Biznes w autodetailingu
Początki pandemii były trudne dla branży autodetailingu. Odczuła to także firma Ziebart, amerykańska marka, która w Polsce działa od 2009 roku. Po chwilowym załamaniu popytu na początku pandemii, wrócił on do normy.
– W tej chwili sprzedaż w naszych salonach jest większa niż w tamtym roku – mówi Mateusz Drab, kierownik ds. rozwoju biznesu w firmie Ziebart.
Dodaje, że konkurencja na rynku autodetailingu jest dzisiaj bardzo duża. Funkcjonuje na nim wiele firm, ale także osób, które zakładają własne działalności gospodarcze i specjalizują się w tej dziedzinie. Nie ma już miasta, w którym nie byłoby konkurencji.
– Detailing stał się modny, ponieważ wzrosła mocno świadomość ludzi na temat pielęgnacji aut. W 2013 roku mało kto wiedział, co to jest powłoka ceramiczna, a o folii ochronnej na auto nie słyszał prawie nikt. Dzisiaj taki brak świadomości zdarza się niezwykle rzadko. Ludzie chcą jeździć ładnie wyglądającymi autami – mówi Mareusz Drab.
Jego zdaniem firmę Ziebart wyróżnia na rynku fakt, że to największa firma detailingowa na świecie.
– Mamy więc sporo doświadczenia. W większości krajów, w których jesteśmy, działamy już kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt lat. Każdy rynek ma swoją specyfikę. Na przykład w Korei Południowej połowa usług, które sprzedajemy, to wyciszanie auta. W Polsce nikt nie byłby tym zainteresowany. Natomiast w USA jest duże zainteresowanie zabezpieczeniem paki specjalnym środkiem, bo tam jest mnóstwo pickupów – opowiada Mateusz Drab.
Dealerzy mile widziani
W Polsce firma działa od 2009 roku. Ma salony w czterech miastach – w Bydgoszczy i Poznaniu własne, a w Krakowie i Warszawie franczyzowe. Prowadzi rozmowy z kolejnymi trzema partnerami.
Opłata licencyjna zależy od wielkości miasta, w którym dany partner chce działać, i wynosi od 20 do 50 tys. zł. Po stronie franczyzobiorcy leży remont lokalu i jego wyposażenie. Odpowiedni sprzęt i chemię nabywa on u franczyzodawcy. Miesięczna opłata to 8 proc. od obrotu, w przypadku chemii i 5 proc. w przypadku usług.
Docelowo Ziebart chce mieć około 49 placówek w Polsce. Jeśli partner ma duży salon w dużym mieście, może otwierać mniejsze punkty w poszczególnych dzielnicach.
Zwrot z inwestycji może zająć średnio dwa lata. Przyspieszyć go może współpraca z dealerami samochodowymi.
– Zachęcamy do działania z lokalnymi dealerami samochodowymi. Dzięki temu szybciej można liczyć na profity i skraca się okres zwrotu inwestycji – mówi Mateusz Drab.
WIZYTÓWKA SIECI ZIEBART
Firma specjalizująca się w autodetailingu.
- opłata licencyjna – od 20 do 50 tys. zł
- miesięczna opłata – 8 proc. od obrotu w przypadku chemii i 5 proc. w przypadku usług miesięczne opłaty – kilkaset złotych
- planowana liczba placówek w Polsce – 49


ZOBACZ W KATALOGU


















PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Marka Rentabox24 działa na rynku self storage i proponuje biznes, który może dawać praktycznie pasywny dochód.
La Mancha szuka partnerów szczególnie w Białymstoku i Szczecinie. Dlaczego to dobry moment na nawiązanie współpracy?
Polacy coraz częściej sięgają po e-papierosy. Sklep z elektronicznymi papierosami można otworzyć we franczyzie. Czy to się opłaca?
– Zakładaliśmy otwarcie pięciu punktów franczyzowych w tym roku. Już w pierwszym półroczu podwoiliśmy ten wynik – mówi Michał Małolepszy, prezes evoGroup.
Citybox24.pl tworzy sieć magazynów samoobsługowych. To biznes dla pasywnych inwestorów. Na czym polega współpraca?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Najlepsze rozwiązania rodzą się z potrzeby. Nie inaczej było w przypadku robota Fidi. Polskie rozwiązanie ma szansę podbić międzynarodowy rynek medyczny.
Franczyzę i4-Mobile można połączyć z innym biznesem. A franczyzodawca może nawet pokryć część kosztów inwestycji.
POPULARNE NA FORUM
Punkt przesyłek kurierskich
Wspolpraca z firma Ship Center jako franczyzobiorca??? ODRADZAM SPRAWDZ ICH UMOWE U SWOJEGO PRAWNIKA, jest ona jednostronna i ukierunkowana na kary umowne ktore sobie sami...
Broker Kurierski
Do Koszałka Można coś więcej o ship center
Interes pompowany helem
Warto zajrzeć do KRS i posprawdzać z jakimi spółkami jest ten Pan powiązany - KPCG SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ...
Myjnia samochodowa z dojazdem do klienta?
Znajomi z Myjnia samochodowa Warszawa przyjeżdżają do mnie za małą dopłatą. Myślę, że jeśli zapytasz to i przyjadą do cb
Punkt przesyłek kurierskich
Ja tam jestem w miare zadowolona z franczyzy Pakersów. Są szkolenia, materiały marketingowe. Na początku jak jeszcze tego potrzebowałam zawsze mogłam zadzwonić na...
Punkt przesyłek kurierskich
To ja dodam coś od siebie. Nigdy się nie dorobicie i nie zarobicie otwierając taki biznes z pośrednikiem.
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...
Punkt przesyłek kurierskich
O kurczę, dobrze, że mówicie jak jest. Ja w sumie też się zastanawiałam, ale finalnie wybrałam Pakersów i wszystko śmiga jak narazie. Udało mi się szybko to...