Łatwiej o własny biznes

Dobry start / W styczniu 2022 roku franczyzodawca Bafra Kebab otworzył 15 nowych punktów.
Piątek
11.02.2022
Sieć Bafra Kebab otworzyła już ponad 100 punktów. W 2022 roku franczyzodawca zamierza podwoić tę liczbę. Mają w tym pomóc nowe zasady współpracy franczyzowej.
 

Od stycznia 2022 roku firma Sweet Gallery, właściciel marki Bafra Kebab, umożliwiła franczyzobiorcom wynajęcie przyczepy Bafra Kebab na 12 miesięcy bez ponoszenia kosztów związanych z leasingiem czy zakupem. Koszty wyprodukowania i wyposażenia przyczepy ponosi spółka, która następnie przekazuje ją w wynajem franczyzobiorcy. – Oferujemy nowe warunki współpracy franczyzowej, dzięki którym biznes jest w pełni bezpieczny a zasady współpracy są bardzo transparentne – mówi Krzysztof Olesiak, prezes firmy Sweet Gallery, do której należy również sieć Lodolandia & Kołacz na Okrągło oraz SiGelato.

Co dalej?

Jeśli w ciągu pierwszych trzech miesięcy współpracy partner postanowi wykupić przyczepę, wówczas koszty najmu wliczają się na poczet jej wykupu. Jeśli natomiast się na to nie zdecyduje, może kontynuować najem i nie ponosi w związku z tym żadnych dodatkowych kosztów. – Takie rozwiązanie pozwala na zapoznanie się z biznesem i jego specyfiką w praktyce, bez ponoszenia przez franczyzobiorcę kosztów inwestycyjnych – mówi Katarzyna Krzemińska-Malon, marketing & PR manager Sweet Gallery. Partner wynajmuje w pełni wyposażoną, gotową do pracy przyczepę Bafra Kebab, która jest dostarczana przez centralę do wybranej lokalizacji. – Oferujemy biznes bezkosztowy i bez ryzyka. Mamy franczyzobiorców, którzy po miesiącu wykupili przyczepę na własność i niedługo po tym zdecydowali się na zakup kolejnego punktu Bafra Kebab. Ponadto część franczyzobiorców decyduje się nie tylko na otwarcia kolejnych punktów tej marki, lecz także Lodolandii i SiGelato – przyznaje Krzysztof Olesiak.

Biznes również dla małych miast

Punkty Bafra Kebab powstają w miejscowościach od 4 tys. mieszkańców. Najczęściej usytuowane są przy centrach handlowych, dworcach oraz przystankach autobusowych. Lokalizację zapewnia centrala – wyszukuje oraz negocjuje stawki najmu. Punkty stoją na zewnątrz poza obiektami handlowymi, dzięki czemu nie dotknął ich lockdown i inne obostrzenia zastosowane wobec restauratorów oraz galerii handlowych.  Ponadto sprzedaż odbywa się z „bezpiecznego okienka” w formie „take away”, a więc z pominięciem bezpośredniego kontaktu. Dzięki temu Bafra Kebab zanotowała wzrost obrotów o 25 proc. począwszy od lockdownu. Spółka nadal notuje bardzo wysokie wzrosty sprzedaży zarówno w punktach franczyzowych, jak i we własnych w Warszawie. – Już teraz mogę przyznać, że jesteśmy największą siecią street-food. Jest ogromna przestrzeń w Polsce na oferowany przez nas koncept i model biznesowy. Działamy w małych i dużych miejscowościach. Wszędzie mamy klientów, dzięki czemu biznes jest wysokodochodowy – zapewnia Krzysztof Olesiak. W tej chwili na rynku funkcjonuje ponad 114 punktów Bafra Kebab. W styczniu 2022 roku spółka otworzyła 15 nowych punktów – do końca roku planuje uruchomić ich w sumie 200.

Ważna współpraca

Bafra Kebab oferuje kebaby i dania inspirowane kuchnią turecką. – Jakość produktu i obsługa klientów na najwyższym poziomie to nasz nadrzędny cel spółki. Każdy produkt, zanim zostanie wprowadzony do sieci przez kilka miesięcy jest testowany i ulepszany. W ofercie są również produkty dla wegetarian i dla dzieci. Mamy box „Bafra Kids”, który zawiera zabawkę niespodziankę – mówi Krzysztof Olesiak. Dzięki partnerskiej współpracy Bafra Kebab z firmą PepsiCo Poland, przy każdym punkcie Bafra Kebab znajduje się lodówka z napojami. – Jesteśmy jednym z największych partnerów firmy PepsiCo w Polsce. W naszych punktach oferujemy całą gamę napojów amerykańskiego producenta. Prowadzimy także wspólnie promocje – dodaje Olesiak.

 

WIZYTÓWKA BAFRA KEBAB

Sieć mobilnych punktów sprzedających kebaby i dania inspirowane kuchnią turecką.

  • Liczba punktów: 114
  • Lokalizacja: miasta od 4 tys. osób

Apetyczne menu / Bafra Kebab oferuje kebaby i dania inspirowane kuchnią turecką.
doradca we franczyzie