Czy opłaca się otworzyć placówkę kurierską?
Globbox, sieć punktów paczkowych, oferuje dwa modele współpracy. Pod szyldem sieci można prowadzić punkt paczkowy, jako dodatek do już prowadzonego biznesu. O usługach Globbox w tym koncepcie mogą pomyśleć np. właściciele sklepów spożywczych, agencji ubezpieczeń, biur turystycznych.
Druga opcja to otwarcie punktu paczkowego, który jest głównym biznesem prowadzonym przez partnera. W przypadku pierwszego modelu opłata startowa wynosi 350 zł, a miesięczny abonament 99 zł netto. Przy drugim modelu na start trzeba wydać 2 tys. zł, a abonament jest płacony po sześciu miesiącach od rozpoczęcia działalności. Jego wysokość sięga od 99 do 299 zł w zależności od wysokości obrotów, jakie dany punkt będzie osiągać.
– Zwrot z inwestycji możliwy jest już w pierwszym miesiącu funkcjonowania – mówi Jacek Wajsprych, dyrektor do spraw rozwoju sieci Globbox.
Potencjalny franczyzobiorca musi dysponować lokalem, albo miejscem w lokalu, w którym już prowadzi biznes. Optymalna powierzchnia to ok. 20 m2 w przypadku lokalu dedykowanego tylko pod usługi kurierskie lub 2-3 m2 w przypadku działalności komplementarnej. Oprócz tego franczyzobiorca musi mieć komputer z dostępem do internetu, drukarkę oraz wagę.
Wszyscy partnerzy mogą liczyć na wsparcie sprzedażowe, marketingowe i operacyjne. Franczyzodawca zapewni materiały reklamowe, opakowanie oraz infolinię.
Wszystkie lokalizacje
Globbox szuka franczyzobiorców w każdej lokalizacji.
– Mamy punkty zarówno w małych miejscowościach, jak i w dużych miastach. Przed podjęciem decyzji o otwarciu punktu wnikliwie oceniamy każdą lokalizację pod kątem potencjału sprzedażowego – mówi Jacek Wajsprych.
Obecnie w sieci działa około 900 punktów. W 2020 roku dołączyły 184 nowe punkty. W tym roku sieć Globbox ma osiągnąć liczbę tysiąca punktów.
Zdaniem Jacka Wajsprycha firma na rynku wyróżnia się szeroką bazą firm kurierskich oraz produktów.
– Jesteśmy obecni nawet w małych miejscowościach i dzięki temu klienci mają możliwość nadania w wygodny sposób paczki do praktycznie każdego miejsca na świecie, korzystając z szerokiej oferty firm kurierskich i produktów. Plusem jest także fakt, że wielu naszych partnerów, dzięki statusowi placówki pocztowej, który im nadajemy, może otworzyć swój sklep w niedziele niehandlowe oraz święta – mówi Jacek Wajsprych.
Dodaje, że firma w czasie pandemii od marca 2020 roku odnotowywała znaczne wzrosty liczby nadawanych przesyłek, a tym samym jej partnerzy mieli znacząco wyższe przychody w stosunku do 2019 roku.
– W tym roku widzimy kontynuację tego trendu i wszystko wskazuje na to, że będzie on się rozwijał w najbliższych latach dzięki przeniesieniu handlu z obszaru tradycyjnego do e-commerce – mówi Jacek Wajsprych.
Firma planuje dalej rozwijać sieć i pracować nad jej standaryzacją.
– To pozwoli nam na uruchomienie nowych projektów, będących odpowiedzią na oczekiwania naszych partnerów biznesowych oraz firm działających w obszarze e-commerce. Te działania powinny przynieść wymierne efekty w postaci większych przychodów i poprawy rentowności biznesów naszych franczyzobiorców – zapewnia Jacek Wajsprych.
WIZYTÓWKA SIECI GLOBBOX
Sieć punktów paczkowych.
- liczba punktów – 900
- kwota inwestycji – 350 zł albo 2 tys. zł w zależności od wybranego modelu
- miesięczny abonament – od 99 zł do 299 zł


ZOBACZ W KATALOGU




















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka Rentabox24 działa na rynku self storage i proponuje biznes, który może dawać praktycznie pasywny dochód.
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
– Zakładaliśmy otwarcie pięciu punktów franczyzowych w tym roku. Już w pierwszym półroczu podwoiliśmy ten wynik – mówi Michał Małolepszy, prezes evoGroup.
Citybox24.pl tworzy sieć magazynów samoobsługowych. To biznes dla pasywnych inwestorów. Na czym polega współpraca?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

– Większość podłóg i drzwi sprzedaje się wraz z usługą montażu, dlatego ekipy montażowe to bardzo ważna część mojego biznesu – mówi Radosław Chabowski, franczyzobiorca DDD Dobre Dla Domu.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
– International Franchise Day to święto dobrej współpracy dla tych, którzy w takim modelu działają – podkreśla Adam Kuc, właściciel placówki partnerskiej VeloBanku.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...