Oryginalny outlet we franczyzie
Danish Design to sieć outletów oferująca ubrania wyłącznie duńskich marek. Firm proponuje w swoich sklepach bieżące kolekcje, które znajdują się w firmowych placówkach. To nietypowe dla outletu.
– Ubrania sprowadzamy prosto od producentów i sprzedajemy w cenach średnio o połowę niższych, niż te na metkach. W ofercie mamy kilkanaście najbardziej popularnych duńskich marek. Stylistyka jest więc różnorodna, dzięki czemu z naszej oferty mogą korzystać bardzo różni klienci – mówi Bartłomiej Korcz, właściciel Danish Design.
Dodaje, że pomysł na sprzedaż duńskich ubrań wyniknął z potrzeby zaproponowania na polskim rynku czegoś oryginalnego, czego jeszcze u nas nie ma.
– W Polsce oprócz Danish Design nie funkcjonują żadne sklepy oferujące duńskie ubrania. Pomimo że duńskie marki na naszym rynku są zupełnie nieznane, to Polakom Skandynawia generalnie kojarzy się z wysoką jakością, więc chętnie próbują nowości. A jak już się zapoznają z naszą odzieżą, to do nas wracają. Ponadto w dzisiejszych czasach każdy może zajrzeć do internetu i sprawdzić, w jakich cenach nasze rzeczy są oferowane oryginalnie, a w jakich my je sprzedajemy. Generalnie zatem każdy nowy sklep dosyć szybko się rozwija i dobrze prosperuje – tłumaczy Bartłomiej Korcz.
Jego zdaniem outlety to sklepy, których będzie przybywać. Na Zachodzie jest ich dużo i rynek dobrze funkcjonuje. Natomiast w naszym kraju świadomość odnośnie korzyści z zakupów w takich miejscach dopiero zaczyna rosnąć.
Szybki zwrot
W tej chwili firma ma dwóch franczyzobiorców, a do końca roku planuje pozyskać jeszcze kilku.
Obecnie Danish Design zachęca potencjalnych franczyzobiorców, aby dołączyli do sieci akcją promocyjną, w ramach której sklep o powierzchni od 40 do 50 m2 można całkowicie wyposażyć i wyremontować za ok. 20 tys. zł. Centrala pobiera 5 tys. zł kaucji zwrotnej na poczet towaru, powierzanego licencjobiorcy w depozyt. Nie ma opłaty za przystąpienie do sieci.
– Działamy na zasadach komisowych. Towar jest naszą własnością i to, co się nie sprzeda, odbieramy ze sklepów. Po naszej stronie są też koszty wysyłki i zwrotów towarów. Franczyzobiorca dostaje przesyłkę z ubraniami raz w tygodniu. Co miesiąc wymieniamy całą kolekcję. Zabieramy towar, który znajduje się w sklepie przez cztery tygodnie. Potem sprzedajemy go własnymi siłami w swoich sklepach wyprzedażowych – tłumaczy Bartłomiej Korcz.
Dzięki temu franczyzobiorca ma dużą rotację towaru, a dodatkowo nie musi się martwić o to, co się nie sprzeda.
Franczyzobiorca powinien prowadzić sklep zgodnie z know-how Danish Design. Jego wynagrodzenie to 40 proc. prowizji. Obowiązuje go stała miesięczna opłata rzędu 700 zł.
Miesięcznie franczyzobiorca Danish Design w sumie zarabia od 5 do 10 tys. zł netto. Inwestycja zwraca się maksymalnie w ciągu pół roku.
Odwrót od galerii
Sklepy Danish Design mieszczą głównie w galeriach handlowych.
– Po pandemii trochę się odwróciliśmy od galerii handlowych, szczególnie tych dużych i inwestujemy głównie w sklepy, które działają przy ulicy – mówi Bartłomiej Korcz.
Dodaje, że firma zlikwidowała kilka sklepów w dużych i drogich galeriach.
– Musieliśmy przeprowadzić zmiany w firmie, ale tej chwili już dobrze prosperujemy. Sklepy przy ulicy nie były zamykane i miały duże obroty, zwłaszcza wtedy, kiedy galerie handlowe nie mogły działać. Dobrze funkcjonowały lokale w mniejszych galeriach, osiedlowych, tzw. convenience. Chętnie otwieramy placówki w takich miejscach. Klienci robią tam bieżące zakupy, ponadto konkurencja jest mniejsza a czynsz znacznie niższy niż w dużych centrach – mówi Bartłomiej Korcz.
WIZYTÓWKA SIECI DANISH DESIGN
Sieć outletów.
- liczba placówek franczyzowych – 2
- kwota inwestycji – 20 tys. zł na remont i 5 tys. zł kaucji zwrotnej
- miesięczne zarobki – 5-10 tys. zł netto
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
W czasie kilkuletniej restrukturyzacji Gatta zamknęła kilkanaście sklepów. Jak marka radzi sobie teraz?
Zanim Katarzyna Łucka została franczyzobiorczynią Blue Shadow, pracowała w sklepie tej marki przez 10 lat. Co się zmieniło, gdy została jego właścicielką?
Reporter – to nowa nazwa marki dotychczas znanej jako Reporter Young. Skąd ta zmiana?
Jak wejść w branżę modową i otworzyć własną firmę odzieżową? O swojej biznesowej drodze opowiada Katarzyna Milczarkiewicz, właścicielka firmy pg clothes.
4F to jedna z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek. Jak otworzyć sklep pod takim szyldem?
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Gastronomia, bankowość, usługi? Sprawdzamy, jakie branże i koncepty franczyzowe dobrze radzą sobie na rynku i jaki pomysł na biznes najprawdopodobniej sprawdzi się w 2024 roku.
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Dwa gabinety pod szyldem Yasumi to za mało dla Aleksandry Michalskiej. Jakie ma plany na rozwój?
Pieczarkarnia to opłacalny biznes nawet na niedużą skalę. Właściciel jednej hali zbiera plony co sześć tygodni. Gdy ma się więcej pomieszczeń – wtedy na zyski można liczyć co tydzień.
POPULARNE NA FORUM
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Moodo- czy warto ?
hej, Warto wziąć pod uwagę współpracę z Moodo! Choćby dlatego, że to firma, która szybko się rozwija i ma dość ciekawy koncept. Często franczyzodawcy oferują...
Klienci patrzą na metkę
dzieki za info za ostrzeżenie. Teraz zwróce uwagę na typa na przyszłośc by sie nie dać nabrać. Fajnie ze ostrzegasz ludzi. Na pewno pomożesz wielu ludziom. Szacunek
Czy warto otworzyć sklep odżieżowy??
ja bym obstawiał dla niemowlaków to zawsze schodi a młode mamusie mają swira na punkcie wyglądu dziecka
Jak założyć stronę Online z luksusową odzieżą?
Sama strona z takimi rzeczami, to koszt od3 do 10 tys, ale drugie to koszt pozycjonowania i reklamy to juz worek bez dna
Kto prowadził / prowadzi salon Esotiq
Chciałabym się dowiedzieć coś więcej na temat współpracy z frmą Esotiq, Bardzo proszę o kontakt osób które prowadziły , bądź prowadzą franczyzę...
Klienci patrzą na metkę
Ten człowiek to zwykły oszust. Prowadząc firmę wyłudził duże środki od wielu osób. Przegrał sprawy Sądowe, komornik siedzi mu na głowie od wielu lat. Na hipotece...