Biznes w autodetailingu
Początki pandemii były trudne dla branży autodetailingu. Odczuła to także firma Ziebart, amerykańska marka, która w Polsce działa od 2009 roku. Po chwilowym załamaniu popytu na początku pandemii, wrócił on do normy.
– W tej chwili sprzedaż w naszych salonach jest większa niż w tamtym roku – mówi Mateusz Drab, kierownik ds. rozwoju biznesu w firmie Ziebart.
Dodaje, że konkurencja na rynku autodetailingu jest dzisiaj bardzo duża. Funkcjonuje na nim wiele firm, ale także osób, które zakładają własne działalności gospodarcze i specjalizują się w tej dziedzinie. Nie ma już miasta, w którym nie byłoby konkurencji.
– Detailing stał się modny, ponieważ wzrosła mocno świadomość ludzi na temat pielęgnacji aut. W 2013 roku mało kto wiedział, co to jest powłoka ceramiczna, a o folii ochronnej na auto nie słyszał prawie nikt. Dzisiaj taki brak świadomości zdarza się niezwykle rzadko. Ludzie chcą jeździć ładnie wyglądającymi autami – mówi Mareusz Drab.
Jego zdaniem firmę Ziebart wyróżnia na rynku fakt, że to największa firma detailingowa na świecie.
– Mamy więc sporo doświadczenia. W większości krajów, w których jesteśmy, działamy już kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt lat. Każdy rynek ma swoją specyfikę. Na przykład w Korei Południowej połowa usług, które sprzedajemy, to wyciszanie auta. W Polsce nikt nie byłby tym zainteresowany. Natomiast w USA jest duże zainteresowanie zabezpieczeniem paki specjalnym środkiem, bo tam jest mnóstwo pickupów – opowiada Mateusz Drab.
Dealerzy mile widziani
W Polsce firma działa od 2009 roku. Ma salony w czterech miastach – w Bydgoszczy i Poznaniu własne, a w Krakowie i Warszawie franczyzowe. Prowadzi rozmowy z kolejnymi trzema partnerami.
Opłata licencyjna zależy od wielkości miasta, w którym dany partner chce działać, i wynosi od 20 do 50 tys. zł. Po stronie franczyzobiorcy leży remont lokalu i jego wyposażenie. Odpowiedni sprzęt i chemię nabywa on u franczyzodawcy. Miesięczna opłata to 8 proc. od obrotu, w przypadku chemii i 5 proc. w przypadku usług.
Docelowo Ziebart chce mieć około 49 placówek w Polsce. Jeśli partner ma duży salon w dużym mieście, może otwierać mniejsze punkty w poszczególnych dzielnicach.
Zwrot z inwestycji może zająć średnio dwa lata. Przyspieszyć go może współpraca z dealerami samochodowymi.
– Zachęcamy do działania z lokalnymi dealerami samochodowymi. Dzięki temu szybciej można liczyć na profity i skraca się okres zwrotu inwestycji – mówi Mateusz Drab.
WIZYTÓWKA SIECI ZIEBART
Firma specjalizująca się w autodetailingu.
- opłata licencyjna – od 20 do 50 tys. zł
- miesięczna opłata – 8 proc. od obrotu w przypadku chemii i 5 proc. w przypadku usług miesięczne opłaty – kilkaset złotych
- planowana liczba placówek w Polsce – 49
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Druga placówka Dzikich Pląsów już w pierwszym miesiącu działania osiągnęła wynik zaplanowany na pół roku. Co marka oferuje franczyzobiorcom?
Miejsc do zagospodarowania na punkt Wynajmij Dostawczaka coraz mniej. Gdzie można jeszcze otworzyć taki biznes?
Sieć ulicznych wypożyczalni hulajnóg elektrycznych Quick Ride ma już ośmiu franczyzobiorców. Jak sobie radzą?
Firma nie podnosi stawek, tylko nadrabia niższe marże większym obrotem. Czy to dobry sposób?
Car For You, sieć wynajmu aut, szykuje nową aplikację dla klientów oraz system dla partnerów. Jakie jeszcze zmiany są w planach?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Balijski masaż, ręcznie robiona biżuteria, a może decluttering – Polacy nie oszczędzają na wygodzie. Na jakich produktach i usługach premium można dzisiaj zarobić?
Rozważasz otwarcie firmy? Najpierw zainwestuj w subskrypcję miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się opłaca! Tego nie przeczytasz w internecie! Cena rocznej subskrybcji to 59 zł – oszczędzasz czas i 61 zł. Nowe wydanie wyślemy co miesiąc pocztą na wskazany adres, a przesyłka nic Cię nie będzie kosztować.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
– Przy rzemieślniczej produkcji nie da się konkurować cenowo z lodami przemysłowymi. Jednak jakość przyciąga, nawet jeśli cena jest wyższa – mówi Dariusz Stykowski, współwłaściciel Autorskich Lodów Piccolo.
Planujesz zostać franczyzodawcą i chcesz rozwinąć sieć, ale nie wiesz jak? Eksperci od franczyzy podpowiedzą, jak to zrobić.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...