Piotr Buchalski, założyciel sieci Orient Massage, Thai Organic i Pijalni Ziół Natura Organica / "Moim celem jest stworzenie w ciągu 6-8 lat największej w Europie sieci salonów masażu i holistycznych spa".
Poniedziałek
26.07.2021
Od 10 do 15 salonów Orient Massage i Thai Organic oraz 20-30 Pijalni Ziół Natura Organica planuje otworzyć do końca roku franczyzodawca tych marek. Ile trzeba zainwestować w biznes?
 

Piotr Buchalski, który od czterech lat prowadzi sieć salonów spa Orient Massage, w ostatnim czasie wprowadził na rynek kolejne dwa koncepty – salony masażu Thai Organic i Pijalnie Ziół Natura Organica. Mimo utrudnień spowodowanych pandemią, zamrożenia gospodarki i kryzysu, przez który ostatni rok był dla licznych walką o przetrwanie, sieci Piotra Buchalskiego otworzyły po 10 salonów. – Szybki rozwój naszych trzech konceptów pokazuje, że jest ogromne zapotrzebowanie na dobrej jakości masaże, unikatowe miejsca odprężenia, holistyczne podejście do zdrowia i powrót do naturalnych produktów na bazie ziół. Mimo popularności spa brakowało dotychczas na rynku salonów łączących szereg technik i sprawdzonych terapii pochodzących z krajów orientu. Rozwijamy sieć pierwszych w Polsce salonów masażu oraz holistycznych spa, czerpiących z mądrości setek lat medycyny i terapii Wschodu – mówi Piotr Buchalski. Techniki masażu i rytuału Orient Massage i Thai Organic zostały opracowane przez balijskiego mistrza naturalnych terapii wschodu – I Putu Miasta. Wykonują je certyfikowane terapeutki z wyselekcjonowanych szkół masażu na wyspie Bali oraz Tajlandii. Ponadto rozwijamy unikatowy w skali Europy koncept Pijalni Ziół – dodaje Piotr Buchalski.

Nie bez przyczyny firma skupia uwagę na jakości masażu i produktach naturalnych. Biznes wywodzi się bowiem z potrzeb osobistych, powstałych zupełnie niespodziewanie. – Zdrowie i przyjemność z życia jest większa, gdy dbamy o harmonię ciała i umysłu. Właśnie tego nauczyłem w Azji, którą dość często odwiedzam przede wszystkim w celach zdrowotnych. Techniki masażu balijskiego bardzo pomagają mojej partnerce, która choruje na stwardnienie rozsiane. Z usług doświadczonych masażystek chcieliśmy korzystać również w kraju, dlatego zaczęliśmy zapraszać je do Polski – wspomina Piotr Buchalski. 

Najpierw miała być agencja pracy, która pośredniczy w zatrudnianiu masażystów z Indonezji. Wkrótce jednak Piotr Buchalski zdecydował się otworzyć własny salon. Pierwszy punkt Orient Massage powstał cztery lata temu w rodzinnej Łodzi. Zaraz po nim bardzo szybko pojawiła się placówka w Warszawie. Obecnie w całej Polsce funkcjonuje 13 punktów. Pomysł i idea Orient Massage spotkała się z dużym zainteresowaniem. Piotr Buchalski konsekwentnie realizuje koncepcję sieci opartej na niezwykłej technice wyspecjalizowanych masażystek z Bali i Tajlandii, które uchodzą za najlepsze na świecie. Jak twierdzi przedsiębiorca, ich wiedza i doświadczenie z zakresu anatomii człowieka pozwalają dopasować technikę masażu do indywidualnych potrzeb klientów. Dzięki temu są one jeszcze bardziej efektywne. Stanowią nie tylko element relaksu, ale również terapii i rehabilitacji. Personel salonów składa się więc z masażystek wyłącznie z udokumentowaną wiedzą i świadectwem ukończenia wyspecjalizowanych szkół na Bali i w Tajlandii. – Wraz z naszymi ekspertami wdrożyliśmy program budowy naturalnej odporności organizmu, opierając się na filozofii dalekowschodniej, czerpiąc z niej niezwykle bogatą gamę metod i terapii wpływających na nasze zdrowie, wygląd i wewnętrzną harmonię – zapewnia Piotr Buchalski. 

Sieć korzysta także z naturalnych kosmetyków i olejów organicznych własnej marki Orient’ Nature, tłoczonych na zimno, bogatych w witaminy i minerały. Wśród nich są m.in. produkty oparte na oleju sojowym, słonecznikowym, migdałowym czy awokado. Kosmetyki pochodzą z małych azjatyckich manufaktur, z którymi Piotr Buchalski bezpośrednio współpracuje. 

Orient Massage i Thai Organic różnią się przede wszystkim aranżacją wnętrza i kosztami inwestycji. Orient Massage to holistyczne spa z osobnymi pomieszczeniami dla klientów. Natomiast placówki Thai Organic mają więcej otwartej przestrzeni, a stanowiska do masażu dzielą bambusowe ściany. – Inspiracje wnętrz pochodzą z tropikalnej wyspy Bali oraz Tajlandii. Nadano im jednocześnie nowoczesny, świeży, stylowy design ukierunkowany na łagodzenie stresu i odprężenie organizmu. Do aranżacji wnętrz Thai Organic użyto naturalnych materiałów takich jak beton, drewno, bambus czy len. Dominują barwy i tekstury natury. 
Ważnym elementem jest naturalna roślinność uzupełniana szumem wody z fontann zen. Atmosferę wnętrz Thai Organic buduje również nastrojowa muzyka inspirowana tropikalną przyrodą oraz unikatowa, naturalna kompozycja zapachowa Thai’ Aroma, posiadająca właściwości antybakteryjne, przeciwgrzybiczne, przeciwzapalne czy przeciwutleniające – zapewnia Piotr Buchalski.

Ważną częścią salonów Orient Massage i Thai Organic są strefy relaksu, czyli Pijalnie Ziół Natura Organica, oferujące najwyższej światowej klasy wykwintne kolekcje ziół, herbat, napojów, wyciągów i ekstraktów ziołowych o unikatowych właściwościach prozdrowotnych wpływających na codzienną budowę naturalnej, trwałej odporności organizmu.

Pijalnie Ziół mogą też funkcjonować niezależnie od salonów Orient Massage i Thai Organic. Jest to model franczyzowy pod marką Pijalnie Ziół Natura Organica, przeznaczony dla salonów kosmetycznych, fryzjerskich, klubów fitness, hoteli, pensjonatów, sklepów, salonów masażu czy innych miejsc z recepcją. – Punkty mogą funkcjonować indywidualnie lub być uzupełnieniem innych placówek w formie poczekalni czy strefy relaksu. W naszych pijalniach można także zrobić zakupy i zaopatrzyć się w zioła, herbaty, napoje ziołowe, wyciągi oraz ekstrakty o właściwościach prozdrowotnych – wymienia Piotr Buchalski.     

Szybki rozwój wszystkich konceptów pokazał, że model biznesowy pasuje do rynku i jest popyt na oferowane usługi. Piotr Buchalski dostrzega dodatkową wartość biznesu, która szczególnie teraz w dobie COVID-19 jest doceniana. Chociaż od dawna rośnie popularność zdrowego trybu życia, koronawirus sprawił, że ludzie jeszcze bardziej zwracają uwagę na kondycję swojego organizmu. Sieci Piotra Buchalskiego bardzo dobrze wpisały się w obecne potrzeby klientów, przyczyniając się do codziennej budowy naturalnej odporności. Widać też powrót konsumentów do ziół, które stosowane regularnie dają często lepsze efekty prozdrowotne niż suplementy w tabletkach. Stąd też unikatowy pomysł na Pijalnie Ziół. Jest popyt, który kreuje podaż. Firma korzysta z koniunktury i liczy, że do końca tego roku otworzy od 10 do 15 salonów Orient Massage i Thai Organic oraz 20-30 Pijalni Ziół Natura Organica. Ma też ambitne plany na ekspansję międzynarodową – Moim celem jest stworzenie w ciągu 6-8 lat największej w Europie sieci salonów masażu i holistycznych spa – dodaje Piotr Buchalski. Biorąc pod uwagę to, jak rozwija firmę mimo pandemii, jego plany wydają się całkiem realne.

Koszt inwestycji w model Orient Massage wynosi od 60 tys. zł do 300 tys. zł. W przypadku Thai Organic, górna granica inwestycji wynosi 250 tys. zł. Natomiast organizacja biznesu pod marką Pijalnia Ziół Natura Organica zaczyna się już od 4 tys. zł.  

Inwestycja w salon Orient Massage obejmuje opłatę franczyzową w wysokości 28 tys. zł, zatrudnienie czterech masażystek z Bali – koszt 48 tys. zł, zakup kosmetyków i ziół – 8 tys. zł oraz aranżację i wyposażenie lokalu: od 20 tys. zł do 200 tys. zł. Thai Organic wymaga przynajmniej dwóch masażystek w kwocie 24 tys. zł, natomiast aranżacja wnętrza i wyposażenie lokalu wynosi od 10 tys. zł do 150 tys. zł, w zależności od wielkości i stanu lokalu.

Najmniej kosztuje inwestycja w Pijalnię Ziół Naturalnych Natura Organica. W tym przypadku budżet potrzebny do otwarcia placówki powinien wynosić między 4 tys. zł a 8 tys. zł. Ponadto koncept, który w swoim zamyśle stanowi uzupełnienie istniejącej działalności biznesowej, nie generuje miesięcznych kosztów utrzymania. Dzięki temu proces otwarcia punktu jest bardzo krótki, bo trwa tylko tydzień. 

Nieco więcej czasu i formalności wymagają salony. Proces przygotowania placówek do uruchomienia trwa od 1 do 3 miesięcy. Tyle zajmują formalności związane z załatwieniem dwuletniej wizy i pozwolenia na pracę dla osób z Bali, a także aranżacja lokalu. Po stronie franczyzobiorcy jest znalezienie lokalu zgodnego z wytycznymi centrali, natomiast decyzję o ostatecznym wyborze lokalizacji podejmują wspólnie obie strony. Partner otrzymuje od centrali koncepcję wnętrza oraz przy jej wsparciu nadzoruje prace remontowo-budowlane. 

Salony działają w miejscowościach od 15 tys. mieszkańców. Powierzchnia placówki Orient Massage wynosi 80-150 m2. Nieco mniejsze lokale działają pod marką Thai Organic. W tym przypadku dolna granica powierzchni to 60 m2. Natomiast najmniej miejsca, czyli 20 m2. potrzebują Pijalnie Ziół Natura Organica. 
Ważnym elementem salonów masażu są duże witryny. Ponadto lokale muszą znajdować się w widocznym i popularnym miejscu danej miejscowości. – Najlepsze lokalizacje to miasta z dużą przepustowością ludzi, przy głównych arteriach miast, niekoniecznie w galeriach handlowych ze względu na wysoki czynsz i ograniczenia związane z dostępem do łazienki. Istotny jest też parking w pobliżu salonu – wylicza Piotr Buchalski. 

Otwarcie salonu poprzedza szkolenie wstępne, które obejmuje zarządzanie biznesem oraz personelem, włączając w to kwestie zatrudnienia osób z zagranicy, a także z zakresu wiedzy o produktach. Wszystkie kwestie dotyczące procesu rekrutacji masażystek, przelotu, zakwaterowania, ZUS-u i podatków załatwia franczyzodawca. Orient Massage i Thai Organic zatrudniają pracowników bezpośrednio dla konkretnego franczyzobiorcy. Każda masażystka podpisuje czteroletni kontrakt z miesięczną przerwą na odnowienie wizy, która przyznawana jest na dwa lata. W takiej sytuacji sieć zapewnia zastępstwo, aby utrzymać pełny komplet zatrudnienia. – Element zatrudnienia masażystek budzi największe zainteresowanie wśród potencjalnych franczyzobiorców. Dlatego wszelkie formalności prawno-administracyjne związane z pracownikami z zagranicy są po naszej stronie. W naszej gestii są także kwestie związane z przedłużaniem wiz.

Franczyzobiorcy jedynie zarządzają personelem i regulują koszty wynagrodzenia – wylicza Piotr Buchalski. 
W trakcie prowadzenia działalności partnerzy mają bieżące wsparcie koordynatorów sieci. Wszelkie formalności związane z zatrudnianiem masażystek z Bali i Tajlandii bierze na siebie franczyzodawca. Franczyzobiorcy wyposażeni są również w wiedzę o dostępnych produktach, czyli kosmetykach oraz ziołach. 

Według danych firmy miesięczny przychód pojedynczego salonu Orient Massage i Thai Organic wynosi od 30 tys. zł do 100 tys. zł. W przypadku Pijalni Ziół Natura Organica franczyzobiorca zarabia od 1 tys. zł do 4 tys. zł.


Widoczne różnice / Orient Massage i Thai Organic różnią się przede wszystkim aranżacją wnętrza i kosztami inwestycji.
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019