Sushi nie traci na popularności

Zwrot z inwestycji / Średni czas zwrotu z inwestycji w KOKU Sushi wynosi 2 lata.
Wtorek
21.12.2021
W mijającym roku marka Koku Sushi otworzyła rekordową liczbę lokali. Jaka jest tajemnica popularności tego konceptu?
 

Marka Koku Sushi ten rok może zaliczyć do udanych. Obroty sieci wzrosły o blisko 40 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. I sporo urosła też sieć lokali.

– Obecnie prowadzimy cztery lokale własne w Białymstoku, zaś w całej Polsce działa 40 restauracji franczyzowych. W tym roku otworzyliśmy 14 nowych punktów, co jest absolutnym rekordem w 10-letniej historii marki – mówi Urszula Olechno, współwłaścicielka sieci KOKU Sushi. – W 2021 r. zamknęła się natomiast jedna restauracja, co było wynikiem połączenia dwóch lokali działających w jednym mieście.

Sushi na miejscu i w dostawie

Franczyzodawca KOKU Sushi zapewnia, że zainteresowanie ofertą konceptu nie słabnie.

– Nasz model biznesowy okazał się stabilny i odporny na zawirowania związane z koronawirusem. Restauracje serwujące kuchnię japońską świetnie prosperują zarówno przyjmując gości na salach, jak i działając wyłącznie w obszarze delivery. To sprawiło, że ich właściciele nie notowali spadków obrotów nawet podczas lockdownów, a osoby zainteresowane inwestycją w KOKU Sushi zgłaszały się do nas przez cały rok – informuje Urszula Olechno. – W odpowiedzi na pandemię już w 2020 r. wprowadziliśmy także nowy koncept – KOKU Sushi Point, czyli lokal bez sali restauracyjnej, serwujący dania na wynos i w dostawie. Podpisaliśmy ponadto pierwsze umowy multifranczyzy, dające naszym partnerom wyłączność na działanie w danej lokalizacji.

Podstawowym i najchętniej wybieranym formatem jest KOKU Sushi – to restauracja z salą konsumpcyjną oraz obsługą kelnerską, realizująca zamówienia na wynos i z dostawą. Do jej otwarcia niezbędny jest lokal o powierzchni od 70 do 100 m2. Wariant ten najlepiej sprawdza się w centrach miast, liczących powyżej 40 tys. mieszkańców oraz na dużych osiedlach. Kolejny format to KOKU Sushi Point – restauracja bez sali konsumpcyjnej, nastawiona całkowicie na rynek delivery. Do jej otwarcia wystarczy lokal o powierzchni ok. 40 m2 usytuowany w mniej eksponowanej lokalizacji, z dobrym dojazdem. Trzecim wariantem współpracy jest KOKU Sushi Premium – restauracja o podwyższonym standardzie, w której oprócz standardowej działalności mogą być organizowane spotkania biznesowe czy imprezy okolicznościowe.

Aby otworzyć KOKU Sushi Premium należy posiadać lokal o powierzchni 120-160 m2. Ten model najlepiej sprawdzi się w ścisłych centrach dużych miast i najbardziej prestiżowych lokalizacjach.

Wydatki na starcie

Inwestycja w Koku Sushi wynosi ok. 120 tys. zł. Do tego należy doliczyć koszty związane z remontem lokalu. Opłata licencyjna to 25 tys. zł. Każdy franczyzobiorca ponosi także stałą miesięczną opłatę franczyzową w wysokości 2,5 tys. zł.

Kwota inwestycji w KOKU Sushi Point wynosi natomiast ok. 40 tys. zł (plus adaptacja lokalu) – jest ona stosunkowo niska, ponieważ nie trzeba pokrywać kosztów aranżacji wnętrza, obsługi kelnerskiej czy naczyń. Opłata licencyjna to 25 tys. zł. Pobierana jest też stała opłata miesięczna w wysokości 2 tys. zł.

Jeśli chodzi o opcję premium, to tu trzeba się liczyć z inwestycją rzędu ok. 300 tys. zł. Do tego należy dodać koszty adaptacji restauracji. Opłata licencyjna wynosi 25 tys. zł, zaś opłata stała – 3 tys. zł miesięcznie.

Jak informuje franczyzodawca, średni czas zwrotu z inwestycji wynosi 2 lata. Najkrótszy będzie miał miejsce w przypadku wariantu współpracy opartym na modelu Point. Tutaj można się go spodziewać już po 1,5 roku.

Partnerzy mogą liczyć na indywidualne projekty wnętrz, technologii do Sanepidu oraz dobór wyposażenia.

– Właściciele oraz wszyscy pracownicy biorą udział w szczegółowym, czterotygodniowym szkoleniu, które obejmuje przygotowanie dań oraz obsługę kelnerską. Przez 3 tygodnie pod okiem specjalistów zgłębiają oni wiedzę z zakresu kuchni japońskiej, a przez kolejny tydzień pracują wspólnie ze szkoleniowcami już przy otwartej restauracji – wyjaśnia Urszula Olechno.

W najbliższych miesiącach marka będzie testować w Białymstoku model kuchni centralnej.

– Pragniemy zaprezentować go obecnym i przyszłym franczyzobiorcom zainteresowanym prowadzeniem kilku restauracji w jednym mieście – dodaje Urszula Olechno.

 

WIZYTÓWKA KOKU SUSHI

Sieć restauracji sushi.

4 lokale własne, 40 franczyzowych

3 formaty do wyboru

opłata wstępna 25 tys.


Urszula Olechno, współwłaścicielka KOKU Sushi: / "Nasz model biznesowy okazał się stabilny i odporny na zawirowania związane z koronawirusem."

POPULARNE NA FORUM

Franczyza lody wchodzić czy nie ?

Witam Myśle o otwarciu punktu mobilnego z lodami przy współpracy z firma U Lodziarzy , jak myślicie czy da się na tym zarobić ? Czy ktoś może współpracował z nimi ?

1 wypowiedzi
ostatnia 16.01.2022
Franczyza dla inwestora

W Polsce to chyba jest dziwne bo jest raczej cos nowego, ale na Ukrainie, w Rosji to jest bardzo popularna forma finansowanji oraz inwestowania, oni to nazywaja "management...

2 wypowiedzi
ostatnia 08.01.2022
Opinie na temat współpracy z Western Chicken

Radek Szal możesz coś więcej o tym powiedzieć bo zastanawiam się nad współpraca

10 wypowiedzi
ostatnia 11.12.2021
Otwieramy kebab

Kebab to świetny pomysł na tani i dochodowy biznes. Do otworzenia małej budki nie potrzeba wielkiego kapitału, a jak zdecydujemy się na zakup przyczepy gastronomicznej to...

4 wypowiedzi
ostatnia 19.11.2021
Franczyza dla inwestora

Model biznesowy, który w 100% finansuje inwestor a Franszyzodawca oddaje udziały w spółce inwestora jakiemuś menagerowi aby zmotywować go do pracy wydaje się dość...

2 wypowiedzi
ostatnia 16.11.2021
Czy opłaca się otworzyć mobilny kebab?

Jeśli chodzi o tego typu biznes to trzeba trafić z miejscem. Jak jest dobry punkt to można wyciągnąć całkiem sporą dniówkę. No i co najważniejsze wszystko dostaje...

1 wypowiedzi
ostatnia 25.10.2021
Kanapki oscar

Witam, moje pytanie jest skierowane do ludzi z warszawet lub tych co byli i napotkali kanapki Oscary na dworcu centralnym. Jestem zainteresowana otwarcien takiego wlasnie...

1 wypowiedzi
ostatnia 18.09.2021
Zyski na rowerze

ceny rowerów to jakis kosmos hahah. Niezłego idioty szukacie który nie ma kalkulatora

1 wypowiedzi
ostatnia 04.08.2021