Biznes na małym rynku
Ten sezon był dobry dla lodów?
Z pewnością możemy zaliczyć go do udanych. Przede wszystkim ominęły nas rządowe obostrzenia związane z działalnością lokali gastronomicznych, więc franczyzobiorcy mogli skorzystać z pełnego sezonu. Ponadto ciepły lipiec sprzyjał sprzedaży, szczególnie że podobnie jak rok temu, wielu Polaków zdecydowało się spędzić wakacje w kraju. Gorsza sierpniowa pogoda trochę wyhamowała obroty, jednak nie na tyle, aby mówić o znaczących spadkach. Nasi klienci cieszyli się z powrotu do względnej normalności, więc nie zrezygnowali z urlopów i wypoczynku na świeżym powietrzu, nawet podczas zimniejszych dni. Dodatkowo oferta wzbogacona o gofry, ciepłe wypieki, kawy, mrożone herbaty i lemoniady docierała do szerszego grona odbiorców i przyciągała ich do naszych punktów.
A jak przebiegał rozwój państwa sieci – Lody Bonano i „u Lodziarzy”?
Pod szyldem LodyBonano działa w Polsce ok. 200 lodziarni. "u Lodziarzy” Wytwórnia Lodów Polskich to natomiast ponad 100 punktów w całym kraju. W tym sezonie osiągnęliśmy nasze założone cele – w obu sieciach powstało po kilkanaście kolejnych lokali, które zostały otwarte głównie w ramach nowego modelu współpracy.
Co to za model?
Mobilne lodziarnie z ogródkiem. W przypadku tego modelu czas od załatwiania formalności do otwarcia lokalu wynosił maksymalnie 14 dni. Ta ekspresowa oferta zachęciła wiele osób. Koszt inwestycji to 25 tys. zł, przy finansowaniu przez leasing. W tej cenie franczyzobiorca otrzymuje w pełni wyposażony lokal, gotowy do rozpoczęcia sprzedaży. Nie musi martwić się o remont, sprzęty czy maszyny. Ma to zagwarantowane w pakiecie – łącznie z transportem, montażem punktu, a nawet rozstawieniem ogródka. Co ważne, nie pobieramy żadnej opłaty z tytułu przyłączenia do sieci ani procentu z zysków. Jedyną należnością jest opłata miesięczna, wynosząca średnio 600 zł netto.
Gdzie obecnie szukacie franczyzobiorców?
Franczyzobiorców poszukujemy w całej Polsce, ale interesują nas głównie mniejsze miejscowości, w których oferta gastronomiczna nie jest tak rozbudowana jak w dużych metropoliach. Co ważne, nasi partnerzy nie muszą sami poszukiwać odpowiedniej lokalizacji – posiadamy bazę około 300 miejsc, które sprawdziliśmy pod kątem szacowanej rentowności. Znajdują się one w pobliżu atrakcji turystycznych, plaż, miejskich skwerów, parków, parków rozrywki, tętniących życiem osiedli oraz centrów handlowych. Są to miejsca ze stałym przepływem ludzi, kojarzące się z aktywnością i rodzinnym spędzaniem czasu. Oczywiście jesteśmy też otwarci na propozycje zgłaszających się do nas partnerów. Wielu z nich doskonale zna swój lokalny rynek i wie, które lokalizacje mają szansę na sukces. Nie stawiamy naszym przyszłym partnerom wielu wymagań – nie muszą znać się na tym biznesie ani na prowadzeniu firmy. Wszystkiego uczymy ich od podstaw i przeprowadzamy przez proces inwestycji krok po kroku. Jedynym warunkiem jest wkład własny lub źródło finansowania, które swoją drogą także pomagamy pozyskać. Głównie liczy się więc zaangażowanie i chęć do pracy.
A ile można zarobić w tym biznesie?
Uśredniając przychody w obu markach, to ok. 35 tys. zł miesięcznie.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
WIZYTÓWKA LODÓW BONANO
Sieć lodziarni.
- ok. 200 punktów
- inwestycja od 25 tys. zł
- opłata miesięczna 600 zł
PRZECZYTAJ ARTYKUŁY
Intermarché obniża ceny, So Coffee nie chce marnować jedzenia, a Multi Ice Group podlicza otwarcia. Przegląd tygodnia 10-17 lutego.
Statystyczny Kowalski zjada 5 l lodów rocznie. A pewnie mógłby nawet czterokrotnie więcej, jak np. przeciętny Amerykanin. Branża lodowa ma więc spory potencjał. Jak otworzyć lodowy biznes?
Nowy numer miesięcznika "Własny Biznes FRANCHISING" już w sprzedaży! Sprawdź, jakie pomysły na biznes przeanalizowaliśmy w marcowym wydaniu magazynu.
Podsumowania, plany i nowe otwarcia – w nowym roku franczyzobiorcy nie próżnują. Przegląd tygodnia 8-13 stycznia.
Na pewno taki, w którym franczyzobiorcy mogą liczyć na solidne wsparcie franczyzodawcy. Przedstawiamy kilkadziesiąt konceptów franczyzowych, w których inwestycję warto rozważyć w 2023 roku.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE
Kredigo otwiera więcej biur niż planował. Partnerzy, żeby zarobić, muszą nauczyć się dobrze weryfikować klientów.
Fabryka Pizzy zamieniła się we włoską restaurację, która serwuje różnorodne dania. Czy ten ruch się opłacał?
Żeby myśleć o otwarciu własnego McDonalda nie wystarczą tysiące ani setki tysięcy złotych . Potrzeba więcej. Ile? I co franczyzobiorca Złotych Łuków dostanie w zamian?
Paweł Marynowski z ZapieCKanek startuje z franczyzą. Czym zapiekanki jego marki wyróżniają się od konkurencji?
Wiele osób wciąż myli franczyzę z franszyzą, która jest pojęciem z rynku ubezpieczeń. Niepoprawna jest również franczyzna czy też franszczyzna.
POPULARNE NA FORUM
Dolci Sapori - Mniami
https://youtu.be/kojfdVGqIY4?si=N1J9rlZC1jf4U-2y
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Dolci Sapori - Mniami
Jestem również osobą poszkodowaną przez tą firmę 574 720 428
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...