Fitness się opłaca
Mamy za sobą półtora roku pandemii, w czasie której ucierpiała też branża fitness. MeetFit Studio Treningowe rozwija się i rusza z franczyzą. Czy to dobry moment na start?
Pandemia i związane z nią obostrzenia zdecydowanie nie sprzyjają prowadzeniu biznesu, natomiast myśląc długoterminowo, wbrew pozorom jest to idealny moment na inwestycję w branżę fitness. Praca zdalna, ograniczona możliwość ruchu w ostatnim roku spotęgowały liczbę osób zmagających się z otyłością i innymi problemami zdrowotnymi, co teraz przekłada się na większe zainteresowanie klubami fitness. Wiele osób zaczynających swoją przygodę z treningiem kojarzy siłownię jedynie z niebezpiecznym dźwiganiem dużych ciężarów i budowaniem masy mięśniowej lub odchudzaniem się poprzez bieganie na bieżni. W MeetFit łamiemy stereotypy. Kameralna i przyjacielska atmosfera sprzyjają początkującym, którzy często stresują się przebywaniem w dużym klubie fitness w otoczeniu bardziej doświadczonych i wytrenowanych osób.
W MeetFit podopieczni poznają trening, dzięki któremu staną się sprawniejszymi i zdrowszymi ludźmi, a wysportowana sylwetka będzie efektem ubocznym, a nie celem samym w sobie. Odpowiednio dobrana progresja ćwiczeń przez prowadzącego trenera pozwoli przez długi czas cieszyć się ruchem i zdobywaniem sprawności w każdym wieku. Studia treningu personalnego to bardzo prężnie rozwijający się trend w ostatnich latach. Nasze studia są doskonale wyposażone oraz oferują kompleksową opiekę trenera, dietetyka i fizjoterapeuty. Marka MeetFit nie opiera się na chwytach marketingowych, nowoczesnych urządzeniach oferujących doskonałe efekty po 30 minutach ćwiczeń i chęci jak największego zarobku kosztem jakości usług. Stawiamy na jakość, szacunek i szczere podejście do klienta oraz sprawdzone metody treningowe. Wyznacznikiem jakości i zadowolenia klientów jest średni okres korzystania z naszych usług oraz liczba poleceń.
Dlaczego zdecydowali się Państwo na rozwój we franczyzie?
Chcemy stworzyć rozpoznawalną w Polsce markę świadczącą usługi treningowe na najwyższym poziomie. Oczywiście planujemy otwierać też własne studia – kolejne powstanie wiosną 2022 roku. Natomiast wymaga to dużych nakładów finansowych. Nie chcemy korzystać z dużej ilości kredytów, dlatego pomyśleliśmy o rozwoju modelu franczyzowego. Franczyza zmniejsza ryzyko dla nas jako franczyzodawcy, oraz daje możliwości inwestycji w branżę fitness osobom, które się na niej nie znają, a widzą potencjał jej rozwoju w najbliższych latach.
Czy duża jest konkurencja na rynku studiów treningu personalnego? Czym się wyróżnia MeetFit?
W ostatnich latach powstało bardzo dużo studiów treningu personalnego, co dowodzi, że zainteresowanie tą usługą jest coraz większe. W tym momencie wszystkie studia to pojedyncze obiekty. My chcemy stworzyć sieć, która będzie oferować określony standard usług i stanie się rozpoznawalną marką, dzięki czemu potencjalni klienci automatycznie będą darzyć nas zaufaniem, zanim nawet zaczną korzystać z naszych usług. Zakładając, że dobra jakość usług to podstawa prowadzenia działalności, MeetFit ma się wyróżniać na rynku kompleksowym podejściem do danej osoby, poprzez opiekę różnych specjalistów w jednym miejscu oraz tworzeniem małych kameralnych lokali wykończonych i wyposażonych, tak aby umożliwić komfortowy trening.
Jakie jest zainteresowanie Polaków treningami w formie, którą oferuje MeetFit?
Z naszych osobistych obserwacji zapotrzebowanie na trening personalny i fachowe podejście do klienta jest coraz większe. Świadczy o tym bardzo duże zainteresowanie naszymi usługami i konieczność otwarcia drugiego studia w tym samym mieście. Nasi podopieczni chwalą sobie różnorodność ćwiczeń, treningi są dla nich motywujące, ponieważ zawsze staramy się stawiać im ciekawe wyzwania. Dzięki naszym treningom, podopieczni czują się lepiej i mają więcej energii do życia.
Czy ich popularność pana zdaniem będzie rosła w najbliższych latach i dlaczego?
Treningi personalne, czyli jak my to nazywamy korepetycje z ruchu, to usługa coraz chętniej wybierana przez Polaków. Pęd życia wymusza na nas efektywne wykorzystanie czasu, dlatego coraz więcej osób decyduje się na formę aktywności przeprowadzoną przez specjalistę z danego zagadnienia. Trening umówiony z trenerem poza zaletami efektywnego wykorzystania czasu motywuje nas do przyjścia i utrzymania systematyczności, dzięki czemu efekty pojawiają się szybciej. Dużo trudniej jest odwołać trening personalny, jeśli wiemy, że trener na nas czeka w porównaniu z tym, który miało wykonać się samemu. Kiedy ćwiczymy sami, łatwiej jest odpuścić i znaleźć milion wymówek. Branża fitness z roku na rok rośnie, natomiast w tym momencie z wszelkich klubów fitness korzysta jedynie 8 proc. Polaków. Widzimy olbrzymi potencjał rozwoju.
Jakie Państwo mają plany odnośnie rozwoju sieci w Polsce? Jak duża będzie sieć? Ilu partnerów firma chce pozyskać i w jakich lokalizacjach najchętniej?
Docelowo chcielibyśmy, aby MeetFit był obecny w każdym mieście powyżej 100 tys. mieszkańców. Liczba 40 lokalizacji w Polsce jest naszym celem, natomiast przed jego osiągnięciem nie wykluczamy ekspansji w Europie Zachodniej.
Rozmawiała Dominika Pronarska
ZOBACZ W KATALOGU
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Salony masażu Orient Massage i Thai Organic jako jedyne w Polsce połączyły masaże balijskie z dbałością o piękną skórę.
Ponad 50 nowych franczyzobiorców, sześć otwarć w jednym miesiącu – sieć Xtreme Fitness Gyms może być zadowolona z mijającego roku. A w przyszłym planuje jeszcze podkręcić tempo.
– Za pięć lat chcemy być największą siecią salonów Spa i masażu balijskiego w Europie – mówią dr Martyna Buchalska i Piotr Buchalski, właściciele Orient Massage & Thai Organic.
Parki Wola to sportowe parki rozrywki dla całych rodzin. Czy to drogi biznes i ile pozwala zarobić?
Wojciech Bychawski po 20 latach pracy w korporacji przeszedł na swoje. Zdecydował się na franczyzę Studia In.Time. Jak mu idzie?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
W ubiegłorocznym sezonie Lodolandia pobiła rekordy sprzedaży. Wśród franczyzobiorców marki jest dużo kobiet, które bardzo dobrze radzą sobie w biznesie.
Franczyzodawca Sayuri Sushi zapewnia, że restauracje pod tym szyldem są rentowne od pierwszego miesiąca działalności.
Już w serialu „Czterdziestolatek” Janusz Gajos żartował, że w Złotym Linie trzeba uważać na Rolexy, bo można zatracić się w zabawie. Tajniki tego sukcesu zdradza właściciel Złotego Lina, Jakub Olszewski.
Franczyza pojawiła się na polskim rynku wraz z upadkiem komunizmu, a dziś jest fundamentem rozwoju małej i średniej przedsiębiorczości. W 2023 roku chętni do założenia firmy mają do wyboru 1350 konceptów franczyzowych.
POPULARNE NA FORUM
Otwieramy park trampolin
Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...
Franczyza fitness
Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...
Zamiast etatu, własny salon urody
Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)
Opinie o współpracy z Yasumi
Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...
Gabinet kosmetyczny
Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...
Trening z maszyną
Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.
Zamiast etatu, własny salon urody
Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.
Opinie o współpracy z Yasumi
Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.