć zbędnych kilogramów.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA FIT & FOOD CATERING
Firma zajmująca się cateringiem dietetycznym.
- 1 placówka własna
- 1 placówka franczyzowa
- kwota inwestycji min. 85 tys. zł
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Franczyzodawca Cukrem i Solą oraz Cafe Słodziak poszerza ofertę w lokalach m. in. o croissanty z dubajską czekoladą. Ma też propozycję dla franczyzobiorców, którzy chcieliby zaoszczędzić na inwestycji.
Carat Kebab chce zmienić podejście Polaków do kebabu. Zachęca też franczyzobiorców do łączenia pod jednym dachem kilku marek gastronomicznych.
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Joanna i Paweł Sobkowiakowie szukali biznesu, który będzie dodatkowym źródłem dochodu. Ważne dla nich było też to, żeby dało się go połączyć z prowadzeniem ich dotychczasowej firmy, a także wychowaniem małego dziecka. Na jaką franczyzę postawili?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
Ile lat musi rosnąć choinka, żeby nadawała się do sprzedaży? I czy na plantacji choinek praca jest tylko w grudniu?
Kiedy krajowy rynek robi się za mały, franczyza może być kluczem do międzynarodowego sukcesu. Dowiedz się, jak rozwinąć biznes poza granicami Polski.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...