Dojrzała sieć / W sieci DepilConcept funkcjonuje 56 gabinetów prowadzonych przez franczyzobiorców.
Czwartek
13.01.2022
Eda Stawska mogła prowadzić różne biznesy, ale wybrała branżę kosmetyczną. Dziś jest właścicielką trzech gabinetów DepilConcept. Tak, jak zaplanowała.
 

Eda Stawska miała już kiedyś franczyzę. Nie była nią w pełni usatysfakcjonowana, dlatego zaczęła znów rozglądać się po rynku. Była otwarta na różne koncepty, gdyż uznała, że może sobie pozwolić nawet na zmianę branży. – Jako doświadczona menedżerka z korporacji wiedziałam, że branża, którą się mam zająć, jest ważna, ale nie kluczowa. Czułam, że jestem w stanie poradzić sobie w niejednej dziedzinie – wspomina. – Zaczęłam szukać.

Uwagę menedżerki przykuła franczyza DepilConcept, o której przeczytała w miesięczniku „Własny Biznes FRANCHISING”. Wspomina, że po wysłaniu zapytania odpowiedź przyszła niemal natychmiast. Dodaje, że dokumenty, które otrzymała od franczyzodawcy, były przejrzyste, rzeczowe i koncentrowały się na zyskowności biznesu franczyzobiorcy.

– Mało okrągłych słów, dużo konkretów – tak jak lubię – mówi Stawska. – Najbardziej jednak mój przyszły franczyzodawca ujął mnie tym, że zaprosił mnie na spotkanie z franczyzobiorcami. Nie wskazał mi jednego prymusa, ale pozwolił porozmawiać ze wszystkimi, także tymi spoza ścisłej czołówki. 
Eda Stawska podjęła decyzję. Jej gabinet Depil Concept ruszył w styczniu 2016 roku w Gdańsku-Wrzeszczu. Franczyzobiorczyni wspomina, że niewiele ją zdziwiło w tym biznesie. Dodaje, że pozytywnym zaskoczeniem była dla niej wszechstronna pomoc ze strony franczyzodawcy – od projektu, po uruchomienie gabinetu, a nawet udział w rekrutacji, dobór pracowników i szkolenie z zakresu reklamy internetowej. Szczególnie cennym kapitałem okazała się również baza potencjalnych klientek z kampanii internetowej zorganizowanej przez centralę. – Dzięki temu miałam około 200 kontaktów na start nowego biznesu. Nie czekałam na klientki w pustym gabinecie – mój biznes działał od pierwszego dnia! – mówi Eda Stawska.

Eda Stawska dodaje, że bardzo ważnym elementem biznesu w branży kosmetycznej jest rozmowa. Jej celem jest rozpoznanie potrzeby klientki i zaproponowanie jej tego, czego oczekuje. Aby to było możliwe, trzeba przełamać niepewność, nieśmiałość, wzbudzić zaufanie, zrozumieć klientkę i starać się jej pomóc. Dopiero na końcu jest sprzedaż. – Ale nas nie interesuje jakakolwiek, jednorazowa sprzedaż. Nam potrzebna jest sprzedaż, która trafia w potrzeby klientek. Tylko zadowolone klientki wracają – mówi Stawska. 
Eda Stawska mówi, że wiele franczyzobiorczyń w sieci DepilConcept nie pracowało wcześniej w branży kosmetycznej, ale dzięki kompleksowemu szkoleniu w pierwszych miesiącach działalności mogły samodzielnie obsługiwać klientki. – Ja przyjęłam inną rolę, choć posiadłam podstawy obsługi klientek 
– wspomina Eda Stawska. – Wiedziałam, że moją mocną stroną jest blisko trzydziestoletnie doświadczenie w sprzedaży oraz kompetencje w zarządzaniu – zarówno biznesem, jak i ludźmi. 

Zespół, który czuje firmę

Franczyzobiorczyni wspomina, że okres pandemicznych lockdownów, choć niełatwy, był dla jej biznesu bardzo pozytywny. – Po pierwsze miałam więcej czasu na wprowadzenie zmian w zarządzaniu moim biznesem, tak by premie pracownic były zależne zarówno od osiągnięć całego zespołu, jak i indywidualnych sukcesów. 

Za jedno ze swoich najważniejszych osiągnięć Eda Stawska uważa zbudowanie zespołu, który jest świadomy, że od jego pracy i zaangażowania zależy nie tylko wysokość premii pojedynczego pracownika, ale też przyszłość całego biznesu. – Starałam się stworzyć miejsce pracy, do którego ludzie lubią przychodzić, bo czują się tu dobrze. Sądzę, że udało mi się to osiągnąć. Dobre zarządzanie i zaangażowanie zespołu przekłada się na wyniki biznesów Edy Stawskiej. Jej gabinet w malutkiej Rumii pobił w sierpniu rekord sprzedażowy sieci DepilConcept wynikiem ponad 160 tys. zł. 

Zapytana o współpracę z centralą Eda Stawska mówi, że nie ma zastrzeżeń, gdyż DepilConcept jest franczyzodawcą, który nie przeszkadza w działalności, ale służy wsparciem, kiedy pojawia się potrzeba. 
Rok po otwarciu pierwszego gabinetu Eda Stawska uruchomiła w Rumii swój drugi punkt na licencji DepilConcept, a w 2018 roku trzeci, w centrum Gdańska. – Od początku zakładałam, że chcę mieć więcej niż jeden gabinet i otwarcie o tym mówiłam franczyzodawcy – wspomina. 
Swój trzeci gabinet franczyzobiorczyni otworzyła w nietypowej lokalizacji – na dwunastym piętrze biurowca. Wspomina, że początki tej lokalizacji były dość trudne, ale dziś jest to jeden z najlepszych gabinetów w całej sieci. 

Własny gabinet depilacji

W sieci DepilConcept funkcjonuje dziś 56 gabinetów prowadzonych przez franczyzobiorców. Grupą docelową gabinetów są przede wszystkim kobiety w wieku od 18 do 60 lat. Gabinety tej marki powstają najczęściej w miastach powyżej 40 tys. mieszkańców. Optymalny lokal na gabinet DepilConcept powinien liczyć 50-70 m2. Według założeń firmy, najlepiej sprawdzają się lokale przy ruchliwych ulicach w pobliżu centrum miasta. Bardzo dobrze radzą sobie również gabinety zlokalizowane w pasażach handlowych lub na dużych osiedlach. Eda Stawska mówi, że jeśli ktoś myśli o tym biznesie poważnie i rozwojowo, to powinien rozważyć lokal, który pozwoli rozwinąć skrzydła. 

Warunki współpracy

Idealnym kandydatem na franczyzobiorcę DepilConcept jest osoba, która mając doświadczenie w pracy na etacie w korporacji lub innej firmie, świadomie podejmuje decyzję o pracy dla siebie. Powinna też rozumieć, jak dużo pracy należy włożyć w rozwój firmy, i wiedzieć, że nic nie zrobi się samo. W DepilConcept odnajdą się również osoby, które prowadziły już własny biznes, ale do sukcesu zabrakło im trochę wiedzy i wsparcia.
Kwota inwestycji w gabinet DepilConcept oscyluje wokół 100-150 tys. zł w zależności od kosztów przystosowania lokalu. Ta kwota jest podobna dla mniejszych miast i metropolii, a ewentualne różnice mogą wynikać z kosztów adaptacji oraz późniejszych kosztów utrzymania lokalu, które w mniejszych miejscowościach prawdopodobnie będą niższe. Eda Stawska wspomina, że każdy z jej gabinetów kosztował około 140 tys. zł.

 

WIZYTÓWKA DEPILCONCEPT

  • liczba gabinetów: 56
  • lokalizacja: głównie miasta powyżej 40 tys. mieszkańców
  • lokal: 50-70 m2

Eda Stawska, franczyzobiorczyni DepilConcept / "Wiedziałam, że moją mocną stroną jest blisko trzydziestoletnie doświadczenie w sprzedaży oraz kompetencje w zarządzaniu – zarówno biznesem, jak i ludźmi".
doradca we franczyzie

POPULARNE NA FORUM

Otwieramy park trampolin

Koszt inwestycji to około 1mln zł. "Na zwrot z inwestycji trzeba czekać około roku. Spodziewane przychody w tym biznesie zależą od lokalizacji, przestrzeni, liczby...

1 wypowiedzi
ostatnia 24.03.2024
Franczyza fitness

Witam, Czy ktoś Państwa miał okazję zostać franczyzobiorcą Studio Figura? Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad tą formą biznesu , ale nie wiem czy na pewno jest to...

1 wypowiedzi
ostatnia 15.12.2021
Zamiast etatu, własny salon urody

Biznes przyjemny i opłacalny, to super pomysł! Yasumi to znana marka więc klientki chetnie chodzą do ich babinetów...wiem bo mam trzy :)

8 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Opinie o współpracy z Yasumi

Posiadam trzy gabinety Yasumi obecnie i jestem zadowolona ze współpracy. Bardzo dużo pomagaja na początku przed otwarciem a po otwarciu również jest stała opieka. Mam...

4 wypowiedzi
ostatnia 03.08.2021
Gabinet kosmetyczny

Bardzo popularne są obecnie salony stylizacji paznokci. Niskie nakłady finansowe aby otworzyć Studio Paznokcia i łatwy dostęp do oferty szkoleniowej powoduje coraz...

33 wypowiedzi
ostatnia 15.02.2020
Trening z maszyną

Ja bym chciała z czegoś takiego skorzystać, ale ceny niestety powalają na kolana.

19 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Zamiast etatu, własny salon urody

Jeśli tylko czuje się ktoś na siłach do rozkręcania takiego biznesu i przede wszystkim, zna się na tym to jak najbardziej.

8 wypowiedzi
ostatnia 15.01.2020
Opinie o współpracy z Yasumi

Witam. Czy współpraca z yasumi się opłaca ? Zastanawiam się nad podjęciem współpracy. Proszę o odp.

4 wypowiedzi
ostatnia 02.01.2019