Kawiarnie i nie tylko
Przyjeżdżając do Polski z Ukrainy Inna i Oleg Yarovyj bardzo chcieli spróbować swoich sił w prowadzeniu własnego biznesu.
– Choć kultura picia kawy w naszym kraju jest zupełnie inna niż w Polsce, postanowiliśmy stworzyć miejsce typowe dla konceptu, który doskonale sprawdzał się w dużych miastach w Ukrainie – opowiada Inna Yarovyj.
I tak 29 lutego 2016 roku powstała najmniejsza kawiarnia w Polsce, mieszcząca się na warszawskim Mokotowie.
– Okazało się, że już 6 m2 wystarczy, aby móc umilać dzień kawą często spieszącym się gdzieś ludziom, a mały metraż finalnie przerodził się w początek naszego sukcesu – dodaje Inna Yaroyj.
Aktualnie pod szyldem marki Dobro & Dobro Cafe działa 17 kawiarni, z czego pięć to lokale własne, a 12 funkcjonuje na zasadach franczyzy. Można się w nich napić klasycznych wariantów kawy, ale także autorskich wariacji np. piernikowej latte, cappu orange lub matcha mango latte. Na gości czekają też śniadania, croissanty czy desery.
Inwestycja w kawiarnię
Na razie marka chce skupić się na otwieraniu nowych lokali w większych miastach.
– Nie ograniczamy się jednak wyłącznie do centralnych dzielnic. Dla przykładu we Wrocławiu i Warszawie powstały osiedlowe kawiarnie Dobro & Dobro Cafe, które cieszą się dużym zainteresowaniem lokalnych mieszkańców i są przez nich chętnie odwiedzane – podkreśla Inna Yarovyj.
Dobro & Dobro Cafe otwiera zarówno mobilne, jak i stacjonarne kawiarnie. Te pierwsze są lokalizowane w galeriach handlowych czy biurowcach. Koszty inwestycji w tym przypadku zaczynają się od 50 tys. zł. Natomiast otwarcie większych stacjonarnych kawiarni wiąże się z wydatkami rzędu ok. 300 tys. zł.
– Od naszych franczyzobiorców oczekujemy głównie biznesowego spojrzenia na rozwój marki oraz zaangażowania w codzienną pracę – podkreśla Inna Yarovyj. – Idealny kandydat to osoba z doświadczeniem menedżerskim w gastronomii, nie rezygnujemy jednak ze współpracy z tymi, którzy takich umiejętności nie posiadają. Najważniejszym warunkiem jest wysoka motywacja do aktywnego uczestnictwa w procesach szkoleniowych, przygotowujących kompleksowo do objęcia takiego stanowiska. Chcemy, aby nasi franczyzobiorcy nie byli dla nas wyłącznie partnerami biznesowymi, ale także bliskimi ludźmi, z podobną wizją rozwoju.
Kolejne pomysły
Cztery lata po otwarciu pierwszej kawiarni Inna i Oleg Yarovyj postanowili spróbować swoich sił w innym segmencie gastronomii i otworzyli Sushi Cafe – specjalizujące się w przygotowywaniu rolek sushi na dowóz. Dziś oprócz jednego lokalu własnego tej marki działają także trzy franczyzowe. Ale na tym nie poprzestali. Najmłodszym biznesowym dzieckiem małżonków jest Prosecco Oyster Bar.
– Naszym marzeniem było otwarcie sieci lokali, w których każdy będzie mógł spróbować najwyżej jakości owoców morza w przystępnej cenie i bez wcześniejszej rezerwacji miejsc – wyjaśnia Inna Yarovyj. – Poza ofertą gastronomiczną, posiadamy także szeroką gamę napojów alkoholowych. Aktualnie prowadzimy jeden lokal własny tej marki w Warszawie na ul. Francuskiej. W najbliższych miesiącach zostanie także otwarty punkt w galerii handlowej Złote Tarasy. Lokale franczyzowe natomiast działają we Wrocławiu oraz Krakowie.
W przypadku Sushi Cafe inwestycja zaczyna się od 40 tys. zł. Natomiast otwarcie Prosecco Oyster Bar to wydatek ok. 450 tys. zł.
– Przy każdym z konceptów naszym franczyzobiorcom zapewniamy kompleksowe wsparcie biznesowe oraz mentoring. Mogą oni liczyć na przejrzysty model finansowy, a także program szkoleń, będący gwarancją rozwoju nie tylko marki, ale ich samych. Oferujemy także gotową, sprawdzoną koncepcję biznesową oraz nowatorską strategię marketingową. Pomagamy w znalezieniu odpowiedniego lokalu oraz nawiązaniu współpracy z dostawcami. I co najważniejsze – nasi franczyzobiorcy mogą liczyć na wsparcie na każdym etapie realizacji projektów brandowych – zapewnia Inna Yarovyj.
WIZYTÓWKA DOBRO & DOBRO CAFE
Sieć kawiarni.
- kwota inwestycji od 50 tys. zł
- opłata wstępna od 20 do 60 tys. zł
- opłata miesięczna 5,5 proc. od obrotu

ZOBACZ W KATALOGU



















































































PRZECZYTAJ ARTYKUŁY

Cukrem i Solą otworzyło kolejny punkt franczyzowy, w planach ma też nową lokalizację własną.
KawoWiniarnia to nowy koncept restauracyjny, który wyróżnia się bogatą kartą kaw i wina. Chce rozwijać się poprzez franczyzę.
Kuchnia azjatycka jest w Polsce coraz bardziej popularna. Zauważyli to też franczyzodawcy, którzy proponują licencją na sushi bar czy restaurację z bogatszym menu.
Segment fast food ma mocną reprezentację we franczyzie. I wciąż przybywa nowych konceptów.
Poszukujemy partnerów do otwarcia pierwszego flagowego sklepu w topowej lokalizacji, który zostanie poszerzony o franczyzę obejmującą wiele jednostek.
NAJCZEŚCIEJ CZYTANE

Plenti oferuje dostęp do innowacji za ułamek ich ceny. Ma też propozycje dla franczyzobiorców.
Rafał Jaźwiński od trzech lat prowadzi placówkę franczyzową pod marką Northgate Logistics. Specyfika biznesu pozwala obsługiwać klientów na całym świecie.
Northgate Logistics notuje szybki przyrost sieci i nie zamierza tego zmieniać. W ubiegłym roku otworzyła siedem placówek.
Xtreme Fitness Gyms otwiera kolejne kluby, ale to nie liczby przyciągają uwagę. Co sprawia, że franczyzobiorcy zostają na dłużej i rozwijają się razem z siecią?
Robert Podleś, właściciel firmy Cobi, zaczynał prowadzić biznes w trudnej komunistycznej rzeczywistości. Dzisiaj jego firma sprzedaje swoje produkty do ponad 40 krajów świata. Ale gdyby nie mama, kto wie jak potoczyłyby się jego losy...
POPULARNE NA FORUM
Biznes, który bije rekordy
Niestety jako osoba która ma bezpośrednie doświadczenie z ta franczyza, nie moge polecic wspolpracy z nimi. Te artykuly maja na celu tylko nabijanie kolejnych klientow.
Biesiadowo
Tak patrzę i biesiadowo pisze że ma 119 lokali. Ale na ich stronie nie ma nawet 50
Kawiarnie Cafe Nescafe
Nie chciałabym tej franczyzy
McDonalds opinie o franczyzie
Ja bym pomyślała o tej franczyzie
Doświadczenia z Bafra Kebab
Witam wszystkich, zastanawiam się nad otwarciem punktu Bafry Kebab. Czytając komentarze w internecie mam mieszane odczucia. Czy ktoś się tym interesował? Otworzył? Jakie...
Własny, mobilny punkt gastronomiczny lody, gofry, granita - sprzedaż
Dzień dobry, Noszę się z zamiarem sprzedaży przyczepy (cesja leasingu) po franczyzie znanej jako Lodolandia. Jeśli jest ktoś zainteresowany to zachęcam do...
Sushi we franczyzie - przegląd sprawdzonych pomysłów na bines
Pytanie do Redakcji: Dlaczego na pasku reklamowym pojawiają się reklamy franczyzodawców którzy działają na granicy prawa, zawierają w umowach klauzule abuzywne, są...
Ile kosztuje McDonald's?
Ciekawe że budujesz restauracje za własne pieniądze ale zostaję własnością centrali